3 צפייה בגלריה
מטוסי של חברת איזיג'ט
מטוסי של חברת איזיג'ט
מטוסי של חברת איזיג'ט
(צילום: shutterstock)
מאנגליה, דרך בלגיה ועד לאיטליה – שורה של שביתות ועיצומים ברחבי אירופה עלולה לשבש את חופשת הקיץ של אנשים רבים, בהם גם ישראלים.
נתחיל מחברת הלואו-קוסט האנגלית איזיג'ט שהודיעה על ביטול של 1,700 טיסות מנמל התעופה לונדון גטוויק, החל מהשבוע ועד לחודש ספטמבר.
איזיג'ט מסרה כי הביטולים נגרמו עקב מרחבי האוויר הצפופים באירופה, בדגש על צרפת, והעומס הרב שנוצר בשל סגירת המרחב האווירי של אוקראינה. עקב המלחמה אלפי טיסות נאלצות לעקוף את המדינה המותקפת, מה שמוסיף על העומס במרחב האווירי.
איזיג'ט מצידה הודיעה כי הצעה טיסות חלופיות ליותר מ-95% אחוז מהנוסעים שטיסתם המקורית בוטלה. הפגיעה בטיסות לישראל היא מועטה, זאת משום שאיזיג'ט טסה מנתב"ג לכמה שדות תעופה בלונדון.
במקביל, יורוקונטרול, הגוף שמנהל ומנטר את הבקרה האווירית מעל אירופה, הודיע כי ייתכן שאחד מארגוני עובדי הבקרה האווירית יודיע בקרוב על שביתה. נזכיר כי במהלך השנה שביתות של פקחי בקרה אווירית בצרפת גרמו לשיבושים בתנועה האווירית באירופה.
טייסי חברת ריינאייר בבלגיה הודיעו כי ישבתו בתאריכים ב-15 וב-16 ביולי, זאת עקב דרישתם לשיפור בתנאי ההעסקה. השביתה צפויה להשפיע על מספר מצומצם יחסית של טיסות שיוצאות מבלגיה עם ריינאיייר, אבל עלולות להיות לה השפעות מתגלגלות על יתר לוחות הזמנים של חברת הלואו-קוסט.
3 צפייה בגלריה
מטוס ריינאייר
מטוס ריינאייר
מטוס של חברת ריינאייר
(צילום: shutterstock)
באיטליה צפויים במהלך החודש שיבושים בתנועת הרכבות ברחבי המדינה, כולל בקווים שיוצאים משדות תעופה בארץ המגף. ב-15 ביולי צפויים שיבושים בכמה שדות תעופה ברחבי המדינה, כולל ברומא ובמילאנו, בעקבות עיצומים של עובדי שירותי קרקע ופריקת מזוודות, שמתכננים לקיים שביתה איטלקית בת שמונה שעות בין 10:00 בבוקר עד 18:00 בערב.
בנוסף, איגודי עובדים בתחום התעופה באיטליה הודיעו כי חלק משירותי הבקרה האווירית יושבתו בשבוע הבא ל-24 שעות. רשות התעופה האזרחית באיטליה הודיעה בהקשר זה כי הטיסות שמתוכננות בין השעות 07:00 עד 10:00 ו-18:00 עד 21:00 לא ייפגעו מכיוון שמדובר בשעות השיא.
כמו כן, ב-15 ביולי צפויים טייסים של חברת אייר מלטה, שמבצעים טיסות עבור ריינאייר, לפתוח בשביתת מחאה על תנאי העסקתם, והדבר עשוי לפגוע בטיסות לישראל היות וחלק מטיסות ריינאייר מישראלי מבוצעות על ידם.
ובישראל? היום נערכות ברחבי הארץ הפגנות נרחבות נגד המהפכה המשפטית. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה פרסמה הבוקר חוות דעת ובה הכשירה את קיום ההפגנות בנתב"ג.
3 צפייה בגלריה
הפגנה בנתב"ג
הפגנה בנתב"ג
כך נראתה ההפגנה הקודמת בנתב"ג
(צילום: מוטי קמחי )
במקביל, ארגוני המחאה קראו למפגינים להגיע לשדה התעופה בשעה 16:00 להפגנת ענק שייתכן שתשפיע על לוח הטיסות. אתם מוזמנים לעקוב אחרי ההתפתחויות בכתבה המתגלגלת ב-ynet.