חופשת הפסח נמצאת מעבר לפינה, ולאחר שאתמול סקרנו את חבילות הנופש לחו"ל שעדיין נותרו על המדף, היום בדקנו מה האופציות שנותרו למי שעדיין מעוניין לסגור חופשה מקומית לחג. נתחיל מהצפון, היכן שאפשר, ונרד לאט-לאט דרומה.
5 צפייה בגלריה
ברוכים הבאים לרמת הגולן
ברוכים הבאים לרמת הגולן
ברוכים הבאים לרמת הגולן
(צילום: shutterstock)
רמת הגולן. ראשית, כדי להיות בראש שקט, פנינו לכתב ynet בצפון יאיר קראוס ושאלנו אותו לגבי האווירה ברמה בימים אלו. "ככלל, השקט בגולן נשמר לרוב וכל המערכות הציבוריות פועלות בו כרגיל", הסביר קראוס. "הנופשים חוששים להגיע בצל החדשות והדיווחים מהגליל, אבל על פי הנחיות פיקוד העורף אין כל הנחיות מיוחדות והמחרשה במטעים המוריקים עובדת כרגיל. כמו בתל אביב, כך גם התחושה בגולן זהה - פסח 2024 בגולן צפוי להיות שונה מכל מה שהכירו שם זה שנים. הוא יפהפה וצבעי העצים והפריחה מרהיבים ובאתרי התיירות מצפים למעט מבקרים מהרגיל, ואלו שיעלו לגולן ייהנו ממרחב כמעט ריק מזרים אחרים. המלונות בהתאוששות וכמעט מלאים. הנופשים כנראה יצביעו ברגליים. כל עוד כמובן השקט יישמר, תמיד מומלץ לעקוב אחר ההנחיות ולהתייעץ עם המארחים שלכם בגולן".
מלון מרום גולן. לילה עם ארוחת בוקר בבקתת עץ ואבן בזלת עולה 2,171 שקל לזוג עם שני ילדים. לילה בסוויטה באגף מלונאי עולה 2,288 שקל בהרכב דומה. בליל הסדר המחיר כולל גם את ארוחת החג.
מלון רמות מול נופי הכינרת, סמוך לשפע מסלולי טיול. המחיר במהלך חופשת הפסח לזוג עם שני ילדים: 6,990 שקל לשני לילות על בסיס חצי פנסיון בחדרי נופש דלקס במלון.
נשארים בגולן עם בית רם שרף, צימר לזוגות ולמשפחות. מחיר ללילה לזוג עם עד שלושה ילדים – 1,700 שקל, לא כולל ארוחת בוקר.
ממשיכים לפארק הירדן, שם תמצאו חדרים בסיסיים שמתאימים למשפחות ולקבוצות מטיילים. החדרים נמצאים בלב הפארק באזור שקט בקרבת מסלולי טיול. המחיר: 700 שקל ללילה לזוג עם שני ילדים או 800 שקל ללילה לזוג עם שלושה ילדים.
5 צפייה בגלריה
החיפוש אחר השולחן המושלם בפארק הירדן
החיפוש אחר השולחן המושלם בפארק הירדן
פארק הירדן
(צילום: אמיר דרור)
נוף אירוח ואירוע במושב נוב – מתחם נופש מעוצב שכולל שלוש סוויטות מרווחות ואולם כנסים. מחיר ללילה במהלך חופשת הפסח – 850 שקל לזוג. תוספת של 100 שקל לכל ילד מעל גיל שנתיים.
מלון לייק האוס כינרת, בין התאריכים 25 ל-27 באפריל – החל מ-2,300 שקל לזוג, על בסיס חצי פנסיון.
יורדים דרומה לעכותיקה שבעכו. מחירים בפסח: החל מ-950 שקל בהזמנה באתר לזוג + ארוחת בוקר גלילית עכואית במסעדת ליווא על גג המלון. ללא מגבלת לילות.
עוד בעכו – ערבסק: מלון בוטיק ומשכן לאמנים ששוכן בלב העיר העתיקה במבנה עות'מאני מרהיב. מחירים בפסח: ללילה לזוג עם שני ילדים – החל מ-980 שקל. ניתן להזמין ארוחת בוקר בתשלום נפרד.
5 צפייה בגלריה
עכו
עכו
פסח בעכו?
(צילום: shutterstock)
מלון ביי וויו חיפה מציע דיל לזוגות לשני לילות עם ארוחות בוקר בתאריכים 23 עד 25 באפריל. המחיר: 1,753 שקל.
מלון VERT ירושלים, שני לילות לזוג עם שני ילדים, 24 עד 26 באפריל, בחדר קלאב על בסיס לינה וארוחת בוקר – 2,771 שקל.
נשארים בבירה עם מלון ענבל שמציע ארבעה לילות, 22 עד 26 באפריל, על בסיס לינה וארוחת בוקר, במחיר של החל מ-10,760 שקל לזוג.
תל אביב, מלון פולי האוס – שני לילות, 22 עד 24 באפריל, לזוג עם שני ילדים, כולל ארוחות בוקר: 2,687 שקל.
קראון פלזה ת"א, 24 עד 26 באפריל, לזוג עם שני ילדים, כולל ארוחות בוקר: החל מ-5,055 שקל.
פסח במלון דה דריסקו בלב המושבה האמריקאית ביפו. חבילה לשני לילות (בין 22 ל-24 באפריל) הכוללת גם ארוחת חג וגם ארוחת בוקר במסעדת George & John - Relais & Châteaux: החל מ-3,800 שקל.
5 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
קו החוף של תל אביב
(צילום: shutterstock)
יורדים דרומה לים המלח. מלון Enjoy בין התאריכים 25 ל-27 באפריל – 2,550 שקל ללילה לזוג, על בסיס חצי פנסיון.
אילת. דיל עם ארקיע שכולל טיסה + מלון רויאל גארדן (רשת ישרוטל) על בסיס לינה וארוחת בוקר בין התאריכים 22 ל-24 באפריל בסוויטה לזוג עם שני ילדים – החל מ-6,500 שקל, כולל זוג כרטיסים לפארק המים ווטרלנד.
דיל נוסף של ארקיע לאילת הכולל טיסה + מלון מלכת שבא, בין 28 ל-30 באפריל, לזוג עם שני ילדים – 6,300 שקל, כולל זוג כרטיסים לפארק המים ווטרלנד.
מלון VERT אילת, 28 עד 30 באפריל, חדר מסוג דלקס, כולל ארוחת בוקר – 4,296 שקל.
5 צפייה בגלריה
אילת
אילת
פסח באילת?
(צילום: Teo K, shutterstock)
חיפשנו ומצאנו גם כמה צימרים זמינים באזור הדרום. חן במדבר ביישוב נווה, בחבל שלום שבנגב המערבי – 600 שקל ללילה באמצע השבוע, 650 שקל בסוף השבוע.
חוות התבלינים, עין הבשור. באמצע השבוע – 600 שקל ללילה לזוג, בסוף השבוע – 700 שקל ללילה. ילדים עד גיל 12 – תוספת של 150 שקל ללילה, מעל גיל 12 – תוספת של 200 שקל ללילה.

"פסח הקרוב הולך להיות שונה מאוד"

חצי שנה מפרוץ המלחמה, על פי נתונים של משרד התיירות נותרו במלונות ברחבי הארץ כ-27 אלף מפונים (6,000 מהדרום ו-21 אלף מהצפון).
"אין ספק שפסח הקרוב הולך להיות שונה מאוד", אמרה ל-ynet מיכל שילוח גל-נור, מנכ"לית עמותת זמן גליל מערבי. "למרות שכבר ידענו ימים לא פשוטים, נראה ששום דבר לא הכין אותנו למצב הנוכחי, וכמו תמיד עסקי התיירות הקטנים הם העסקים הראשונים להיפגע, והאחרונים להתאושש. אבל גם הפעם, העסקים פה לא חדלים להדהים אותי, ולא מוותרים לרגע על המקומות שלהם, שהם עבור רבים הגשמת חלום. למרות שאנשים רבים חושבים שה'צפון' כולו הוא אזור מלחמה, המציאות היא שבאזורים רבים בגליל דווקא די שקט, וזו הזדמנות נהדרת למבקרים להגיע, ליהנות מהשקט הזה ובהרבה מקומות גם ממחירים מיוחדים ואטרקטיביים במיוחד".
גיל גמליאל, סמנכ"ל חוויית לקוח ומשאבי אנוש בדינזהאוז גרופ, הוסיף כי "ככל שמתקרבים לפסח ישנה עלייה חדה יותר בביקושים. כשמדובר על חופשה בארץ, מפת הנופש הצטמצמה עקב המצב הביטחוני בצפון, מה שמייצר עומס בביקושים ביתר חלקי הארץ, ועלייה במחירים בהתאם. באילת, למשל, כמעט שאין דילים אלא חדרים משודרגים בשל התפוסה הגבוהה".
בהכנת הכתבה השתתף יאיר קראוס