בריטיש איירווייז, חברת הדגל הלאומית של הממלכה המאוחדת, השעתה תוכניות לשדר במערכות הבידור של מטוסיה סיטקום יהודי, לכאורה בשל חשש שהדבר יוביל לתגובת נגד חריפה בעקבות מלחמת ישראל-חמאס. כך מדווח עיתון ה"דיילי טלגרף" הבריטי.
על פי הדיווח, חברת התעופה מעכבת תוכניות להוסיף את הסדרה הקומית "Hapless", שמשודרת בנטפליקס (בחלק מהמדינות) ובאמזון פריים, במערכות הבידור במטוסיה כדי להימנע ממראית עין של לקיחת צד בסכסוך.
Hapless, תוכנית קומית מצליחה, עוקבת אחרי עיתונאי לונדוני שעובד בעיתון יהודי בדיוני, ונחשבת בסגנונה לגרסה בריטית של "תרגיע".
2 צפייה בגלריה
מטוס בריטיש איירווייז
מטוס בריטיש איירווייז
בואינג 767 של בריטיש איירווייז
(צילום: shutterstock)
(הצצה קטנה ל-Hapless)

בחודש אוגוסט חברת התעופה הסכימה לרכוש את העונה הראשונה, במטרה להפוך אותה לזמינה עבור הנוסעים למשך שישה חודשים החל מחודש דצמבר, אולם עצרה את העסקה כמה ימים לאחר מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.
גארי סיניור, הכותב, הבמאי והמפיק של התוכנית, התבשר על ההחלטה על ידי חברת ספאפקס מדיה, חברת מדיה בינלאומית שמתמחה בעבודה ובתיווך מול חברות תעופה. על פי הדיווח ב"דיילי טלגרף", היוצר המוערך, שהוא גם יהודי, טוען כי נאמר לו שבריטיש איירוויז לא רצתה "לקחת צד" בקונפליקט על ידי הקרנת העונה בת ששת הפרקים, ורצתה לעכב את העסקה עד שהמלחמה תסתיים.
באימייל שנשלח מחברת ספאפקס לסיניור ב-13 באוקטובר, ואשר נקרא על ידי כתב ה"טלגרף", נכתב: "יחידת הדוברות של בריטיש איירוויז ביקשה מאיתנו לבחון את התוכן שבמטוסים בקשר לישראל/פלסטין והעימות שמתרחש כעת. ההעדפה שלהם היא להישאר במצבים האלה הכי נייטרליים שאפשר. כתוצאה מכך התבקשנו להסיר את Hapless מהליין-אפ של חודש דצמבר, אך נשמח מאוד להזמין אותה כאשר העימות יגווע".
יוצר הסדרה ניסה להילחם בהחלטה והגדיר אותה חסרת היגיון. סיניור אמר ל"דיילי טלגרף": "הסדרה לא עוסקת כלל בישראל-פלסטין. כלומר, חוץ מזה שהעם היהודי מתגורר בישראל וישראל היא מדינה יהודית, אין לזה שם קשה לזה. אני חושב שזה מראה על פחד מלהיתפס כפרו-ישראלי רק כי יש בסדרה דמויות יהודיות".
2 צפייה בגלריה
בריטיש
בריטיש
מסכי מולטימדיה במטוס של בריטיש איירווייז
(צילום: shutterstock)
דובר של בריטיש איירווייז מסר לעיתון בתגובה: "אנחנו גאים להציע מגוון רחב של אפשרויות בידור ללקוחות שלנו כדי שייהנו. אנחנו תמיד בוחנים את התוכן שלנו ונמצאים בתהליך של תכנון לוח 2024". חברת ספאפקס מדיה לא מסרה תגובה לעיתון.
סיניור הגדיר את עיכוב השידור כהחלטה מזעזעת. "זו זהירות יתר, ואם זה משקף את החברה הבריטית, אז אני חושב שזה צריך להדאיג את הקהילה היהודית פה".