בחרמון ובספארי ברמת גן זועמים על משרד הבריאות שהוביל, לטענתם, לסגירה לא מוצדקת של האתרים שהחלו לפעול בשבוע שעבר עם היציאה מהסגר. "זו החלטה הזויה ומנותקת של משרד הבריאות", אמרה הבוקר (יום א') דוברת אתר החרמון מיקי ענבר בריאיון לאולפן ynet.
אמש הוציאה המשטרה צו סגירה לרכבל בחרמון משום שזו אטרקציה תיירותית שעדיין אסור לפתוח במסגרת הגבלות הקורונה. באתר החרמון הודיעו בתגובה כי החל מיום ראשון בבוקר ייסגר האתר למבקרים.
ענבר הוסיפה ואמרה הבוקר: "האתר עבד בצורה מצוינת בהתאם להנחיות התו הסגול, בשבוע האחרון היו אצלנו אלפי מבקרים שהגיעו בכל יום בהזמנה מראש, בליווי צמוד של המשטרה, בהתאם להנחיות הקורונה, ובכל זאת מישהו שם ישב למעלה, לא ירד לשטח, לא הבין שאתר פתוח כמו החרמון יכול בעצם לפעול גם בהתאם להנחיות התו הסגול.
"אני קוראת פה לאנשי משרד הבריאות לרדת לשטח, להגיע גם אלינו, להגיע גם לספארי ולכל אותם אתרים פתוחים ולראות איך אפשר כן לאפשר לציבור להיכנס וליהנות אחרי חודשים ארוכים, אחרי ימים ארוכים של סגר. הכניסה הותרה לאלפיים מבקרים ביום בהזמנה מראש, מאוד הקפדנו, סובבנו אנשים שלא הגיעו עם הזמנה כדי למנוע התקהלויות, הייתה כאן סיירת אכיפת קורונה, שוב, יחד עם המשטרה, הכל התנהל לפי הסדר, משפחות גרעיניות עלו לכל קרונית ברכבל שעברה מיד חיטוי, אפשר וצריך לאפשר לאתרים בשטח הפתוח להמשיך ולפעול".
3 צפייה בגלריה
אתר החרמון לאחר שנפתח לראשונה למבקרים
אתר החרמון לאחר שנפתח לראשונה למבקרים
אתר החרמון בשבוע שעבר לאחר שנפתח לראשונה למבקרים
(צילום: אתר החרמון)
3 צפייה בגלריה
אתר החרמון לאחר שנפתח לראשונה למבקרים
אתר החרמון לאחר שנפתח לראשונה למבקרים
היה נחמד, אבל היום כבר סגור
(צילום: אתר החרמון)
לקראת סוף השבוע הייעוץ המשפטי של מחוז דן במשטרה הודיע להנהלת הספארי ברמת גן כי עליהם לסגור את האתר למבקרים באופן מיידי. למרות החלטה בכנסת שקובעת כי גני החיות יוצמדו לתקנות הפתיחה של הגנים הלאומיים, החליטו בהנהלת הספארי לסגור את האתר מחשש לקבלת צו סגירה.
רועי ברזילי, יו"ר הספארי וסגן ראש עיריית רמת גן, סיפר הבוקר לאולפןynet כי המקום היה פתוח מיום ראשון שעבר עד יום חמישי. "ביום חמישי בערב נכנסה איזושהי פרשנות מטופשת, סלח לי, שפתאום שינתה את הכל. זו פרשנות שמנותקת מרצף החלטות של ועדת החוקה, אין שום סיבה הגיונית שהספארי לא יהיה פתוח".
3 צפייה בגלריה
ספארי רמת גן
ספארי רמת גן
ג'ירפה בספארי ברמת גן
(צילום: מוטי קמחי)
ברזילי הוסיף ואמר כי "אין תאריך פתיחה כרגע, אנחנו נשב היום וככל הנראה נקבל החלטה לפעול בהליכים משפטיים. יש שני סוגים של הליכים – גם עתירה לבג"צ וגם תביעה כספית על הנזק שנגרם לנו, מדובר בנזק של מאות אלפי שקלים. יש אלפי אנשים שהגיעו לספארי או התכוונו להגיע לספארי והמשטרה סובבה אותם. לא ניתן היה להודיע לציבור".
ואיך מתכננים לפעול בחרמון? "אנחנו כרגע בדיונים מול המשטרה, אני לא רוצה עוד לנבא מה יהיה, אבל אנחנו בהחלט נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לאפשר פתיחה של האתר לקהל הרחב".
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי: "רכבל הינו אטרקציה תיירותית. פתיחת אתר החרמון אושרה בנוהל של 'שמורת טבע', אך טרם אושרה פעילות של אטרקציות בשל סכנת ההתקהלות".
בהכנת הכתבה השתתף אדיר ינקו