"מסתבר שחברת אל על מאמינה בחיים שאחרי המות, והיא כנראה מכנה את התופעה 'הנוסע המתמיד' כי היום קיבלתי מכתב לנוסע המתמיד אפרים קישון - שנפטר לפני כ-18 שנים" – כך כתב ד"ר רפי קישון בציוץ בטוויטר לצד תמונה של המכתב ששלחה חברת התעופה לאביו המנוח אפרים קישון.

2 צפייה בגלריה
המכתב שאפרים קישון קיבל מאל על
המכתב שאפרים קישון קיבל מאל על
המכתב שאל על שלחה לאפרים קישון
(צילום: רפי קישון)
בתכונית של דודו ארז ויואב רבינוביץ' ב-ynet radio סיפר ד"ר קישון בטון משועשע על המכתב שכאילו נלקח מאחד מתסריטיו או מחזותיו של אביו: "אז פתאום קיבלתי מכתב עבור אפרים קישון - הנוסע המתמיד! היה בזה משהו פילוסופי כזה, אז נפלה עליי הרוח, אולי חברת אל על יודעת משהו, הם נמצאים יותר מאיתנו בשמיים ויש להם קשרים, אולי הם יודעים משהו על החיים אחרי המוות".
קישון הבן הבהיר כי לא פרסם את הציוץ, שזכה למאות לייקים, מתוך כעס על חברת אל על. "הם היו מספיק הגונים להתקשר ולהגיד שהם מצטערים", סיפר. "אמרתי שאין שום כעס, פשוט הייתה סיטואציה הומוריסטית שביקשה להתבטא. בטח ובטח בסיטואציה של אפרים קישון, שכתב המון על טעויות של הבירוקרטים והמערכת".
ממועדון הנוסע המתמיד נמסר בתגובה: "כמחויב על פי דין, מועדון הנוסע המתמיד שלח ללקוחותיו עדכון על שינויים בתכנית. ככל ולא נמסר עדכון למועדון על פטירת חבר, אין באפשרותו לדעת. אנו מתנצלים על אי הנעימות שנגרמה".
2 צפייה בגלריה
אפרים קישון
אפרים קישון
אפרים קישון ז"ל. ממשיך לצבור נקודות טיסה בשמיים?
(צילום: צבי טיבריו קלר)
ד"ר קישון ניצל את ההזדמנות כדי לספר סיפור בירוקרטי מחייו של אביו: "יום אחד הוא קיבל חשבון מהמדינה שבו נכתב, 'אתה צריך לשלם כמה מאות אלפי לירות על עבודות תיקון בנמל הקישון. הוא השיב, 'רבותיי נפלה טעות, אני אמנם קישון, אבל אני אזרח פרטי'. הגיע עוד מכתב, 'בעקבות זה שלא שילמת הסכומים עולים ותשלם משלם קנסות'. אז הוא הביא הצהרת עו"ד שהנ"ל הוא לא נמל אלא אדם פרטי שחי בדירה קטנה בגבעתיים. אבל המערכת המשיכה לשלוח התראה אחרי התראה עד שעלה לו רעיון, לשלוח להם חשבון. הוא כתב: בעבור עבודות בנמל אני דורש שתי מיליון לירות, ומאז היה שקט".
לסיפורים נוספים מחייו של קישון אתם מוזמנים להאזין לריאיון המלא בנגן השמע שבתחילת הכתבה.