הסיוט של כל הורה: שיר לוי נפצעה לפני כשנה, בהיותה בת 16, במזחלות האקסטרים באתר החרמון - והפכה לסיעודית. ל-ynet נודע שכעת הוריה תובעים וטוענים שכתוצאה מרשלנות מטעם האתר, שיר לא נחגרה ועפה מהמסלול. בעקבות התאונה איבדה הנערה את כושר תפקודה העצמאי. התביעה הוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי מרכז נגד מפעילת האתר, חברת הר החרמון שירותי ספורט ונופש, ונגד המבטחת שלה.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד יאיר סמוגורה המתמחה בתביעות נזיקין, מתואר כיצד אירעה התאונה בפברואר 2020, ונטען כי "בשל שרשרת כשלים ורשלנות בלתי נתפסת העולה עד כדי זלזול מוחלט בחיי אדם, שולחה המזחלת שבה ישבה הנערה כשהיא לא חגורה. בדיעבד הסתבר שהמשלח שאמור לחגור את הגולשים ו/או לוודא שהם חגורים כהלכה, עזב את מקומו בעת שהמזחלת הגיעה לנקודת הבדיקה והמגלשת שבה הייתה הנערה לא נבדקה. גם העובד השני שמוצב לפני היציאה לגלישה לא טרח לבדוק את המזחלת או את החגירה ושילח את הנערה וחברתה לדרכן".
2 צפייה בגלריה
שיר לוי לפני התאונה
שיר לוי לפני התאונה
שיר לוי לפני התאונה
2 צפייה בגלריה
מזחלות האקסטרים באתר החרמון
מזחלות האקסטרים באתר החרמון
מזחלות האקסטרים באתר החרמון
(צילום: סער הס)
לפי הנטען בתביעה, הנערה לא הייתה מודעת לכך שאינה חגורה, ובאחד הפיתולים היא הועפה מהמזחלת בעוצמה אל צידי המסלול ונחבלה קשות בראשה ובגופה. עוד נטען שבמשך "דקות ארוכות" לא הגיע גורם מטעם האתר ורק מטייל אחר, חובש בהכשרתו, טיפל בנערה וכנראה הציל את חייה. לאחר מכן פונתה מחוסרת הכרה ובמצב קשה במסוק צבאי לבי"ח רמב"ם. חקירת המשטרה הושלמה ובשלב זה ממתין התיק להכרעת הפרקליטות.
טרם הוגש כתב הגנה. תגובת אתר החרמון: "אנו מצירים על התאונה, שנבדקה ותוחקרה עוד באותו היום ועדיין נמצאת תחת חקירת משטרת ישראל. המתקן נבדק ע"י משרד העבודה והינו כשיר לפעילות ללא כשל טכני, כפי שהיה במהלך כל שנות פעילותו. מאחלים לשיר ולמשפחתה בריאות".