3 צפייה בגלריה
הטאג' מהאל
הטאג' מהאל
הטאג' מהאל. בקרוב שוב עם תיירים
(צילום: shutterstock)
הודו, אחד מהיעדים האהובים על צעירים ישראלים, הודיעה ביום חמישי האחרון כי תיפתח בקרוב בהדרגה לתיירים שחוסנו בשתי מנות לפחות, זאת לאחר שהייתה סגורה לתיירים במשך כשנה וחצי בשל מגפת הקורונה. החל מ-15 באוקטובר תחל הודו להעניק ויזות תיירים לנוסעים שיגיעו בטיסות שכר, והחל מ-15 בנובמבר יינתנו ויזות גם לנוסעים שינחתו בטיסות רגילות.
הודו טרם פרסמה אם התיירים יידרשו לבצע בדיקות קורונה לפני ההגעה, או למלא טפסים מסוימים. לפני שהודו סגרה את שעריה ניתן היה לטוס אליה ישירות באמצעות חברת אל על ואייר אינדיה, או בטיסות קונקשן של לופטהנזה. כעת, חברות התעופה וספקיות הנופש בישראל לא ממהרות להכריז על חידוש הטיסות ליעד, או על חבילות טיולים חדשות, וכולן ממתינות לראות מה יהיו הדרישות הסופיות של הודו בהכנסת התיירים ואם תהיה חובת בידוד כלשהי. גורמים בענף התיירות מעריכים כי כאשר התמונה תתבהר קהל היעד יסתער על מוקדי ההזמנות.
הדר כרמל, מנהל חטיבת הנופש בקבוצת אמסלם טורס, אמר ל-ynet כי על פי הערכתו כאשר הפרטים יפורסמו, "תחול קפיצה של מאות אחוזים בהיקף ההזמנות ליעד הפופולרי והאהוד על ידי צעירים ישראלים ובכלל".
3 צפייה בגלריה
חוף אראמבול בגואה
חוף אראמבול בגואה
חוף אראמבול בגואה
(צילום: shutterstock)
תיירות מהווה מרכיב חשוב בכלכלה השלישית בגודלה באסיה. בשנת 2019, לפני המגפה, ביקרו בהודו כמעט 11 מיליון תיירים. המדינה, שאוכלוסייתה מונה 1.3 מיליארד בני אדם, נפגעה קשות ממגפת הקורונה ועד כה מתו שם כ-451 אלף בני אדם. במהלך השיא מוקדם יותר השנה נרשמו כ-400 אלף מקרים חדשים מדי יום ו-4,000 בני אדם מתו מהמחלה בכל יום. מספרים אלה מתבססים על נתונים רשמיים שמפרסמת הודו, כאשר ההערכה הרווחת היא שבפועל המספרים היו גבוהים יותר.
בימים אלה נרשמים בהודו כ-20 אלף מקרי קורונה חדשים ביום ובין 200 ל-300 בני אדם מתים בכל יום מהמחלה. יותר מ-250 מיליון בני אדם בהודו חוסנו פעמיים, כ-20 אחוזים מהאוכלוסייה בלבד, ומומחים מעריכים שהודו עלולה לעמוד בפני גל תחלואה נוסף.

מתי נשוב לראות תיירים בישראל?

במשרדי הממשלה מעריכים כי חזרת התיירים לישראל צפויה להתרחש בתחילת חודש נובמבר – ואולם מועד סופי בעניין זה טרם נקבע, כמו גם הפרטים באשר למי תותר הכניסה. הדיונים בעניין זה נמשכים בין משרדי הבריאות, הפנים והתיירות והודעה בעניין ההחלטה שהתקבלה צפויה להתפרסם בקרוב. יש לציין כי כעת כניסת זרים לישראל מותרת רק לאחר אישור ועדת החריגים, וכי כניסת התיירים לישראל תוכננה לצאת לפועל כבר בחודשי הקיץ, ואולם ברקע העלייה בשיעורי התחלואה היא נדחתה וכעת היא שוב על הפרק.
בשלב זה ברור כי הכניסה תותר בהתאם לפרוטוקול הישראלי. כלומר, תיירים שהתחסנו רק בחיסוני פייזר ושחלפה פחות מחצי שנה מאז קבלת מנת החיסון השנייה. בתוך כך גם רשימת המדינות שמהן תותר כניסת התיירים טרם הוסדרה, אך ככל הנראה תהיה מדיניות אחידה למדינות האיחוד האירופי והבחנה בין המדינות השונות שאינן חברות האיחוד האירופי, וזאת ברקע הסכם ההכרה ההדדית שנחתם בין ישראל למדינות האיחוד.
3 צפייה בגלריה
עוד אין צפי לתיירים בים המלח
עוד אין צפי לתיירים בים המלח
עוד אין צפי לתיירים בים המלח
(צילום: Shutterstock)

בשורה למי שטס לאמירויות

משרד החוץ של איחוד האמירויות הודיע הבוקר למשרד החוץ הישראלי כי ממשלת איחוד האמירויות אישרה את הסכם הפטור מוויזה והוא נכנס לתוקפו באופן מיידי. המשמעות עבור הישראלים: חיסכון של כ-90 דולר לאדם.
רן פולק, המנהל המסחרי בישראל של איתיחאד איירווייז, חברת התעופה הלאומית של אבו-דאבי, אמר כי "משעות הבוקר אנו עדים לגידול של פי שלושה בהיקפי ההזמנות לטיסות לאבו-דאבי בהשוואה לממוצע ההזמנות היומי. משיחות שאנו מקיימים עם סוכני נסיעות ומארגני קבוצות אין לנו ספק כי המגמה הזאת עומדת להתעצם, שכן עונת התיירות באמירויות מתחילה בחודש נובמבר". לדבריו, עיקר ההזמנות הן מצד קבוצות מאורגנות של תיירים ישראלים שהפטור מוויזה מהווה חיסכון משמעותי עבורן, הן ברמה הכספית והן ברמה הלוגיסטית, ומצד זוגות שמבקשים כעת לחקור את היעד החדש.