9 צפייה בגלריה
ביזנס
ביזנס
מטוס שכולו מחלקת עסקים
(צילום: ליאור קורן)
מטוס ה-"ALL BUSINESS" (מחלקת עסקים בלבד) - הראשון מסוגו בעולם נחת הלילה (יום א') בישראל. המטוס שייך לחברת התעופה הצרפתית "לה קומפני" (LA COMPAGNIE) אשר תחל להפעיל טיסות מישראל החל מ-5.9.21. נכון לעכשיו, מדובר על שלוש טיסות שבועיות בקו שבין נתב"ג לשדה התעופה הבינלאומי אורלי (ORLY) שבפריז. למעוניינים בטיסה לארה"ב - המטוס ימשיך לשדה התעופה ניוארק (NEWARK) שבניו יורק, בטיסת המשך לאחר שיעצור למשך שעה וחצי בפריז.

"זול בכ-30 אחוז ממחלקות עסקים 'רגילות'"

שאלת השאלות כמובן היא - כמה זה יעלה? טיסת הלוך ושוב מתל אביב לפריז תעלה החל מ-1,100 דולרים וטיסת הלוך ושוב מתל אביב לניו יורק (עם קונקשן קצר בפריז כאמור) תעלה החל מ-2,000 דולרים. אלו מחירי הרצה ראשוניים כמובן שיכולים לעלות בהמשך לאור הביקוש והתחרות בשוק.
מבדיקה ראשונית הם אכן זולים יותר ממחירי כרטיסי הביזנס של החברות המתחרות בקווים לפריז ולניו יורק - הישירים ואלו עם הקונקשים. אך כדאי לשים לב לעניין התמחור, מאחר שהחברות הוותיקות שמטיסות בקווים אלו החלו לאחרונה להוריד מחירים משמעותית, לאור התקופה הלא רגילה וגם לאור התחרות. זה נכון עוד יותר בקרב החברות שמציעות טיסות קונקשן לארה"ב כמו בריטיש איירווייז, אייר פראנס וכו'.
9 צפייה בגלריה
ביזנס
ביזנס
מטוס "לה קומפני" בנתב"ג
(צילום: ליאור קורן)
9 צפייה בגלריה
ביזנס
ביזנס
(צילום: ליאור קורן)
9 צפייה בגלריה
ביזנס
ביזנס
תא הטייס
(צילום: ליאור קורן)
9 צפייה בגלריה
ביזנס
ביזנס
"תאי" הנוסעים
(צילום: ליאור קורן)
בחברת אל על למשל המחירים עדיין יקרים בהרבה כאשר מדובר בטיסה ישירה לניו יורק במחלקת העסקים, עם מחיר שנע בין 3,000 ל-3,500 דולר לכרטיס. מחירים די דומים תמצאו בחברות המתחרות בקו הישיר לניו יורק כמו בדלתא, ביונייטד איירליינס ובאמריקן איירליינס.
עם זאת, חשוב לדעת שלאור נוהלי הקורונה - אזרחי ישראל שלא מחזיקים בדרכון אמריקאי או בגרין קארד, לא יכולים להיכנס לארה"ב דרך טיסת קונקשן אלא רק בטיסות ישירות מישראל. עוד נציין כי החברה הייתה אמורה להוציא לפועל נסיעת עיתונאים בימים אלה אך זו נדחתה לספטמבר בשל המצב הכללי בעולם בעקבות הקורונה, כך שכדאי אולי להתאזר בסבלנות גם עבור מי שחפץ לטוס עם החברה באופן פרטי כבר בתחילת ספטמבר.
"אנו מגיעים עם מוצר שזול בכ-30% ממחלקת העסקים בחברות ה'רגילות'. בחברות האלה ידוע שהנוסעים שמשלמים על מושב במחלקת עסקים למעשה מסבסדים את מחלקת התיירים, ולכן גובים מהם מחירים יקרים יותר. הטיסות שלנו מציעות תנאים של מחלקת עסקים בכל המטוס ומתאימות באופן מושלם למי שמחפשים מרווח ישיבה, נוחות וחוויית טיסה אישית ובטוחה יותר - בעיקר בעת הזאת. לצד התפריט הרגיל נציע גם תפריט כשר לכל מי שיחפוץ בכך", אמר פרדריק ריבול, סמנכ"ל המסחר של החברה.

ארוחות מישלן ומושבים שנפתחים למיטות

מטוסי החברה מכילים 76 מושבים בלבד, כשכולם מושבי ביזנס קלאס, כלומר כורסאות רחבות שנפתחות למיטה עד למצב שכיבה מוחלט. עם זאת, מספר הדיילים שישרתו את 76 הנוסעים עומד על שלושה (או שלוש דיילות). מספר שקטן לעומת היחס של דייל/ת פר נוסע/ת במחלקות ביזנס "רגילות".
9 צפייה בגלריה
ביזנס
ביזנס
אומלט קישואים, קרואסון טרי ופירות העונה. ארוחת הבוקר במטוסי "לה קומפני"
(צילום: ליאור קורן)
9 צפייה בגלריה
ביזנס
ביזנס
מערכת מולטימדיה וחיבור לווי פיי חינמי
(צילום: ליאור קורן)
9 צפייה בגלריה
ביזנס
ביזנס
ביזנס
(צילום: ליאור קורן)
מעבר למושבים, כל הנוסעים בטיסות החברה הצרפתית מקבלים מערכת מולטימדיה עם היצע רחב של סרטים ומוזיקה, המוצגים על מסך מגע בגודל 15.7 אינץ' לצד שירות Wi-Fi מהיר לאורך כל הטיסה וללא עלות.
וכמובן - האוכל. לצד כל השירות הנלווה שמגיע במחלקות העסקים המוכרות, גם כאן יוגשו ארוחות לפי בקשה אישית מתוך תפריטי ארוחות שף עונתיים. את הארוחות יוצרים עבור "לה קומפני" שפים מפריז ומניו יורק המחזיקים בכוכבי מישלן.
בנוסף וכנהוג בטיסות במחלקת עסקים, לפני העלייה למטוס יוכלו הנוסעים להיכנס לטרקלין העסקים בשדה התעופה - גם בארץ (לשני הטרקלינים בנתב"ג) וגם בפריז, וליהנות מגישה לכל שירותי הטרום טיסה. הלאונג' Icare בשדה התעופה אורלי בפריז, כך מבטיחים בחברה, קרוב יחסית לעלייה למטוס עבור טיסת ההמשך לניו יורק. בניוארק הלאונג' ייפתח בספטמבר לנוסעי החברה, מדובר בטרקלין שהיה שייך בעבר לוירג'ין אטלנטיק.
כששני היתרונות הגדולים, להבדיל מטיסת קונקשן "רגילה", הם שאין צורך להוציא ולטפל במזוודה וגם אם הטיסה מהארץ לפריז מאחרת, אין סיבה לחשוש לאחר לטיסת המשך שכן מדובר באותו מטוס שממשיך לניו יורק.
הטיסות מפריז ייצאו בשעה 10 בבוקר וינחתו בתל אביב בשעה 15:40. הטיסות לפריז מתל אביב ייצאו בשעה 5:00 בבוקר ומי שימשיך לניו יורק ימתין שעה וחצי בטרקלין העסקים באורלי - כשהמזוודות עדיין על המטוס, וינחת בניוארק בשעה 13:00.

מי את "לה קומפני"?

חברת "לה קומפני" הוקמה ב-2014 על-ידי 11 חברות מסחריות שונות שביקשו לייצר עבורן פתרון ייעודי לנסיעות עסקים מפריז לניו יורק. החברה מפעילה לאורך כל השנה טיסות טרנס-אטלנטיות בין ניו יורק ופריז בשני מטוסי Airbus A321neoLR חדישים.
9 צפייה בגלריה
ביזנס
ביזנס
סמנכ"ל המסחר של החברה, פרדריק ריבול
(צילום: ליאור קורן)
החברה גם מפעילה שירות של טיסות עונתיות בין ניו יורק (ניוארק) וניס (שדה התעופה הבינלאומי ניס קוט-ד'אזור) ומעתה גם לתל אביב (נתב"ג) ולמילאנו (שדה התעופה הבינלאומי מלפנסה). בשנת 2019 ביצעה החברה 1,300 טיסות בתפוסה ממוצעת של כ-80% ונתח שוק של 23% מהמושבים העסקיים בקו פריז-ניוארק. לה קומפני מיוצגת בישראל ע"י ממן אוויאיישן.