אופטימיות זהירה בחברת הלואו קוסט הבריטית: כאילו אין נגיף שמאיים על העולם ושמיים שנסגרים לאיטם, חברת התעופה איזיג'ט פתחה אמש (ג'), באישון לילה, את מכירת טיסות החורף השנתית שלה, לתקופה שבין סוף אוקטובר 2020 ועד פברואר 2021, כולל. ההודעה על פתיחת מכירת הפתע, פורסמה לראשונה באמצעות דף הפייסבוק "טיסות סודיות".

המוצעים במכירה הם אמסטרדם, באזל, ג'נבה, מילאנו, נאפולי וונציה, כן אותה עיר נטולת תיירים שסובלת בימים אלה משממה טוטאלית. לכל אחד מאותם יעדים, מציעה החברה טיסת הלוך-חזור בסכום דמיוני של 60 אירו לאדם.
4 צפייה בגלריה
אמסטרדם
אמסטרדם
האם כך ייראה הכריסמס באמסטרדם גם ב-2021? לפי איזיג'ט - כן
(צילום: Shutterstock)
אז נכון שכעת הרעיון לבקר באיטליה בשנה הקרובה נשמע כמו סוג של מדע בדיוני, אבל בכל זאת אי אפשר שלא לתהות (ובעיקר לקוות) שעד אז ימי הקורונה יהיו מאחורינו, ונוכל כולנו לטוס ברחבי העולם וליהנות מחגיגות הכריסמס הצבעוניות ומזיקוקי הדינור שמאירים את השנה החדשה, או אפילו מפסטיבל המסיכות בוונציה, שסביר להניח שתנסה להשלים את מה שלא הצליחה לעשות השנה.
אם בעבר התרגלנו לשיטת המכירה באתר החברה של "כל הקודם זוכה", הפעם, לפי הפרסומים באתר, כל הטיסות לכל היעדים (אלו שנפתחו ואלו שעתידים להיפתח) יעלו עד 29.99 פאונד (כ-32.5 אירו). המבצע תקף לזמן מוגבל לכל הטיסות בעונת החורף 20/21, בין התאריכים 25 באוקטובר 20 ועד ה-21 בפברואר 2021. בתוך כך, יש לציין שתוכלו למצוא טיסות זולות יותר אם יתמזל מזלכם ותהיו זריזים.
איזיג'ט טיסות חורף זולות
איזיג'ט טיסות חורף זולות
דמי ביטול ושינוי לכל הטיסות ולכל היעדים - בחינם
ולמה זה טוב דווקא עכשיו? בעקבות מגפת הקורונה ושיבוש סדר היום העולמי, שפגע תחילה בחברות התעופה וכעת עבר לפגוע בתעשיות נוספות, חברת הלואו קוסט - שידועה בדמי השינוי והביטול הגבוהים שלה - הסירה את דמי השינוי לטיסות לכל היעדים עד להודעה חדשה – כולל להזמנות חדשות.
ומה המשמעות של זה? ראשית, ניתן להזמין טיסה למועד רחוק בראש שקט. ושנית, ואולי גם משמעותי יותר – אם כבר יש לכם טיסה עם איזיג'ט לתאריך קרוב - זה בדיוק הזמן שלכם לפעול, ולשנות אותה בחינם לתאריך בטוח ואטרקטיבי יותר. אגב, באותה הזדמנות תוכלו אפילו לשנות יעד (ביצוע השינוי אפשרי עד שעתיים לפני ההמראה).
4 צפייה בגלריה
געגועים למראה של מטוס בשמיים. איזיג'ט
געגועים למראה של מטוס בשמיים. איזיג'ט
געגועים למראה של מטוס בשמיים. איזיג'ט
(צילום: באדיבות easyjet)
דבר נוסף ולא פחות חשוב: אם הטיסה אותה בחרתם לרכוש יקרה יותר מהטיסה אותה אתם מעוניינים לשנות, תידרשו להוסיף את ההפרש במחיר. אך, כאמור, המחירים כל כך זולים כעת, כך שאם תפעלו בהקדם - תוכלו רק להרוויח מזה.
בתגובה למדיניות הביטולים החדשה, נכתב באתר החברה: "אנחנו מבינים את חוסר הוודאות שרבים מלקוחותינו חווים בימים אלו ואת העובדה שהם רוצים לשנות את תוכניות החופשה שלהם, ולכן החלטנו לאפשר לכם לשנות את היעד והתאריך ללא תוספת תשלום מלבד הפרשי המחירים".
איזיג'ט טיסות חורף זולות

הבשורה הטובה: היעדים האטרקטיביים טרם נפתחו

איזיג'ט החלה להפעיל את טיסותיה בישראל בשנת 2009, ונחשבת לחברת הלואו קוסט הוותיקה ביותר שעובדת בארץ. היא מפעילה טיסות בלא פחות מ-134 יעדים. פתיחת המכירה בשעות הלילה, מהווה מהלך ערמומי יחסית מצד החברה הבריטית, שלרוב מאפשרת ללקוחותיה להיערך מבעוד מועד למכירות מסוג הזה.
אבל גם כאן יש עוד חדשות טובות: המכירה עדיין לא נפתחה ליעדים האטרקטיביים באמת של החברה ביניהם לונדון, ברלין, פריז, מנצ'סטר ושאר יעדי צרפת (בורדו, ניס, טולוז ונאנט). כך שלמעשה, מדובר בקריאת השכמה לאופטימיים שבינינו או לאלה שזקוקים לזריקת עידוד בימים מדכאים אלה.
4 צפייה בגלריה
יקב בחבל בורדו
יקב בחבל בורדו
יקב בחבל בורדו
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
בורדו. יש גם מסעדות נהדרות
בורדו. יש גם מסעדות נהדרות
בורדו. יש גם מסעדות נהדרות
(צילום: Graeme Churchard / flickr)
אגב, אם מסתמכים על המכירות המוקדמות שנערכו בשנים עברו, ההערכה שלנו היא שהמכירה ליעדים האטרקטיביים יותר תיפתח מחר (חמישי),סביב השעה שמונה בבוקר. מומלץ להיערך עוד לפני המכירה, ולהחליט על כמה תאריכים או יעדים רלוונטיים אליהם תרצו לטוס, והכי חשוב - לפעול בזריזות על מנת להשיג את הטיסה המשתלמת ביותר עבורכם.
במקביל לאתר, מומלץ לבדוק את ההצעות גם באמצעות האפליקציה, שכן לעיתים המכירה נפתחת שם קודם. לבסוף, אם תחליטו לרכוש מספר טיסות שונות, עשו זאת באמצעות קנייה אחת על מנת לחסוך כמה שיותר עמלות וחיובים מיותרים. והכי חשוב - אל תשכחו לשמור על אופטימיות, אם איזיג'ט יכולה - גם אתם יכולים.