ההכרזה החגיגית על קו טיסות ישיר לעיר הנופש המצרית שארם א-שייח אמורה הייתה להוות בשורה דרמטית לנופשים הישראלים, אך לפחות בתקופה הקרובה רק מעטים יוכלו לטוס לשם. במהלך שיחה עם ynet בתערוכת התיירות הבינלאומית השנתית IMTM 2022 התייחס מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס לסוגיית האישורים הביטחוניים שטרם התקבלו: "קיבלנו איתותים מהמערכת שמטפלת בזה שאנחנו כנראה נוכל להתחיל לטוס איפשהו במהלך פסח, לא ברור אם לפני או אחרי ליל הסדר. מה שברור זה שהחברות הישראליות – אל על, ישראייר וארקיע – יוכלו להפעיל יחד תשע טיסות בשבוע, משמעותית פחות טיסות ממה שתכננו".
נזכיר כי ישראייר תכננה להפעיל 15 טיסות שבועיות לשארם א-שייח וארקיע תכננה להפעיל 14 טיסות ליעד המצרי. "אנחנו תקווה שזו פשוט ההתחלה", ניסה סירקיס לשמור על אופטימיות.
ומה בנוגע למחירים? "המחיר ההגיוני ליעד הזה צריך להיות בסביבות ה-290 דולר, אם משקללים את המחירים לאילת וכו'. כמובן שכשיש ביקוש חזק אז המחירים עולים. צריך לזכור שהטיסות הראשונות לא מאוזנות – כלומר, כולם יוצאים והמטוס חוזר ריק, כך שעד שהמערכת תתייצב סביב חודש מאי להערכתי אלו יהיו רמות המחיר. זה מחיר אטרקטיבי כשמחברים אותו עם מחיר המלון שהוא משמעותית זול יותר מישראל".
4 צפייה בגלריה
ריזורט בשארם א-שייח, מצרים
ריזורט בשארם א-שייח, מצרים
ריזורט בשארם א-שייח, מצרים
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
מפרץ שארם אל-מאיה בשארם א-שייח
מפרץ שארם אל-מאיה בשארם א-שייח
הרכבת האווירית של המוני התיירים קצת מתעכבת
(צילום: shutterstock)
אפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס, התייחס גם הוא בשיחה עם ynet לקו החדש לשארם א-שייח, ואמר כי "הבשורה בנוגע לסיני תישאר בשלב זה מוגבלת – 14 טיסות בשבוע לא יענו על הביקושים. לכן ההערכה שלנו היא שהשנה טורקיה תככב בראש היעדים המבוקשים, לצד איי יוון, קפריסין ובולגריה".
ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה, שוחח גם הוא עם ynet במהלך התערוכה והתייחס לחזרת הישראלים לטורקיה בעקבות ההתחממות ביחסים בין אנקרה וירושלים. "ההזמנות לטורקיה גדלו במאות אחוזים", אמר מזור, "כ-600 אלף ישראלים עתידים לבקר שם השנה, מדובר בגידול של כמעט עשרה אחוזים מכמות המבקרים בשנת 2019. טורקיה מסתמנת כיעד המוביל, יחד עם דובאי והיעדים הקלאסיים. פסח והתקופה הקרובה מסמנים את החזרה של ענף התיירות למספרים שהיו טרום הקורונה, אנחנו רואים גידול עצום בהזמנות לחופשות בחו"ל".
4 צפייה בגלריה
אנטליה טורקיה
אנטליה טורקיה
אנטליה, טורקיה - היעד הרותח של הקיץ
(צילום: שאטרסטוק)

"פחות אנשים יטוסו בעולם"

קרמר הוסיף כי יש כמה גורמים שישפיעו על התיירות היוצאת במהלך הקיץ: "המלחמה ברוסיה, הסגרים המתמשכים בסין והקורונה – שעדיין חזקה בחלק מהעולם – כל אלו גורמים למגמת דה-גלובליזציה ולהתכנסות של שוקי תיירות מרכזיים לתוך עצמם.
"המשמעות היא שפחות אנשים יטוסו בעולם, ומתפנה היצע של טיסות ובתי מלון לשאר התיירים מהעולם. הגורם השני שמשפיע הוא עליית מחירי הדלק שתשפיע משמעותית על מחירי הטיסות ליעדים רחוקים, ולכן נראה העדפה ליעדים קרובים יותר".
אחרי הפוגה של שנתיים כנס התיירות השנתי הגדול בישראל IMTM 2022 נפתח הבוקר בפעם ה-28. התערוכה תיערך היום ומחר באקספו תל אביב בהשתתפות יותר מ-40 מדינות מהעולם ונציגים מישראל, שיחשפו את האטרקציות, מסלולי הטיול וקווי התעופה במדינות השונות. נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר התיירות יואל רזבוזוב השתתפו בטקס הפתיחה.
4 צפייה בגלריה
תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית IMTM 2022
תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית IMTM 2022
תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית IMTM 2022, הבוקר
(צילום: ניר שמול)
שר התיירות אמר: "שוחחתי עם ראש הממשלה נפתלי בנט רגע לפני שנכנס לבידוד והוא מסר לי שהאפשרות לסגור את השמיים לתיירות היא לא על השולחן". אייל שמואלי, מייסד ויזם התערוכה, אמר: "זה מרגיש כמו לפני 28 שנים כשהיו כאן נציגים ממצרים, ירדן ופלסטינים - כשהייתה אווירה של שלום אזורי בחסות התיירות".