על אף נתוני ההדבקה הגבוהים בנגיף קורונה בישראל עדיין ישנן מספר מדינות בעולם שמאפשרות לאזרחי ישראל להגיע אליהן כדי ליהנות מחופשה מעבר לים או מסידורים שונים. חלק מהמדינות מתנות זאת בביצוע בדיקות קורונה לפני ההמראה (הליך מסובך בפני עצמו), וחלקן מציבות מגבלות כגון חובת בידוד עד שיתברר כי התייר שהגיע מישראל לא נושא בגופו את הנגיף. מדינות רבות דורשות מתיירים המגיעים אליהם פוליסת ביטוח רפואית תקפה. כמו כן, אחד החסמים העיקריים לכך שישראלים לא מעוניינים להמריא לחופשה לחוץ לארץ היא העובדה שהם נדרשים להיכנס ל-14 יום בידוד עם שובם לישראל.
כותרת ביניים
ישראלים המחזיקים בוויזה לארה"ב יוכלו להיכנס אליה ללא כל בעיה וללא כל הגבלות מיוחדות. חברת התעופה "יונייטד" הפעילה גם בשיאו של המשבר וגם כיום קו טיסות סדיר לניו ג'רזי (ניוארק) ולאחרונה חידשה את הקו לסן פרנסיסקו. לפני חודשיים גם חברת התעופה דלתא החליטה לחדש את טיסותיה לישראל בקו לניו יורק. יש לציין כי בניגוד לימי העבר, שבהם ישראלים נהגו להמריא לארה"ב דרך מדינות באירופה, כיום הגעה לארה"ב תתאפשר בטיסות ישירות מנתב"ג בלבד.
כותרת ביניים
ישראלים יכולים להיכנס לטורקיה ללא כל בעיה מיוחדת ורבים כבר החלו להמריא בחזרה לאתרי הנופש והקלאבים. בנמל התעופה עוברים בדיקת קורונה רק נוסעים שמראים תסמיני חום או שיעול. הבדיקה נעשית על חשבון משרד התיירות הטורקי. ניתן להמריא לאיסטנבול באמצעות שתי חברות התעופה הטורקיות שפועלות בישראל, טורקיש איירליינס ופגסוס.
3 צפייה בגלריה
דרכון ישראלי
דרכון ישראלי
דרכון ישראלי
(צילום: shutterstock)
כותרת ביניים
ישראלים יכולים להיכנס לאוזבקיסטן והמדינה אפילו מבטיחה לשלם לתיירים פיצוי בגובה של 3,000 דולרים לצורך מימון הטיפול הרפואי במידה שידבקו בנגיף במהלך החופשה. במדינה במרכז אסיה פתחו לאחרונה את הגבולות ללא חובת בידוד לתיירים ממספר מדינות "בטוחות" שבהם, באופן מפתיע, נכללת גם ישראל על אף נתוני ההידבקות הגבוהים. יחד עם ישראל נכללים ברשימה תיירים מסין, יפן ומדרום קוריאה. תיירים מבריטניה מורשים גם הם להיכנס למדינה אולם עליהם לשהות עם הגעתם 14 יום בבידוד. לפני המגיפה הפעילה חברת התעופה "אוזבקיסטן איירוויז" טיסות ישירות מישראל אולם כעת הקו מושהה. לעיתים מוציאה ישראייר טיסות מיוחדות למדינה.
כותרת ביניים
על אף נתוני ההידבקות הגבוהים ומספר גבוה של יותר מ-35 אלף מתים מקורונה, בחודש האחרון החלה המדינה הצפון אמריקנית בחידוש התיירות מחוץ לארץ. למעשה גם בשיא המשבר לא סגרה המדינה את גבולותיה לתיירים, אולם כעת החלה המדינה בהחזרת מקומות הבילוי בצורה הדרגתית ובהן המסעדות והקניונים ואתרי הטיולים.
כותרת ביניים
המדינה האפריקנית פתחה את גבולותיה לאחרונה גם לתיירות מחוץ לארץ וגם ישראלים המגיעים אליה יוכלו להיכנס ללא כל בעיה. אתרי התיירות, בהם פסגת הקילימנג'רו, איי זנזיבר ושמורות הטבע נגורונגורו וסרנגטי, עדיין ריקים מתיירים אולם האתרים פתוחים ופועלים. ניתן להגיע למדינה באמצעות טיסות ישירות של חברת התעופה אתיופיאן איירליינס מנתב"ג לאדיס אבבה ומשם להמשיך בטיסת קונקשיין לטנזניה.
3 צפייה בגלריה
להתעורר לתוך גלויה
להתעורר לתוך גלויה
להתעורר לתוך גלויה. טנזניה
(צילום: משפחת קרן)
כותרת ביניים
המדינה בבלקן החליטה לפני שבועיים לפתוח את גבולותיה לתיירות מרחבי העולם ובכך הפכה למדינה הראשונה באירופה שחרגה מכללי האיחוד האירופי. היא גם הסכימה להכניס תיירים מישראל, על אף נתוני התחלואה הגבוהים, כל עוד הם אינם סובלים מתסמיני המחלה ומציגים עם הגעתם למדינה בדיקת קורונה שלילית שנערכה להם בישראל עד 72 שעות לפני הטיסה. עם ההגעה לקרואטיה התיירים יידרשו לחתום על הצהרת בריאות ולעדכן את הרשויות במקום הלינה שלהם ודרכי ההתקשרות עימם.
כותרת ביניים
גם מונטנגרו בבלקן, שהכריזה על עצמה כ"נקייה מקורונה", פתחה לפני שבועיים את שעריה לתיירים מחוץ לארץ ובכלל זה לתיירים מישראל שיצטרכו להציג עם נחיתתם בדיקת קורונה שלילית שנערכה להם בישראל עד 72 שעות לפני ההמראה.
כותרת ביניים
אתמול הודיעה בולגריה כי החליטה לאפשר לתיירים ישראלים להיכנס למדינה לאחר שאלו יציגו בדיקת קורונה שלילית שנערכה להם בישראל עד 72 שעות לפני ההמראה. על פי ההודעה, ההחלטה התקבלה בעקבות פנייה של ענף התיירות המקומי שנמצא במצוקה. יחד עם ישראל, תותר כניסתם למדינה ללא חובת בידוד של אזרחי מולדובה, סרביה, מקדוניה וכווית, אחרי הצגת בדיקת קורונה שלילית. ניתן להגיע כיום לסופיה באמצעות טיסות של חברת הלואו-קוסט ריינאייר.
3 צפייה בגלריה
נתב"ג שומם
נתב"ג שומם
נתב"ג שומם
(צילום: יריב כץ)
כותרת ביניים
המדינה בברית המועצות לשעבר, אליה מגיעים מדי שנה עשרות אלפי חסידי ברסלב לקברו של רבי נחמן מאומן, נפתחה לתיירים מישראל שיצטרכו לשהות בבידוד עצמי עד שתתקבל תוצאת בדיקות קורונה שתיערך להם. במדינה הקימו ממעבדות בדיקה מיוחדות בנמלי התעופה שיאפשרו קבלת תוצאות בתוך ימים ספורים. באוקראינה דיווחו כי לתיירים שלא יהיו מעוניינים לבצע בדיקה כי יוכלו להיכנס למדינה לאחר שיתחייבו כי ישהו בבידוד ביתי במשך 14 יום. עם ההגעה למדינה יידרשו התיירים להתקין אפליקציה מיוחדת שתאפשר לרשויות לעקוב אחריהם כדי לוודא שהם ממלאים את הנחיות הבידוד. ניתן להגיע כיום לאוקראינה באמצעות טיסות חברת התעופה "אוקראין אינטרנשיונל" המפעילה טיסות לקייב ולאודסה.
בתחילת השבוע הודיעה שרת התחבורה מירי רגב כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן לה "אור ירוק" להכנת מתווה חדש בשיתוף משרד הבריאות, המל"ל וגורמי התעופה, שיאפשרו את צמצום ימי הבידוד לשבים לישראל לכאלו שישובו מ"מדינות ירוקות" כדוגמת יוון וקפריסין. על פי התוכנית, השבים ממדינות הנחשבות לבטוחות, יידרשו להיכנס לבידוד למשך 5 ימים בלבד, במקום 14 יום הנדרש כיום. בנוסף, ציינה השרה כי אלו שישובו לישראל מדינות "אדומות", הנחשבות עם נתוני תחלואה גבוהים, יחויבו לעבור בדיקת קורונה בטרם עלייתם לטיסה חזרה לישראל.