1 צפייה בגלריה
מטוס חברת WOW Air
מטוס חברת WOW Air
מטוס חברת WOW Air
(צילום: shutterstock)
אחרי חודשים שבהם חברת התעופה האיסלנדית WOW Air נטעה תקוות בקרב המשקיעים והציבור לפיהן יש התקדמות במשא ומתן להבראתה על ידי השקעה של עשרות מליוני דולרים על ידי קרן ההשקעות "אינדיגו פרטנרס", בסוף השבוע היא הודיעה כי המשא ומתן הופסק. WOW Air, שנמצאת בצרות כלכליות קשות, הודיעה כי היא מחדשת את המשא ומתן עם חברת התעופה איסלנד אייר, שהופסק בעבר, וכי היא צפויה להגיע לסיכומים ביום שני, אולם הבוקר (יום ב') גם תקווה זו נגוזה ושתי החברות הודיעו כי לא יחתמו על הסכם כלשהו.

חברת WOW הוסיפה בהודעה משלה כי רוב בעלי המניות בחברה ונושים אחרים מקיימים דיונים כדי להגיע להסכם של שינוי מבני מרצון שיכלול התחייבות להמיר את החוב השוטף של החברה ולממן את המשך פעילותה. בינתיים, העצה הטובה ביותר שניתן לתת למי שרוצה לטוס בחברת WOW היא לא לרכוש כרטיסים, משום שכמו במקרים אחרים של פשיטות רגל של חברות תעופה, בעיקר חברות לואו-קוסט, הלקוחות הפרטיים הם האחרונים שיזכו לראות את כספם. ההתפתחות האחרונה מתרחשת כשבועיים בלבד לאחר שהחברה הודיעה שהיא מחדשת את הטיסות שלה בקו רייקיאוויק-תל אביב.
בהודעתה מסוף השבוע מסרה WOW Air כי כל ההצעות של קרן ההשקעות "אינדיגו פרטנר" בוטלו. הודעה זו באה לאחר כמה חודשים שבהם החברה מסרה, אחת לכמה ימים או שבועות, על התקדמות במשא ומתן עם הקרן, בין היתר בשל הסכמתה להיענות לדרישות קרן ההשקעות ולמכור מטוסים ולבטל קווים רבים. חברת התעופה האיסלנדית קיצצה את צי המטוסים שלה מ-20 ל-11 וגם הקטינה את כוח האדם בחברה. לפני כשבועיים, כאשר חברת WOW Air הודיעה על התקדמות בשיחות עם קרן ההשקעות היא פרסמה הודעה לציבור על חידוש קו הטיסות שלה לישראל החל מחודש יוני הקרוב. החברה הציעה כרטיסי טיסה לרייקיאוויק במחיר של החל מ-160 אירו לכיוון ולניו יורק ומונטריאול במחיר של החל מ-180 אירו, ללא שליחת מזוודה, אוכל ובחירת מושב. סריקה מקיפה שערכנו בעת שהחברה הודיעה על חידוש הקו העלתה כמה תאריכים עם מחירים כאלה לכיוון אחד, אך לא נמצא אפילו תאריך אחד בדרך חזור עם מחיר שקרוב למחיר שהבטיחה החברה.
פורסם לראשונה: 00:04, 24.03.19