עקב רעידת האדמה שהכתה בטורקיה, חברות התעופה "טורקיש אירליינס" ו"אנאדולוג'ט" הודיעו הערב (יום ב') על אפשרות גמישה לשינויים בכרטיסי הטיסה. נוסעים שטסים דרך איסטנבול וממריאים מהיום ועד 21 בפברואר יוכלו לשנות תאריך או מסלול ללא תוספת תשלום (לאותו אזור גיאוגרפי ובאותה מחלקת השירות), כשתאריך הנסיעה החדש הינו עד 31 במרץ.
מספר ההרוגים ברעידת האדמה הקטלנית שהייתה בטורקיה, וגרמה לקורבנות רבים גם בסוריה השכנה, הגיע הערב ליותר מ-2,700 בני אדם בשתי המדינות. שר הבריאות הטורקי עדכן כי מספר קורבנות הרעש בדרום-מזרח המדינה עלה ל-1,762, ועוד 11,119 בני אדם נפצעו. לפי שר הבריאות, פהרטין קוג'ה, 3,471 בניינים קרסו ברעידת האדמה שזעזעה את טורקיה.
2 צפייה בגלריה
מטוסים של חברת טורקיש איירליינס בנמל התעופה באיסטנבול, ארכיון
מטוסים של חברת טורקיש איירליינס בנמל התעופה באיסטנבול, ארכיון
מטוסים של חברת טורקיש איירליינס בנמל התעופה באיסטנבול, ארכיון
(צילום: shutterstock)
במהלך היום הוצפו מוקדי ההזמנות של ספקיות התעופה בישראל בשיחות של נוסעים מודאגים שאמורים לטוס לטורקיה בימים הקרובים, או נוסעים שהיו אמורים לחזור לישראל הבוקר, אך טיסתם התעכבה בשל סגירה זמנית של שדה התעופה באיסטנבול.
"למרות שהטיסה שהזמנו היא לאיסטנבול, לא כיף לטוס למקום שבו עסוקים כרגע בהצלת חיים מתחת להריסות בשל רעידת האדמה במדינה", אמר יוסף מהשרון שאמור לטוס עם אשתו לאיסטנבול. "אמנם זה לא באותו אזור, אבל כבר ראינו ששדה התעופה עצר את הטיסות בשל חשש לרעידות אדמה נוספות. אין לדעת. אנחנו מנסים להזיז את החופשה ליעד אחר, אבל מתברר שזה לא פשוט, תלוי באיזה דיל מדובר. אצלנו, למשל, הכרטיסים הם ללא אפשרות ביטול או דחייה וכנראה הלך הכסף על הטיסות. את בית המלון הצלחנו לבטל".
הדר כרמל, מנהל חטיבת הנופש בקבוצת אמסלם טורס, אמר בשיחה עם ynet: "אכן היו פניות נקודתיות של לקוחות למוקדי השירות שלנו משעות הבוקר כדי לבחון את האפשרויות שעומדות בפניהם. בגדול, חברות התעופה מאפשרות שינוי ללא עלות, או ביטול וקבלת החזר כספי מלא לכל מי שטיסותיו מטורקיה ואל טורקיה הושפעו עקב רעידת האדמה. אנחנו ממליצים לכל מי שאמור לטוס ליעד או משם בימים אלו, ליצור קשר עם הסוכנות שהם הזמינו דרכה כדי לבחון את האפשרויות".

שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, אמרה כי "ראינו האטה בהזמנות חדשות ומעט ביטולים לחופשות בטורקיה. בטווח הקצר זה משפיע גם על הביקושים לחופשות לימים הקרובים, כולל הוולנטיין, שמנותבות כעת ליעדי מרכז ומערב אירופה – בודפשט, רומא, פריז, מדריד ולונדון. עם זאת, בראייה ארוכת טווח אנו צופים שהפעילות בטורקיה תחזור לשגרה במהירות יחסית. המוקדים שנפגעו ברעידת האדמה במזרח המדינה רחוקים מיעדי הנופש איסטנבול ואנטליה".
מקווי חופשה נמסר כי טיסות חברת התעופה טיילווינד איירליינס לאנטליה ממשיכות כסדרן. "בטיסות לאיסטנבול ייתכנו שיבושים כתוצאה ממזג אוויר סוער ביעד", אמר אילן שלו סמנכ"ל השיווק. "משיחות שקיימנו בבוקר עם הנציגים של קווי חופשה באנטליה ובאיסטנבול, שנחשבים ליעדים הפופולריים בקרב הישראלים, עטחה כי לא נפגע דבר והכל מתנהל כסדרו מבחינת שדות תעופה, בתי מלון, מסחר ואטרקציות. מוקד הרעש היה מאות קילומטרים מיעדים אלה ואין כל השפעה או נזק. בכל מקרה, במוקד ההזמנות של הדקה ה-90 לא נרשמו אתמול ביטולים או שינויים שך מועד הטיסה בקרב המזמינים, אבל כן רואים האטה בהזמנות עד יעבור זעם מבחינת מזג האוויר ודיווחים על רעידות נוספות במזרח טורקיה".
זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר, אמר: "טורקיה היא אחד היעדים המבוקשים והחביבים על הישראלים בעת האחרונה. על אף שרעידת האדמה הורגשה באופן שולי בארץ, הנזק בטורקיה גדול מאוד. מניסיוננו, אירועים כאלה בדרך כלל מובילים לירידה בביקושים לטווח הקצר. כרגע המצב עוד ראשוני ואנחנו לא עוד רואים ביטולים. מנגד, מורגשת ירידה מובנת להזמנות לימים הקרובים בטורקיה והסטה ליעדים אחרים דוגמת יוון, גאורגיה ודובאי. מניסיוננו, וככל שרעידת האדמה לא תימשך או תחריף חלילה, אנו מעריכים שכבר בשבוע הבא נחזור לראות את טורקיה במקומות הראשונים בטבלת ההזמנות לחופשות. במיוחד לחג הפסח הקרוב".