גבריאל סרף, בעל צימר שלא השכיר את המקום לצעירים ממוצא אתיופי בשל מוצאם, יפצה אותם בסכום של 20 אלף שקל. כך פסק בית המשפט השלום בנצרת. בנוסף הוא ישלם כ-5,000 שקל עבור הוצאות ושכר טרחה.
מהתביעה, שעמדה במקור על 135 אלף שקל, עולה כי שני אחים ממוצא אתיופי ביקשו לשכור עבור משפחתם שתי יחידות ללילה אחד. "במהלך השיחה הטלפונית הודיע הנתבע כי אינו מעוניין בהשכרת הצימר לתובעים כנטען בגלל מוצאם האתיופי, היות שהיה לו ניסיון קודם לא מוצלח עם בחורים מאותו מוצא", תואר בפסק הדין. "השיחה הטלפונית הוקלטה על ידי התובע, וההקלטה הוגשה, בצירוף תמליל שיחה".
בעל הצימר טען מנגד כי התנגדות לא נבעה ממוצאם של האחים. הוא טען כי למעשה היו לו שתי שיחות עם האח שהזמין את הצימרים, וכי רק השיחה השנייה הוקלטה, "לאחר שגרר במכוון את השיחה השנייה למקום שהוא רצה בו".
עוד טען הנתבע כי ההתנגדות הייתה להשכיר את הצימר לבחורים צעירים, "בגלל ניסיון קודם של השכרה לבחורים אשר עשו רעשים, וגרמו נזק למקום. כן טען כי ההעדפה שלו הייתה להשכיר למשפחות ולא לבחורים צעירים, ללא קשר למוצא כזה או אחר".
למרות שהנתבע טען גם נגד קבילות ההקלטה והתמליל, היא הושמעה לבסוף בבית המשפט. בסופו של דבר, כאמור, קבעה הרשמת רים נדף כי יש ממש בתביעה. היא חייבה את בעל הצימר לפצות את האחים ב-20 אלף שקל, והוא ישלם בנוסף 5,000 שקל עבור הוצאות ושכר טרחת עורך דין. יצוין כי התלונה הוגשה ליחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, ואת התביעה הגיש עו"ד מטעם הסיוע המשפטי.