3 צפייה בגלריה
טוני קמוצ'יו תייר בריטי שנעצר במצרים
טוני קמוצ'יו תייר בריטי שנעצר במצרים
טוני קמוצ'יו. נעצר - ושוחרר
(Facebook / Help Tony Camoccio)
תייר בריטי בשם טוני קמוצ'יו, שנעצר ביום שבת שעבר במצרים לאחר שטפח על גבו של איש ביטחון בנמל התעופה בעיר הורגהאדה, שוחרר אתמול (שבת). קמוצ'יו נחשד כי תקף מינית את איש הביטחון אך התיק קרס בבית המשפט והשופט הורה לשחררו.
התייר הבריטי שהיה בדרכו חזרה הביתה לאחר שבילה בחופשה בים האדום עם רעייתו וקבוצת חברים מצא את עצמו בתחנת המשטרה הידועה לשמצה בעיר הורגהאדה. ב"דיילי מייל" דווח כי הוא נכלא בתא קטן ומטונף עם עוד 25 אסירים, ללא גישה למזון ומים. עוד דווח כי הוא עבר התעללות על ידי השומרים בבית המעצר שבו עצירים מוכים כעניין שבשגרה.
תומכיו סיפרו כי בלילות הוא שכב ער והקשיב לצרחות של אסירים אחרים שעברו עינויים. כשהוא הופיע לראשונה בבית המשפט הוא רעד ולא יכול היה לדבר. ביומיים הראשונים למעצרו משפחתו לא הורשתה להעביר לו מזון, מים ובגדים והוא ישן על הרצפה במכנסיים קצרים וטי שירט כשאת גופו מכסה שמיכה דקה בלבד.
3 צפייה בגלריה
בית המעצר מצרים בעיר הורגהאדה
בית המעצר מצרים בעיר הורגהאדה
בית המעצר שבו נכלא טוני
באנגליה נפתח קמפיין לשחרורו ותומכיו החתימו יותר מ-5,000 אנשים על עצומה בעד שחרורו, ובמקביל הפגינו מול השגרירות המצרית בלונדון. אתמול הוא הגיע לבית המשפט והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-15 ימים נוספים.
לשמחתו של קמוצ'יו התיק קרס לאחר שנציג התביעה לא הציג שום סרטון שתמך בטענה כי התייר הבריטי ניסה לתקוף מינית את איש הביטחון. השופט הורה לשחררו והוא נאלץ לשלם ערבות והוצאות נוספות בסכום של קצת פחות מאלף פאונד.
3 צפייה בגלריה
נמל התעופה בעיר הורגהאדה מצרים
נמל התעופה בעיר הורגהאדה מצרים
נמל התעופה שבו נעצר התייר
(צילום: shutterstock)
"אני מאוד נרגש לחזור הביתה ולא יכול לחכות לראות את משפחתי ולנוח", אמר ל"דיילי מייל". "אני מודה מאוד לכל מי שתמך בי, לחברים, למשפחה, לעורך הדין שלי ולנציג הקונסוליה".
אביו בן ה-73 הוסיף: "אני בעננים, זה כל כך טוב, אני לא יודע מה הייתי עושה אם הוא לא היה משתחרר. אני לא יודע אם הייתי עומד בזה".
בהכנת הכתבה השתתף דניאל סלאמה