2 צפייה בגלריה
הדמיה: חתול על רקע דרימליינר של אל על
הדמיה: חתול על רקע דרימליינר של אל על
הדמיה: חתול על רקע דרימליינר של אל על
(צילומים: shutterstock)
מטוס דרימליינר 787 של אל על, שהמריא שלשום להונג קונג עם מטען על סיפונו, תקוע מאז אתמול על הקרקע לאחר שבמהלך סריקה שגרתית של המטוס נתגלו עקבות של חתול. הסיבה: על פי נוהלי התעופה, חל איסור לטוס עם בעל חיים משוחרר בתוך המטוס, כל שכן כשלא ברור אם הוא נמצא בתא הנוסעים או הצליח לעבור לתאי המטען או לאזורים טכניים אחרים במטוס. המצב מסובך יותר עם מכרסמים שכן הם עלולים להוות סכנה ממשית לטיסה במידה שיכרסמו חיווטים במטוס.
ככל הנראה החתול הסתנן למטוס בנמל התעופה בן גוריון במהלך העמסת המטען. בשעות שאחרי הנחיתה עסק צוות האוויר של אל על בניסיונות לאתר את החתול. לאחר שהניסיונות כשלו, אנשי צוות מנמל התעופה הצטרפו לחיפושים בתוך המטוס ובתאי המטען, אולם כל מאמצי החיפוש עלו בתוהו.
בשעות הלילה, אולי כרצון עז לסיים את הסאגה ולהמריא לישראל, הוכנסו למטוס מלכודות, אולם גם הן לא הצליחו להוביל לתפנית במציאת החתול הסורר. מאל על לא נמסרה תגובה.
2 צפייה בגלריה
מטוס אל על בואינג 787
מטוס אל על בואינג 787
ארכיון: דרימליינר באוויר ללא חתולים משוחררים על סיפונו
(צילום: דני שדה)

על חיות ומטוסים

בחודש מרץ 2017 עוכב מטוס בריטיש איירוויז בארבע שעות לאחר שבטיסה מלונדון לסן פרנסיסקו נמצא בתוכו עכבר חי. רק לאחר לכידתו המטוס המריא ליעדו כשבמקביל חברת התעופה מסרה מטעמה הודעה יצירתית: "אנחנו יודעים שכמעט כולם רוצים לטוס איתנו לסן פרנסיסקו, אבל במקרה זה היה לקוח אחד קטן מאוד, שהיינו צריכים להחזיר בחזרה לשער. כל מי שהולך על שתי רגליים כבר עושה את דרכו לקליפורניה. אנו מצטערים על העיכוב".
בינואר 2017 חתול של אחד הנוסעים בטיסת אל על לניו יורק הצליח להשתחרר מהכלוב לפני ההמראה ולאחר שהתרוצץ בתא המטען הוחלט להוריד את כל הנוסעים עד ללכידתו. רק אחרי ארבע שעות החתול אותר, הוחזר לכלוב, והמטוס הורשה להמריא לדרכו.
בשנת 2004 התעכבה טיסת אל על לבודפשט לאחר שלפני ההמראה גילה צוות הטייסים גור חתולים מיילל בתוך הקוקפיט. אנשי הצוות ניסו ללכוד אותו, אולם הוא חמק ונעלם. רק לאחר שעתיים וחצי הוא נלכד והטיסה יצאה לדרכה.