2 צפייה בגלריה
מימין: אליה וילדיה בחוף בפוקט. משמאל: מסלול הנחיתה כפי שצולם מתא הטייס
מימין: אליה וילדיה בחוף בפוקט. משמאל: מסלול הנחיתה כפי שצולם מתא הטייס
מימין: אליה וילדיה בחוף בפוקט. משמאל: מסלול הנחיתה כפי שצולם מתא הטייס
(צילומים: אליה וינברג (Lost in Thailand); אסף, טייס אל על)
אנחנו רגילים לראות תמונות של מטוסים בגבוה נמוך שניות לפני הנחיתה בשדות תעופה שנמצאים סמוך לחוף הים. זה מצטלם נהדר לאינסטגרם, וזו חווייה מיוחדת לחוש את המטוס חולף קרוב מעל הראש. שדה התעופה בפוקט שבתאילנד הוא מקום מהסוג הזה. אליה וינברג, בעלת הבלוג Lost in Thailand, הצטלמה אתמול עם שתיים מבנותיה כשמעליהן חולף מטוס בואינג 787 של אל על בדרכו למסלול הנחיתה. באותו רגע, כך התברר לאחר מכן, אחד הטייסים בקוקפיט צילם את אליה ואת ילדיה.
זה לא קרה במקרה. כ-12 שעות לפני מפגש העדשות צייץ טייס אל על אסף תמונה מהגייט בנתב"ג, וכתב "מי בא לבקר את אליה?".
הציוץ של הטייס מהגייט

אליה ראתה את הציוץ והחליטה "לארוב" למטוס על חוף הים כדי לצלם אותו עם הנחיתה.
בשיחה עם ynet סיפרה כי זה זמן רב שהיא מנסה לעשות טוויטאפ (מפגש צייצנים) עם אסף, אבל עד כה לא הצליחה. "לפני כמה חודשים צילמתי את התמונה הראשונה שלי עם מטוס אל על, והתברר שצילמתי את הנחיתה של אבא של אסף", סיפרה. "לפני יומיים הוא צייץ שהוא יטוס לפוקט, ואף שהוא ממשיך משם הלאה, חשבנו על האפשרות לצלם את הנחיתה כפי שעשיתי בעבר. בלילה הוא צייץ תמונה של שער ההמראה, וזה היה האות שלי להגיע בצהריים לשדה התעופה. הצילום שהוא עשה מהקוקפיט היה הפתעה נעימה".
לאחר שאליה פרסמה בטוויטר צילום שלה עומדת עם המטוס מעליה, אסף כתב בתגובה: "עשינו את הכי טוב שאפשר!", וצירף צילום של רצועת החוף של פוקט, בדיוק מעל הנקודה שבה אליה עמדה עם בנותיה.
אליה לוכדת את המטוס בעדשה, ואסף מגיב

נדגיש כי הטייס שצילם את התמונה בנחיתה לא היה בתפקיד ולא הטיס את המטוס, אלא רק ישב בתור טייס לא פעיל בקוקפיט. את המטוס הנחיתו שני טייסים אחרים שלא לקחו חלק בצילום התמונה.
2 צפייה בגלריה
מטוס אל על נוחת בפוקט
מטוס אל על נוחת בפוקט
תמונה נוספת מהגישה לנחיתה שטרם פורסמה
(צילום: אסף, טייס אל על)
אליה חיה ביחד עם בעלה וילדיהם במזרח כבר 14 שנים, שמונה שנים מתוכן בסין. "הבלוג התחיל בכלל כקבוצת וואטסאפ עם המשפחה המורחבת", סיפרה, "רציתי שהם יהיו מעורבים בחיים שלנו על אף המרחק. בהמשך הבנתי שיצרתי בסיס של חומר מעניין על החיים והטיולים שלנו – אז פתחתי דף בפייסבוק. ברגע שהצטבר מידע רב שדרש ממני לעשות המון חיפושים על פוסטים מהעבר, הבנתי שאין מנוס מלהקים אתר שירכז את כל המידע ויהיה חשוף לכל מי שרוצה לקרוא".