מלונות תל-אביב נפגעו מאוד ממגפת הקורונה. התפוסה בהם ירדה ל-50% לעומת 75% בממוצע, עקב ביטולי זרים ואנשי עסקים, ירידה של 33% בממוצע. אילת, שנשענת בעיקר על ישראלים, סובלת בינתיים מירידה של אחוזים ספורים. כך עולה משיחה עם מנכ"לי שלוש רשתות המלונות הגדולות בארץ - פתאל, ישרוטל ודן.
4 צפייה בגלריה
סופגים הפסדים: מלונות תל אביב
סופגים הפסדים: מלונות תל אביב
סופגים הפסדים: מלונות תל אביב
(צילום: shutterstck)
ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל המפעילה את רויאל ביץ' וישרוטל טאואר בת"א, אמר כי: "התפוסה הממוצעת כיום בעיר היא כ-50% בלבד, ועוד עשויה לרדת. המזל הוא שאנחנו רשת מוטה ישראלים, שהם 75% מאורחינו".

אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות המלונות: "בערים מוטות תיירות החוץ יש ירידה גדולה לעומת פברואר. את הפגיעה העיקרית אנו צופים בחודש מרץ. נפעיל לחץ גם כהתאחדות המלונות וגם כנשיאות הארגונים העסקיים, כדי שהממשלה תתחיל לשפות עסקים כבר עכשיו ולא תמתין לסוף המשבר, כי מלונות לא ישרדו את התקופה. בשבוע הבא נקיים דיון עם מנכ"ל משרד התיירות".
להחלטת משרד הבריאות אתמול לסגור את שערי הארץ לכמה מדינות באירופה, יש משמעות רבה. זו היבשת שממנה מספר הכניסות לארץ הוא הגבוה ביותר, כ-5.2 מיליון תיירים בשנה, כ-56% מסך התיירים. המדינות הכלולות בצו בנוסף לאיטליה הן כ-42% מסך הכניסות מאירופה. חייק: "סגירת שערי אירופה, משמעותה התרסקות התיירות לישראל".
4 צפייה בגלריה
ריק מאנשים: נתב"ג
ריק מאנשים: נתב"ג
ריק מאנשים: נתב"ג
ממסמך שהעבירה התאחדות המלונות לשר התיירות יריב לוין, עולה כי עצירת התיירות ממדינות אסיה ומאיטליה בלבד, כבר גורמת לירידה של 100 מיליון שקלים לחודש בהכנסות הענף.
מלונות דן, בשליטת מיקי פדרמן, הזהירה אתמול בדיווח לבורסה כי היא צופה ירידה ברווחיות התפעולית ברבעון הראשון בהשוואה לרבעון המקביל, בעיקר בגין ביטולי הזמנות קיימות. במלונות דן, ציינו כי להערכת החברה אפשר לייחס את הירידה בהזמנות לנגיף הקורונה והשלכותיו.
4 צפייה בגלריה
פגיעה מינימלית בזכות תיירות הפנים. אילת
פגיעה מינימלית בזכות תיירות הפנים. אילת
פגיעה מינימלית בזכות תיירות הפנים. אילת
(צילום: Shutterstock)
גם "פתאל החזקות" שבשליטת דוד פתאל, העריכה בדיווח לבורסה כי בחודשים הקרובים צפויה ירידה בהכנסות החברה, בעיקר עקב ביטול הזמנות קיימות וירידה בהזמנות עתידיות. אביה מזרחי, מנכ"לית פתאל, המפעילה בתל אביב רבתי 11 מלונות, אמרה כי: "תל אביב היא הנפגעת הגדולה. התפוסה ירדה בעיר ובהרצליה ב-35%. באילת ובאזורי הנופש, הפגיעה מינימלית בזכות תיירות הפנים".

רונן ניסנבאום, מנכ"ל מלונות דן: "יש ביטולים בעיקר במרכז. כל מי שנשען על תיירות נכנסת - נפגע יותר ממלונות שנשענים על חופשות ישראלים. הפגיעה החזקה שלנו היא במלונות דן תל אביב, דן פנורמה ואכדיה. כולם ממתינים, מנסים לפצות בהצעות חלופיות לישראלים שביטלו חופשות בחו"ל. אנו מציעים לילה שני ב-50% הנחה בכל המלונות למעט אילת".