2 צפייה בגלריה
כוס קפה אכילה מביסקוויט של אייר ניו זילנד
כוס קפה אכילה מביסקוויט של אייר ניו זילנד
כוס הקפה האכילה של אייר ניו זילנד
(Air New Zealand)
המודעות הסביבתית הגוברת ממשיכה לעודד את החברות למצוא פתרונות יצירתיים. חברת אייר ניו זילנד, לדוגמה, החלה להגיש קפה בכוסות שעשויות מביסקוויט. בשלב הזה הכוסות מוגשות בטרקלינים של החברה בנמל התעופה באוקלנד ובחלק מהטיסות בקווים שעוברים שמעל ים טסמן, בעיקר בקו ניו זילנד-אוסטרליה.
במגזין "ביזנס טראוול" דווח כי הכוסות עשויות מקמח חיטה, סוכר, ביצים ותמצית וניל. בחברת התעופה הדגישו כי הכוס נשארת קשיחה למשך זמן שמספיק כדי לשתות קפה או יותר. חשוב להדגיש כי הכוס מכילה גלוטן ועשויה להכיל גם שאריות של חלב, סויה, בוטנים וגרגרי סומסום. כמו כן, הכוס אינה כוללת בשלב זה מכסה מביסקוויט.
בחברת התעופה ציינו כי הם מגישים יותר מ-8 מיליון כוסות קפה בכל שנה ומטרתם לצמצם את כמות הפסולת שהם מייצרים. לצורך כך, כבר בחודש אוקטובר עברו באייר ניו זילנד להשתמש בכוסות שעשויות מנייר ותירס. אחרי השימוש הכוסות מועברות למדשן מיוחד שהופך פסולת אורגאנית לקומפוסט.
ניקי צ'בה מנהלת בכירה בחברה אמרה כי הכוסות החדשות הן להיט גדול בקרב הלקוחות, ובחברה עושים בהן שימוש גם בתור קערות לקינוחים.
2 צפייה בגלריה
מטוס אייר ניו זילנד
מטוס אייר ניו זילנד
מטוס של אייר ניו זילנד
(צילום: shutterstock)
את הכוסות האכילות מייצרת חברה משפחתית קטנה יחסית בשם טווייס (Twiice) שמנסה לגדול בזכות המהלך וכבר הודיעה כי היא עובדת על פיתוח של כוסות בטעם שוקולד וכוסות נטולות גלוטן. נכון לעכשיו היא לא יכולה לספק כוסות לכל טיסות החברה.
בחודש שעבר מגזין בטיחות התעופה איירליין-רייטינגס דירג את אייר ניו זילנד במקום הראשון בדירוג של שנת 2020. זו הייתה הפעם השישית שבה אייר ניו זילנד זוכה בתואר אחרי שאיבדה בשנה שעברה את המקום הראשון לטובת סינגפור אירליינס.