עושה היסטוריה: לאחר כשבועיים של שמועות וספקולציות סביב הנושא, חברת התעופה אמירייטס אישרה אמש (יום ה') באופן רשמי שטיסת הבכורה שלה לישראל בעוד שבוע וחצי תהיה במטוס האיירבוס A380. שני אירועים היסטוריים בתעופה הישראלית ביום אחד.
אמירייטס, שהוגדרה לא פעם כחברת התעופה הטובה ביותר, מפעילה את צי האיירבוס A380 הגדול בעולם. הצי של החברה מונה נכון להיום 115 מטוסים מדגם זה ועוד חמישה שממתינים למסירה.

לעשות מקלחת באוויר

המטוס הענק הוא בן שני מפלסים, ומכיל 484 מושבי נוסעים בארבע מחלקות שונות, כולל 14 סוויטות אישיות במחלקה הראשונה והיוקרתית שתאפשר לכם גם לעשות מקלחת מפנקת באוויר.
בנוסף, יש בו 76 מיני תאים עם מושבים נשכבים במחלקת העסקים, 56 מושבים מרווחים במחלקת Premium Economy ו-338 מושבים במחלקת התיירים שבה מושבים נוחים במיוחד.
14 צפייה בגלריה
בדרך לנחיתה היסטורית בנתב"ג: האיירבוס A380 של אמירייטס
בדרך לנחיתה היסטורית בנתב"ג: האיירבוס A380 של אמירייטס
בדרך לנחיתה היסטורית בנתב"ג: האיירבוס A380 של אמירייטס
(יח"צ, אמירייטס)
14 צפייה בגלריה
מחלקה ראשונה סלאש סוויטה בשמיים
מחלקה ראשונה סלאש סוויטה בשמיים
מחלקה ראשונה סלאש סוויטה בשמיים
(צילום: אמירייטס)
14 צפייה בגלריה
ויש כאן גם ספא עם מקלחת צמודה
ויש כאן גם ספא עם מקלחת צמודה
ויש כאן גם ספא עם מקלחת צמודה
(אמירייטס)
14 צפייה בגלריה
שווה לא פחות - מחלקת הפרימיום
שווה לא פחות - מחלקת הפרימיום
4 סוגי מחלקות: מחלקת הביזנס במטוס
(אמירייטס)
14 צפייה בגלריה
ביזנס קלאסי, אולי קצת יותר
ביזנס קלאסי, אולי קצת יותר
ביזנס קלאסי, אולי קצת יותר
(צילום: אמירייטס)
14 צפייה בגלריה
הביזנס היוקרתי של אמירייטס
הביזנס היוקרתי של אמירייטס
הפרימיום מרווח במיוחד
(אמירייטס)
14 צפייה בגלריה
מי אמר סרדינים? מחלקת התיירים במטוס
מי אמר סרדינים? מחלקת התיירים במטוס
מי אמר סרדינים? מחלקת התיירים במטוס
(אמירייטס)
14 צפייה בגלריה
(צילום: אמירייטס)
ה-A380, מטוס הדגל של אמירייטס, ימריא מדובאי ב-6 בדצמבר בשעה 14:00 בטיסה שמספרה 931 EK וינחת בנמל התעופה בן-גוריון בשעה 15:35, שעון ישראל. טיסת החזור, 932 EK, תצא מתל אביב בשעה 19:25 ותנחת חזרה בדובאי ב-00:25 (שעון מקומי) ביום למחרת.

התאמת המטוס לנתב"ג

אמירייטס היא לא החברה היחידה שטסה לישראל ומפעילה את המטוס, אבל היא היחידה שטסה איתו לישראל אי פעם. מלבד אמירייטס, בקרב החברות שטסות לישראל, המטוס פועל בציים של לופטהנזה, בריטיש איירווייז, קוריאן אייר ועד לא מזמן גם באייר פראנס. אולם החברות הללו מעולם לא הפעילו אותו לישראל כאמור, משיקולי כדאיות כלכלית.
למטוס ארבעה מנועי סילון ומשקל ההמראה המרבי שלו הוא 575 טון. משקל זה לא מהווה בעיה עבור נתב"ג שכן גם מטוס המשא הגדול ביותר בעולם, האנטונוב 225 כבר נחת והמריא בעבר מהארץ. כך שמסלולי נתב"ג יכולים לקלוט את המטוס לנחיתה והמראה.
14 צפייה בגלריה
מטוסים של חברת אמירייטס בנמל התעופה בדובאי
מטוסים של חברת אמירייטס בנמל התעופה בדובאי
לא יוכל להכיל את כמות הנוסעים הרגילה ולהוריד את נוסעי הקומה השנייה בשרוול נפרד כמו בשדות תעופה אחרים. מטוסי אמירייטס בשדה של דובאי
(צילום: shutterstock)
14 צפייה בגלריה
ההתרגשות בשיאה. מטוס הנוסעים הגדול הראשון שינחת בישראל
ההתרגשות בשיאה. מטוס הנוסעים הגדול הראשון שינחת בישראל
ההתרגשות בשיאה. מטוס הנוסעים הגדול הראשון שינחת בישראל
(צילום: Emirates)
14 צפייה בגלריה
דיילת בפתח מטוס של חברת אמירייטס
דיילת בפתח מטוס של חברת אמירייטס
(צילום: shutterstock)
ל-ynet נודע שלאחר שהחברה הגישה בקשה להפעיל את המטוס, פעלו הרשויות בישראל לאשר את הפעלתו תוך בחינת המגבלות של השדה. לאור הצורה הייחודית שלו המטוס צריך להתחבר לשרוול דו-מפלסי אך היות ובנתב"ג אין שרוול דו מפלסי, הוא יתחבר לשרוול רגיל מה שככל הנראה יגביל את כמות הנוסעים שהמטוס מורשה להטיס לישראל.

"משהו שלא ראו כאן בעבר"

חובבי התעופה והספוטרים (צלמי מטוסים) כבר מחכים בהתרגשות רבה לקראת הטיסה, כפי שמספר צלם התעופה, עידו וכטל: "אני בהחלט מתרגש. כבר שנים שדובר על הגעת המטוס הזה לארץ. חברות אחרות שקלו לבצע טיסות אך לבסוף הדבר לא יצא לפועל. אין ספק שהמטוס בתצורה הספציפית של אמירייטס הוא בהחלט משהו שלא ראו כאן בעבר. עם סוויטות במחלקה הראשונה, מקלחות ועוד, ובכלל מרגש לדעת שאמירייטס, החברה הטובה בעולם, מגיעה לישראל. זאת בהחלט אבן דרך בתעופה הישראלית".

מגיע לארץ לקראת גסיסה איטית

למרות הפופולריות והיחודיות של המטוס, חברות התעופה למדו עם הזמן שהוא אינו כלכלי בהיבט התפעול השוטף, התחזוקה, הדלק וחוסר היכולת להטיס מטען בצורה רווחית ועל כן חברת איירבוס הודיעה על הפסקת הייצור שלו, 16 שנה לאחר התחלת פס הייצור שלו. המטוס האחרון אגב, נמסר לחברת אמירייטס.
14 צפייה בגלריה
לצד כל הכבוד שלו יש לזכור שהוא לא חסכוני במיוחד ויצא מייצור
לצד כל הכבוד שלו יש לזכור שהוא לא חסכוני במיוחד ויצא מייצור
לצד כל הכבוד שלו יש לזכור שהוא לא חסכוני במיוחד ויצא מייצור
(צילום: Emirates)
אם הוא מזכיר לכם את מטוס הג'מבו המפורסם, אתם לא בהכרח טועים. ג'מבו הוותיק, הלוא הוא מטוס הבואינג 747 שייך ליצרנית המטוסים האמריקנית והמתחרה של איירבוס. בשני המקרים מדובר במטוסים עם ארבעה מנועים ועם שתי קומות (בבואינג 747 זו קומה וחצי ליתר דיוק), מטוסים כבדים מאוד ולא חסכוניים (האיירבוס גדול יותר כמעט כפו בקיבולת הנוסעים וגם כבד יותר משמעותית) ועל כן שניהם יוצאים משירות התעופה המסחרית ובכלל.

משנים טיסה רק כדי לשבת ב-A380

במטוס זה נוסעי כל המחלקות ייהנו מחוויית בידור עטורת פרסים, הודות ל-ice, קונסולת הבידור הדיגיטלית שזיכתה את חברת התעופה בשלל תארים. בקונסולה יש יותר מ-4,500 ערוצי בידור על גבי המסכים הגדולים ביותר בענף התעופה. מגוון תכני הבידור בטיסה שמציעה אמירייטס הוא הגדול ביותר וכולל מבחר סרטים, מופעים, מוזיקה ותוכניות נוספים ביותר מ-40 שפות, כולל בעברית.
14 צפייה בגלריה
ברוכים הבאים לקומה השנייה ולמחלקה הראשונה
ברוכים הבאים לקומה השנייה ולמחלקה הראשונה
ברוכים הבאים לקומה השנייה ולמחלקה הראשונה
(אמירייטס)
14 צפייה בגלריה
עמדת בר עם ברמן בלאונג' של מחלקות היוקרה במטוס
עמדת בר עם ברמן בלאונג' של מחלקות היוקרה במטוס
עמדת בר עם ברמן בלאונג' של מחלקות היוקרה במטוס
(אמירייטס)
ה-A380 האייקוני מושך נוסעים מכל רחבי העולם, כאשר רבים מהם מסיטים את מסלולם כדי לטוס במטוס המפורסם בשל החוויות הייחודיות שהוא מציע, כמו גם כדי ליהנות מהמרחב, מהשקט ומהנוחות בכל מחלקות המטוס.