5 צפייה בגלריה
חוף ברודוס
חוף ברודוס
חוף ברודוס - יעד נהדר לתקופת החגים
(צילום: shutterstock)
חגי תשרי נמצאים מעבר לפינה, והביקושים השנה לחופשות ביעדים הקרובים שמעבר לים (קפריסין, יוון וטורקיה) גבוהים יחסית לשנה שעברה. יום כיפור יחול ב-24 וב-25 בספטמבר וסוכות בין 29 בספטמבר ל-7 באוקטובר – וכך יצא שהימים שבין כיפור לסוכות מסתמנים כזמן המשתלם ביותר לחופשה מעבר לים.
חופשה לזוג עם שני ילדים בימים אלה עולה בממוצע בין 1,600 דולר ועד למעלה מ-3,000 דולר, תלוי כמובן ברמת המלון, סוג החדר ומספר הארוחות בכל יום.

הילה הרמולין רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות של ישראייר, אמרה בשיחה עם ynet: "השנה חופשת החגים הארוכה במוסדות החינוך מתחילה מיום כיפור ועד אחרי סוכות, ולכן אנו רואים כבר עכשיו ביקושים וגידול של כ-20 אחוזים בהזמנות לתקופה זו לעומת השנה הקודמת. ההשוואה מתייחסת לחופשות משפחתיות ביעדי אירופה ואגן הים התיכון".
"ההמלצה למחפשי המציאות של קווי חופשה היא לסגור חופשה מערב חג שני סוכות, 6 באוקטובר, מדובר במכירת חיסול של מלאי הנופשונים"
אילן שלו, סמנכ"ל קבוצת קווי חופשה, הוסיף כי "אין ספק שהשנה החגים יצאו בתזמון מושלם ומאמצע חודש ספטמבר אנחנו בעצם ב'מיני חופש גדול'. מזג האוויר ביעדי הנופש והביקוש מצוין וגם הצפיפות של יולי-אוגוסט יורדת דרמטית, מה שהופך את הזמינות של המלונות לאופטימלית עבור הישראלים, זאת בשילוב עם ירידת מחיר. חבילות משפחתיות ליעדי הנופש בקווי חופשה יעמדו בממוצע על כ-6,600 שקל למשפחה, זוג ושני ילדים, לחופשות של ארבעה לילות על בסיס הכל כלול".
שלו הוסיף וציין כי ההזמנות לחופשה ביום כיפור גבוהות השנה ב-45 אחוזים ביחס לשנה שעברה. "ההמלצה למחפשי המציאות של קווי חופשה היא לסגור חופשה מערב חג שני סוכות, 6 באוקטובר, מדובר במכירת חיסול של מלאי הנופשונים".
5 צפייה בגלריה
טייל פאפוס קפריסין
טייל פאפוס קפריסין
הטיילת של פאפוס
(צילום: shutterstock)
טלי נוי, סמנכ"לית שיווק ומכירות של איסתא, אמרה ל-ynet: "אנחנו מזהים ביקושים גבוהים לחגי תשרי לחופשות משפחתיות ארוכות של בין שבוע לעשרה ימים, זאת בשל הצמידות לסופי שבוע והגשרים במוסדות החינוך ובמקומות העבודה. עיקר הביקושים הם לראש השנה לאיי יוון, לקפריסין ולאנטליה, ולאחר מכן לקראת יום כיפור וסוכות ליעדים רחוקים יותר כמו תאילנד, ארה"ב, ובירות אירופה".
ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה, ציין כי "יעדים נוספים שהפכו לפופולריים בחגי תשרי הם קרפטוס ואזור קלמטה בלב חצי האי פלופונס, וכן אבו-דאבי שצוברת תאוצה בקרב משפחות בשל פארקי השעשועים המשוגעים והחופים שלה. בנוגע למחירים, שבוע טרום ראש השנה זול יותר בכ-15-10 אחוזים בממוצע לעומת החג עצמו".
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, אמרה כי "לא מעט משפחות דחו את חופשת הקיץ שלהם לחגים, כדי ליהנות ממחירים טובים יותר וממזג אוויר מצוין לטיולים. הגשר בין יום כיפור לסוכות משנה את כללי המשחק השנה, ומאפשר יותר גמישות בהזמנת החופשות מאשר בשנים קודמות. היעדים הפופולריים בחגים דומים לעונת הקיץ – פלופונס, מונטנגרו, בטומי ובורגס, וגם יעדים לחופשות ארוכות יותר כמו ספארי בטנזניה".
אורן כהן מגורי, סמנכ''ל שיווק ומכירות של השטיח המעופף, אמר ל-ynet כי "בעקבות הביקוש הגדלנו את הטיסות לאנטליה ולבודרום. השנה במיוחד אנחנו רואים הפרשי מחירים משמעותיים בחורים שנפערים בין החגים שהם שיא הביקושים. מי שגמיש יכול להרוויח בענק".
סער פוקס-צוויק, מנכ"לית קבוצת התיירות flyeast, שמתחמה בטיולים למזרח, וסגנית יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, סיפרה על עלייה של 15 אחוזים בהזמנות לחופשות בחגים הקרובים והסבירה כי הסיבה לעלייה ככל הנראה קשורה למועדי החופשות השנה.
כדי להתרשם מההיצע ומרמת המחירים אספנו שלל דוגמאות לנופשים שעדיין נותרו על המדף של חברות התיירות. המחירים מתייחסים להרכב משפחתי של זוג עם שני ילדים וכוללים טיסות, העברות ומלון.
אנטליה: קשרי תעופה משווקת חבילה למלון Club Side Coast Hotel (5 כוכבים), בין התאריכים 26 ל-29 בספטמבר על בסיס הכל כלול במחיר של החל מ-1,660 דולר למשפחה.
גוליבר משווקת חבילות לאותו מלון בין התאריכים 23 עד 30 בספטמבר במחיר של החל מ-2,492 דולר למשפחה.
5 צפייה בגלריה
קו החוף של אנטליה
קו החוף של אנטליה
קו החוף של אנטליה
(צילום: shutterstock)
בשטיח המעופף מצאנו דיל למלון Vikingen Infinity Resort (5 כוכבים), שכולל פארק מים, בין התאריכים 26 ל-29 בספטמבר על בסיס הכל כלול במחיר של החל מ-1,769 דולר.
איסתא משווקת דיל לאותו ריזורט בתאריכים 1 עד 5 באוקטובר במחיר של החל מ-2,516 דולר למשפחה.
רודוס: אופיר טורס משווקת דיל למלון All Senses Nautica Blue Resort & Spa - All Inclusive (5 כוכבים), על בסיס הכל כלול, בין 26 ל-29 בספטמבר במחיר של 1,672 דולר למשפחה.
קשרי תעופה משווקת דיל למלון Grand Hotel (5 כוכבים), על בסיס הכל כלול, במחיר של החל מ-2,740 דולר למשפחה.
בדקה ה-90 משווקים דיל במלון Golden Odyssey (4 כוכבים), על בסיס הכל כלול, במחיר של 5,499 שקל למשפחה.
כרתים: דיזנהאוז משווקת דיל בין 26 ל-30 בספטמבר במלון Albatros Spa & Resort Hotel (4 כוכבים), על בסיס חצי פנסיון,במחיר של החל מ-3,236 דולר למשפחה.
אופיר טורס משווקת חבילה בין 26 ל-29 בספטמבר במלון Esperides Resort Crete, The Authentic Experience (5 כוכבים), על בסיס חצי פנסיון, במחיר של 2,452 דולר למשפחה.
5 צפייה בגלריה
חוף מאטלה כרתים
חוף מאטלה כרתים
חוף מאטלה, כרתים
(צילום: shutterstock)
קוס: קווי חופשה משווקים דיל של שלושה לילות במגוון תאריכים בסוכות, החל מ-27 בספטמבר, על בסיס הכל כלול במלון במלון kipriotis village (4 כוכבים), כולל פארק מים, במחיר של 7,999 לכל המשפחה.
פלופונס: אשת טורס משווקים דיל שכולל ארבעה לילות במלון Grecotel Casa Marron ׁ(4 כוכבים) בפלופונס, 24 עד 28 בספטמבר, על בסיס הכל כלול, במחיר של 2,796 דולר למשפחה.
פאפוס: ארקיעה מציע דיל של ארבעה לילות החל מערב יום כיפור (24 בספטמבר) במחיר של 2,076 דולר למשפחה במלון Venus Beach (5 כוכבים) על בסיס חצי פנסיון.
קרוז מנמל חיפה: סנורמה, נציגת קוריאל קריביאן בישראל, משווקת קרוז של אוניית Rhapsody of the Sees שתפליג ב-15 בספטמבר ללימסול, לרודוס ובחזרה לחיפה ב-18 בספטמבר. מחיר: החל מ-750 דולר לאדם על בסיס הכל כלול. ב-29 בספטמבר תצא הפלגה נוספת, הפעם לקפריסין, רודוס וסנטוריני במחיר של החל מ-450 דולר לאדם.

בנתב"ג נערכים ל-2.8 מיליון נוסעים באוגוסט

5 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
בדרך לחופשה עוברים בנתב"ג
(צילום: יריב כץ)
בחודש אוגוסט צפויים לעבור בנתב"ג כ-2.8 מיליון נוסעים. היעדים המועדפים על הישראלים גם החודש יהיו ברובם יעדים קרובים, כגון טורקיה, יוון וקפריסין, כאשר רבים גם ינצלו את חופשת הקיץ לביקור בארה"ב ובצרפת. ברשות שדות התעופה סימנו שלושה ימים כימים העמוסים ביותר: 10 באוגוסט (99 אלף נוסעים), 17 באוגוסט (כ-100 אלף נוסעים) ו-31 באוגוסט (כ-100 אלף נוסעים).
רשות שדות התעופה נערכה מבעוד מועד לגידול בהיקף הנוסעים, תגברה את כוח האדם, הוסיפה אמצעי בידוק אלקטרוניים מהירים לקיצור תורים ומסלולים מיוחדים לבעלי כבודת יד, הרחיבה את מערך השאטלים, והחלה להפעיל קיוסקים לביצוע צ'ק אין מהיר ומשלוח מזוודות עצמאי.
במשרד התחבורה וברש"ת ממלצים לציבור הנוסעים לבצע צ'ק-אין מהבית (אם אפשרי), לבדוק מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה, ולהגיע לנתב"ג לא יותר מאשר שלוש שעות לפני הטיסה. כמו כן מומלץ להגיע לנתב"ג ברכבת או בתחבורה ציבורית אחרת.