החזרה ההדרגתית לשגרה אמנם משאירה את רובנו עדיין בתחומי ישראל, אבל לגמרי מרחיבה את טווח הפעילות התיירותית. ועכשיו, אחרי המסעדות, המלונות והמוזיאונים, חוזר לחיים עוד תחום שמציע ערך מוסף ליציאה מהבית - סדנאות. כן כן, אותם מפגשים פרטיים או בקבוצות קטנות בתחומי היצירה והקולינריה, שבשנה האחרונה פעלו בחסות הזום, חוזרים למתכונת של פנים מול פנים. זה אומר אמנים משלל ענפים שמציעים לקהל שעה או יותר של התנסות חווייתית. מתאים למשפחות, לזוגות, ליחידים ולכל מי שמחפש להעשיר את עולמו אחרי התמכרות לנטפליקס. אספנו מבחר סדנאות מרחבי הארץ.
9 צפייה בגלריה
מבשלים בירה במושב מנות
מבשלים בירה במושב מנות
מבשלים בירה במושב מנות
(צילום: שפי שאלתיאל)
במשך שנים טיפח שפי שאלתיאל חלום - לחיות בכפר, הרחק מהעיר, ולעסוק באירוח, תיירות וחקלאות תיירותית. אחרי שלמד בישול בירה באנגליה, הקים שאלתיאל במתחם האירוח שלו במושב מנות שבגליל המערבי מבשלה מקצועית, והחל לייצר בירה בעצמו. כעת הוא מזמין למבשלה שלו את מי שרוצה ללמוד את סודות המקצוע על רקע נוף מדהים.
  • שפי, מושב מנות. הסדנה הקרובה תתקיים ביום שישי, 19.3, בשעות 13:00-11:00. מחיר: 400 שקל למשתתף, כולל ארוחת המבורגרים וטעימות. לפרטים: 072-3957540
מתחם סוד הפלא הקיבוצי בקיבוץ כפר מסריק שבגליל המערבי מזמין אתכם לחוויה מתוקה ויצירתית המיועדת לכל המשפחה. במהלך היום תוכלו ליהנות משתי סדנאות יצירתיות - סדנה להכנת שוקולדים בצורות מיוחדות בהדרכת השוקולטיירית שלומית זמיר מבוטיק השוקולד "אודט"; וסדנת יצירה שבה תציירו על צלחות פורצלן ציורים צבעוניים ושמחים בטושים מיוחדים. בסיום האירוע תיקחו איתכם צלחת ייחודית ואישית כמזכרת. וגם שוקולד, אם יישאר משהו אחרי הטעימות.
  • סוד הפלא הקיבוצי, קיבוץ כפר מסריק. הסדנאות הקרובות בשבת, 20.3, ובמהלך חול המועד פסח בימים שני-רביעי, 29-31.3, בשעות 11:30-10:00. מחיר: 90 שקל למשתתף, 30 שקל למלווה. לפרטים: 072-3971564.
בסטודיו של יעל בן שלום במושב ציפורי מתקיימות סדנאות ליצירת פסיפס שימושי ודקורטיבי וסדנאות אמנות שונות ומגוונות בהתאמה אישית. יעל היא מטפלת באמנות, בוגרת המדרשה לאמנות, ויוצרת בעלת ניסיון באמנות הפסיפס ובאמנויות פלסטיות. בסדנה יכולים המשתתפים להתנסות בטכניקות בסיסיות של יצירת פסיפס תוך שימוש באבנים ייחודיות מקרמיקה, מזכוכית ועוד.
9 צפייה בגלריה
סדנאות פסיפס בציפורי
סדנאות פסיפס בציפורי
סדנאות פסיפס בציפורי
(צילום: יעל בן שלום)
  • יעל בן שלום, מתאימות ליחידים, לזוגות, לקבוצות וגם למשפחות עם ילדים (מגיל 7 ומעלה). מחיר: 150-110 לאדם, תלוי במספר המשתתפים. 400 שקל לסדנה זוגית. 3 שעות כולל כיבוד ושתייה. לפרטים: והרשמה: 052-3881781.
מורן שבתאי היא ארומתרפיסטית המתמחה בהתאמת טיפול לבעיות גוף ונפש באמצעות מוצרים טבעיים. שמנים, משחות טבעיות, מוצרי טיפוח על בסיס צמחים ועוד - את כל אלה היא רוקחת בקליניקה שלה בקיבוץ רמת דוד שבעמק יזרעאל. בסדנאות המתקיימות אצלה היא חושפת את המשתתפים לעולם של ריחות וחושים ומאפשרת להם להתנסות ברקיחת מוצרים מחומרים טבעיים בלבד. בסיום הסדנה כל משתתף יקבל את המוצרים שרקח לפי בחירתו האישית מתוך מגוון האפשרויות.
9 צפייה בגלריה
רוקחות טבעית בקיבוץ רמת דוד
רוקחות טבעית בקיבוץ רמת דוד
רוקחות טבעית בקיבוץ רמת דוד
(צילום: מורן שבתאי)
• מורן שבתאי ארומתרפיה וסדנאות. הסדנאות מתאימות למבוגרים ולילדים מגיל 8. מחיר: 250-120 למשתתף לסדנה של שעה וחצי. לפרטים: 052-5623786
9 צפייה בגלריה
יוצרים סבונים בקיבוץ מרחביה
יוצרים סבונים בקיבוץ מרחביה
יוצרים סבונים בקיבוץ מרחביה
(סטודיו NACCA)
בעת ביקורה בדרום ארגנטינה, הכירה רותי בן ארצי לראשונה את עולם ייצור הסבון, התאהבה והחליטה ללמוד את התחום. היום היא מעבירה את האהבה לסבונים למשתתפים בסדנאות שהיא עורכת בסטודיו NACCA בחצר הגדולה של קיבוץ מרחביה שבעמק יזרעאל. בסדנה לומדים המשתתפים על סוגי סבונים ומכינים סבונים ריחניים. משך הסדנה כשעתיים ובסופה מקבל המשתתף שלושה סוגי סבונים מהמבחר הבא: מובייל סבונים, סבון רחצה עם שמנים אתריים, חמאת שיאה ושמן קוקוס, סבונים ריחניים לחדר הארונות, סבון פילינג, סבונים דקורטיביים וסבוני אבני חן.
• סדנת סבונים בסטודיו NACCA. למבוגרים ולילדים החל מגיל 5. מחיר: 150 שקל למשתתף לסדנה של שעתיים. לפרטים: 052-3250247.
במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב מציעים במסגרת הביאנלה לאמנויות ולעיצוב "סדנת מיחדוש" עם מאיה ארזי, אמנית המציגה בביאנלה ומרצה בכירה בחוג לעיצוב אופנה בשנקר. הסדנה תציע היכרות עם עולם המיחדוש (חידוש חפצים ופריטים ישנים לשימוש מחודש) ועם האופן שבו ניתן לשמר ולהאריך את החיים של הבגדים שאנו אוהבים, ולעצב מחדש בגדים שאיבדו מקסמם. בעזרת טכניקות תפירה מסורתיות ואלתור יצירתי נחזיר את הבגדים שלנו למעגל חיים נוסף. כל משתתף אמור להביא בגד שאהוב עליו ושהוא היה רוצה לעשות בו שינוי/תיקון וכו'.
• סדנה קרובה: חמישי, 18.3, בשעה 18:00. משך הסדנה: כשעה וחצי, כולל הסבר והרצאה. מחיר: 99 שקלים.
אפרת חלמיש היא תושבת עיר דוד בירושלים קרוב ל-30 שנה, אימא לעשרה ילדים, סבתא לשישה, יועצת חינוכית, מאמנת אישית ומדריכת נשים וכלות. בביתה היא מזמינה נשים לחוויה ירושלמית אותנטית, שבמהלכה היא מספרת בפתיחות על החיים בעיר דוד, על הצמחת משפחה במקום ייחודי שכזה, על הקשיים והאתגרים, המניעים והחלומות. האירוח כולל כיבוד ביתי או ארוחות ביתיות.
9 צפייה בגלריה
קולעים חלות בעיר דוד
קולעים חלות בעיר דוד
קולעים חלות בעיר דוד
(צילום: גורה ברגר, יח"צ)
  • סדנאות קליעת חלות ב"חן המקום בעיר דוד". מחיר: 85 שקל לאורחת בקבוצה. לפרטים: 052-3331786
עידית ריפטין היא אמנית רב-תחומית ואוצרת, מנחת סדנאות אמנות למבוגרים ולילדים וגם מדריכה ומורה לציור במוזיאון ישראל. ריפטין מציעה סדנאות ציור חווייתיות בטבע הפורח של שכונת עין כרם. בסדנת ציור נוף, הנמשכת שלוש שעות, מתנסים בצורה חווייתית בהתבוננות ובהתמודדות עם מחסומי יצירה בדרך לחופש ביטוי נקי ומהנה. דרך עבודה עם צבע, רכישת מיומנות טכנית בציור, חשיפה למקורות השראה, הנחיה מובנית ודיאלוג מפרה, מסיימים את הסדנה עם ציור על קנבס גדול. בסדנת רישום וצבעי מים, שאורכת שעה, לומדים מיומנויות רישום ושימוש בטכניקות משולבות, ומחדדים את ההתבוננות בטבע ואת המבט המיוחד לכל אחד מאיתנו.
  • • סדנאות ציור בעין כרם. הסדנאות הקרובות בתאריך 19.3 בשעות 17:00-9:00. מחיר: מ-100 ועד 200 שקל, בהתאם לסוג הסדנה. לפרטים: 054-3973918
בית המלאכות "בחפץ כפיה" הוקם ב-2012 במטרה לשמר וללמד את המלאכות העתיקות ולהחזיר את חדוות היצירה המשותפת. בבית אבן עתיק מהתקופה הביזנטית במרכז הכפר עין כרם, המוקף בחצר פנימית ובו בור מים פעיל, מקיימת הדר קליידמן מגוון סדנאות וקורסים מקצועיים במלאכות מסורתיות. למשל: קליעת סלים, אריגה, טווייה, צביעת צמר בעזרת צמחים, ליבוד, רוקחות טבעית ועוד. במסגרת הסדנאות מכירים את המלאכות השונות, וגם את סיפורו הייחודי של הבית ושל בעל הבית, עמנואל קליידמן, אמן וצייר בחסד.
• סדנאות יצירה ב"בחפץ כפיה". מחיר: 120-100 שקל לסדנה פרטית של שעתיים כולל חומרים וכיבוד. לפרטים: 054-2511128.
9 צפייה בגלריה
בית המלאכות "בחפץ כפיה"
בית המלאכות "בחפץ כפיה"
בית המלאכות "בחפץ כפיה"
(צילום: ארכיון בחפץ כפיה)
מאיה מימוני היא צלמת תוכן ויזואלי ומדריכת מסעות וסדנאות צילום בארץ ובחו"ל. כשלמדה במכינה הקדם-צבאית בנחשון, החליטה להתחיל לצלם. את המצלמה הראשונה רכשה במשכורת הראשונה שקיבלה בעת שירותה כקצינה בקבע. עבורה הצילום הוא דרך חיים, שמאפשרת לטייל בטבע, להכיר תרבויות ואנשים. כעת היא מעבירה סדנאות צילום בסמארטפון לכל המשפחה ביישוב עיר אובות שבערבה.
• ניתן להרחיב את החבילה ולהזמין גם צילומים משפחתיים בזמן הסדנה. מחיר: מ-500 שקל למשתתף ועד 1,400 שקל למספר משתתפים. לפרטים: 052-6446344
9 צפייה בגלריה
מכינים שוקולד בעין יהב
מכינים שוקולד בעין יהב
מכינים שוקולד בעין יהב
(צילום: שוקוליטי)
השוקולטיירית טלי דורי מעין יהב שבערבה הקימה את בוטיק השוקולד "שוקוליטלי", שבו היא עורכת סדנאות מהנות ומתוקות ממגוון שוקולדים איכותיים. טלי מציעה סדנאות לכל גיל ולכל אירוע, וגם פרלינים איכותיים משוקולד משובח הנעשים בהמון אהבה. הסדנאות מתאימות למשפחות, לזוגות ולקבוצות קטנות.
  • שוקוליטלי, עין יהב. משך הסדנה: שעה וחצי (תלוי במספר המשתתפים). מחיר: סדנת קישוטים לילדים מעל חמישה משתתפים - 65 שקל לאדם. סדנת פרלינים וקישוטים למבוגרים מגיל 13, מעל חמישה משתתפים - 75 שקל לאדם. לפרטים: 052-8666273
ענף רעיית הכבשים בעזרת כלבים אינו מוכר בארץ, אך הוא קיים כבר שנים רבות. מגדלי כבשים נעזרים בכלבים מגזעים מסוימים, ובעיקר בבורדר קולי, בעבודת המרעה היומית. "מדובר בידע שעבר מדוד לדור, מאב לבן, והשתכלל ליכולות מרשימות מאוד", מספרת עדי אתרוג, שבסדנה שלה במושב צופר בערבה התיכונה, המיועדת למשפחות שאוהבות אתגרים, היא מציעה שלושה תרגילים שיש לבצע עם עדר כבשים, תוך כדי שיתוף פעולה בין המשתתפים. בסדנה ידגימו כלבי בורדר קולי מאומנים איך הם מתפעלים את העדר. בסיום יש הסבר על השימוש בכלבים לרעיית כבשים.
9 צפייה בגלריה
רועים צאן בצופר שבערבה
רועים צאן בצופר שבערבה
רועים צאן בצופר שבערבה
(צילום: עדי אתרוג)
  • סדנה לרעיית כבשים במושב צופר. מחיר: 400 שקל למשפחה, כשעה וחצי. לפרטים: 052-3868909
חיים חזן הוא הרבליסט הוליסטי ותזונאי קליני, שלימד את תחום צמחי המרפא במשך כעשור במכללת רידמן, וכיום הוא חלק מצוות החוקרים במכון מו"פ ערבה תיכונה וצפונית בחצבה, החוקר חומרים פעילים בצמחי מרפא במדבר. בנוסף הקים קליניקה בכפר האקולוגי צוקים, ובה הוא מטפל בבעיות רפואיות שונות בעזרת התאמת הצמחים הנכונים. כמו כן מקיים חזן סדנאות חווייתיות של רקיחת קוסמטיקה רפואית, שבהן ניתן להכין סבון נוזלי, מסכה טיפולית, שמנים צמחיים, משחות, קרמים ופילינג מזרעים, ולילדים - סדנת ממתקים רפואיים שבה מכינים סירופ, סוכריות לכאב גרון, קינוחים מצמחים, ארטיק אלוורה, ג'לי סמבוק ועוד.
  • ניתן להגיע בקבוצות של חמישה אנשים לפחות. משך הסדנה: כשעתיים. מחיר: 70 שקל. את התוצרים לוקחים הביתה, כמו גם ערכה להכנת תכשירים. לפרטים: 052-6170042
9 צפייה בגלריה
לומדים לצקת בטון
לומדים לצקת בטון
לומדים לצקת בטון
(סטודיו NACCA)
בני הזוג עדי ועומר דוידמן הגיעו אל תחום היצירה בבטון בעקבות מטבח בטון שבנו בביתם. התוצאה המרשימה הובילה לכך שאנשים הזמינו מהם כיורים, מקלחות וכדומה. זוג מניו־יורק, ארכיטקט ואמנית, שהתרשמו מעבודתם, ביקשו לעבור סדנה ליצירה בבטון עברי. לאחר תום הסדנה החליטו בני הזוג להציע סדנאות לקהל הרחב. הסדנאות מאפשרות להכיר את עולם היצירה מבטון, וללמוד על טכניקות ערבוב בטון ושילובי צבעים. בתום הסדנה, לאחר שתיית תה ועוגיות, הבטון מתייבש והמשתתפים מקבלים את התוצרים הביתה.
  • סדנת "בטון עברי" מתאימה לזוגות, לקבוצות, למשפחות ולילדים בכל הגילים. משך הסדנה: שעה עד שעה וחצי. מחיר: 150 שקל למשתתף. לפרטים: עדי 054-5721412, עומר 052-8000751