בעיתוי מושלם עם הסרת הסגר השלישי "פסטיבל "דרום אדום", חג הכלניות של צפון הנגב, חוזר אל המרחבים הפתוחים עם ההתאמות הנחוצות לנוכח מגבלות הקורונה. "למרות, ואולי בזכות הסגרים האחרונים, יחד עם הגשמים, נראה שהכלניות פורחות השנה יותר מתמיד, והן מחכות למבקרים שיחזרו לפקוד את אתרי הטבע באזור", אומרים בעמותת התיירות שדות שקמה-בשור שמובילה את הפסטיבל.
על פי התכנון המקורי, אירועי "דרום אדום" היו אמורים להיפתח ביום חמישי, אך בשל הסגר הם מתחילים היום (ראשון), באיחור של שלושה ימים. אירועי הדגל של הפסטיבל - צעדת הכלניות ומרוץ הכלניות - יתקיימו גם השנה, אם כי במתכונת קצת שונה: במקום יום אחד שבו כולם נפגשים באותו המקום והזמן, האירועים יתפרסו על פני מספר ימים, שבהם המשתתפים יבחרו בדיוק את היום ואת השעה שבה ייצאו לדרך - כך שהטבע יהיה כמעט כולו לרשותם.
השנה במיוחד מומלץ להגיע אל מוקדי הפריחה דווקא באמצע השבוע, כשהדרכים פנויות יותר והטבע ממתין בנחת למבקרים, שייהנו במהלך הימים ראשון עד רביעי גם מחופשיות רבה יותר בטיולים, וגם ממחירים מסובסדים של עד 50% הנחה על עשרות פעילויות וסיורים.
לאורך כל ימות השבוע יתקיימו ביערות ובשדות הנגב הצפוני מגוון סיורים מודרכים ללא תשלום, רובם בהדרכת קרן קיימת לישראל ורשות הטבע והגנים. הסיורים ייקחו את המבקרים אל מוקדי הפריחה ואל הנקודות ההיסטוריות באזור, שם יספרו את סיפורם המרתק ויכירו את הכלים הקדומים ששימשו את התושבים לאורך שנות ההתיישבות. סיורים נוספים יגיעו אל נקודות טבע עוצרות נשימה, בנוסף לסיורי שקיעה וערב, סיורים באתרים חקלאיים ועוד.
3 צפייה בגלריה
פסטיבל דרום אדום
פסטיבל דרום אדום
פסטיבל "דרום אדום" חוזר
(צילום: רפי בביאן)
3 צפייה בגלריה
"דרום אדום" 2021
"דרום אדום" 2021
לצאת מהזום אל חיק הטבע
(צילום: רוסן יאנקוב)
סיורים נוספים יתקיימו בעיר שדרות, שם יכירו המבקרים את סיפורה של העיר ויוכלו להשתתף גם בסיור ומופע עם חיים אוליאל, להכיר את הסצנה הקולינרית הפורחת בסיורי טעימות קולינריים ועוד. גם ברהט יתקיימו סיורים מרתקים להכרת התרבות הבדואית על שלל גווניה: "תפדלו" - סיורים רגליים ברחבי העיר ובשוק העירוני, סיורים קולינריים, סדנאות אמנות וקולינריה, ארוחות בבתים פתוחים ועוד.
אפילו את הדרך לפסטיבל דאגו השנה להפוך לפעילה ומהנה יותר באמצעות אפליקציית "רואדיו"- משחק מבוסס מיקום, שיהפוך את הדרך והביקור לחוויה עם שאלות, מסלולים, חידות ומשימות על "דרום אדום" - על הפרחים, האטרקציות באזור והעסקים המיוחדים. צוברים נקודות ויכולים גם לזכות בפרסים. ואחרי שמגיעים, מומלץ גם לפתוח את אפליקציית "מטרונגב" שפורסת בפני המבקרים מפה אינטראקטיבית עם כל מה שאפשר לעשות באזור, אזורי פריחה, אטרקציות, צימרים, הטבות ייחודיות ועוד.

עוד על הפרק: כדור פורח וקטיף תותים

צריכים לעבוד במהלך ימות השבוע? גם זו לא בעיה. ביער שוקדה יוצב השנה לראשונה מתחם עבודה בחיק הטבע – Red Space. באזור שקט ושלו בטבע יוצבו שולחנות ופינות עבודה, מחצלות וכריות, פינת קפה וכמובן חיבור וויי-פיי עבור העובדים, שיוכלו להרגיש מיד את האפקטיביות של עבודה מול הנופים בחיק הטבע. יש צורך להירשם מראש באתר.
לבאי הפסטיבל יוצעו השנה גם שתי אטרקציות חדשות שיתקיימו גבוה בשמיים: טיסה בכדור פורח מעל מרבדי הכלניות, השדות והפרדסים של האזור עם "Fly Away", או טיסה חווייתית וצניחה חופשית עם "סקיי כיף" בשדה תימן.
וכמו תמיד יציע הפסטיבל מגוון סיורים חקלאיים, קטיף עצמי של תותים וירקות, טיולי אופניים, סיורי ליקוט, סיורים בניחוח היסטורי, סדנאות יצירה מגוונות ואינטימיות, אירוח ביתי, חוות בודדים וחוות יענים, משחק מחפשים את המטמון, מבוך תבלינים ובשמים, בוסתן פירות אקזוטיים, סדנאות בשרים ועוד מגוון פעילויות בתיאום והרשמה מראש - ברוח התקופה.
ומה אוכלים בימים אלה? המסעדות עדיין סגורות, אבל שוב מותר טייק-אוויי - ומגוון רחב של סלי פיקניק יחכו למבקרים באתרים השונים: סלים עם אוכל תימני, עם גבינות, סלים עם ירקות מוכנים לנשנוש, עם לחמים ומאפים טריים ואפילו עם בשרים מעושנים. רק בחרו את הסל המועדף עליכם, אספו אותו וצאו לסעוד במרחבים מול הנוף.
3 צפייה בגלריה
סל פיקניק
סל פיקניק
אתם מוזמנים לפיקניק
פרטים נוספים על פעילויות הפסטיבל ניתן למצוא באתר עמותת התיירות "שדות שקמה-בשור", או בדף הפייסבוק "דרום אדום – הדף הרשמי". לרשות המטיילים יעמדו נקודות חלוקה של תוכניית הפסטיבל לאורך כל תקופת הפסטיבל (עד 28 בפברואר). עמדות מידע יפעלו ב"שבילים-COLUMBIA" בצומת דבירה, ובמרכז "לה מדווש" בבארי.