2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת פיץ' אוויאיישן
מטוס של חברת פיץ' אוויאיישן
מטוס של חברת פיץ' אוויאיישן
(צילום: shutterstock)
רק ביפן: חברת הלואו-קוסט היפנית פיץ' אוויאיישן (Peach Aviation) משתמשת במכונות ממכר כדי למכור כרטיסי טיסה ליעדים בלתי ידועים. באופן מפתיע הגימיק השיווקי הפך להצלחה מסחרית.
מדובר במכונות שמכילות קפסולות צבעוניות שבתוכן פתק ובו שם היעד וקוד שובר עם נקודות שבאמצעותו רוכשים את הכרטיס. כל קפסולה עולה 5,000 ין (כ-44 דולרים). רוב הקפסולות מכילות קודים שמזכים ב-6,000 נקודות שהן שוות ערך ל-6,000 ין, כלומר יותר ממחיר הקפסולה.
2 צפייה בגלריה
מכונת ממכר של כרטיסים בהפתעה של חברת פיץ' אוויאיישן
מכונת ממכר של כרטיסים בהפתעה של חברת פיץ' אוויאיישן
מכונת הממכר של חברת פיץ' אוויאיישן
(instagram / flypeach)
היעדים כוללים מקומות פופולריים ברחבי יפן, כגון סאפורו בירת מחוז הוקאידו, קגושימה בירת מחוז קגושימה, האי אישיגאקי ועוד. בנוסף, בקפסולה יש סיכה קטנה ופתק עם "משימה" שהנוסעים צריכים לבצע לאחר ההגעה ליעד. לדוגמה, להתלבש כמו ליצן ולאכול עד שמתעלפים, להכין מנת אורז מסורתית ממצרכים שקונים בשוק מקומי ועוד.
בחודש אוגוסט הציבה החברה את המכונה הראשונה בעיר אוסקה. על פי העיתון "ג'פאן טיימס" תוך זמן קצר נמכרו 3,000 כרטיסים. בעקבות ההצלחה הציבה החברה לפני כשבוע וחצי מכונה נוספת בטוקיו. בקפסולות שנמכרות במכונה שמוצבת באוסקה יש שוברים לכרטיסים ל-13 יעדים ובמכונה בטוקיו יש שוברים לכרטיסים ל-11 יעדים.
שונטארו קוסאסה, מנהלת השיווק שאחראית על הגימיק, סיפרה בשיחה עם העיתון היפני כי רבים סברו תחילה שזה לא יעבוד. "חשבנו שיהיה בסדר אם נמכור קפסולה אחת ביום", סיפרה, "אבל המכונה הפכה ללהיט ואנחנו ממש מופתעים".
"תלוי ביעד, זה יכול להיות להיט או פספוס", אמר לקוח שרכש קפסולה, "זה די מרגש לתת למכונה להחליט על יעד החופשה. זה רעיון ממש מעניין".
שיניורי איד, סטודנטית בת 19, סיפרה לאתר VICE הקנדי כי לא האמינה כשהגרילה כרטיס לסאפורו. "זה היעד שבאמת רציתי כי סבתא שלי גרה שם", סיפרה. לא ראיתי אותה שנתיים בכלל המגפה".
(יוטיובר וירטואלי פופולרי ביפן התנסה במכונה. הרכישה עצמה החל מ-1:53)