2 צפייה בגלריה
מטוס אל על בנתב"ג
מטוס אל על בנתב"ג
מטוס של חברת אל על
(צילום: shutterstock)
משרד התחבורה של ארצות הברית פרסם הודעה ולפיה שש חברות תעופה נדרשות להסדיר את נושא ההחזרים עבור טיסות שבוטלו או עוכבו בארצות הברית וממנה במהלך מגפת הקורונה. בין החברות נמנית גם אל על שכבר החזירה ללקוחות האמריקנים סכום 60 מיליון דולר, ונקנסה בסכום של 450 אלף דולר. סכום הפיצויים לנוסעים של כל שש החברות עומד על 600 מיליון דולר.
לפי משרד התחבורה האמריקני, ביטולי טיסות או עיכוב טיסות גרמו לנוסעים לחפש חלופות, לבטל נסיעות או להאריך את השהות באופן שהוסיף להם עלויות לא מתוכננות. חמש חברות התעופה הנוספות שהמשרד הורה להן להסדיר את עניין הפיצויים הן פרונטייר האמריקנית (222 מיליון דולר החזרים וקנס בסך 2.2 מיליון דולר), אייר אינדיה (121.5 מיליון דולר החזרים), טאפ הפורטוגלית (126.5 מיליון דולר), אירו מקסיקו (13.6 מיליון דולר וחברת אוויאנקה מדרום אמריקה עם דרישה להשיב ללקוחות 76.8 מיליון דולר.
סכום הפיצויים מתייחס לתקופה שבין מרץ 2020 ועד אמצע שנת 2021. הקנס המקורי של אל על עמד על 900 אלף דולר, אולם לאחר דין ודברים בין החברה למשרד התחבורה הופחת הקנס בחצי.
2 צפייה בגלריה
נמל תעופה JFK
נמל תעופה JFK
נמל התעופה JFK, פברואר 2021
(צילום: gettyimages)
לפי התקנות האמריקניות, נוסעים שרכשו את הכרטיסים שלהם בארה"ב יכולים לקבל החזר כספי מסוכנים או מחברות תעופה במקרה של ביטול טיסה או שינויים משמעותיים בזמני הטיסה, זאת במידה שהוצע לנוסעים פיצוי והם בחרו לא לקבלו. במסגרת כך, נוסעים שרכשו כרטיסים מחברות התעופה שהוזכרו ולא קיבלו פיצוי זכאים לקבל החזר כספי.
מאל על נמסר הבוקר בתגובה: "משבר הקורונה הוא הגדול והקשה ביותר בכל תולדות התעופה העולמית. ממשלות בעולם הבינו כי נדרש מהן לסייע במענקים, הלוואות וערבויות על מנת לאפשר לחברות התעופה לשרוד. בעקבות הקושי במתן החזר ללקוחות שטיסתם בוטלה בתקופת הקורונה, נפתחה לפני כשנתיים, בעיצומו של משבר הקורונה, בדיקה במשרד התחבורה של ארה"ב (DOT) בנושא עיכוב בהשבת כספים ללקוחות שטיסתם בוטלה.
"אנו מדגישים כי אל על השיבה ללקוחות את כספם ולאחר שיח ארוך עם משרד התחבורה האמריקני הגענו להבנות בנושא הקנס הסמלי אשר עומד בפועל 450 אלף דולר (לאחר שמחצית מהקנס המקורי נוכתה בגין כספים שהוחזרו גם ללקוחות שביטלו את הטיסות מרצונם ולא היו זכאים להחזר לפי הדין). כפי שהדגשנו בעבר, העיכוב בתשלום ללקוחות מקורו בהתמשכות המגעים לקבלת סיוע מהמדינה ועם השלמת המתווה ביצענו החזר ללקוחות".