בעקבות פגיעת ברק במטוס ארקיע, בוטלה טיסת החברה לאילת ביום חמישי האחרון (26 בדצמבר). הביטול, שהתרחש עקב סדרת בדיקות מקיפות שנדרש המטוס המדובר לעבור, גרר רישום יתר בטיסות החברה לעיר הדרומית באותו היום, ובעיכובים בלוח הטיסות מנתב"ג לאילת והפוך. אחד הנוסעים שהיו על המטוס בטיסה מנתב"ג לאילת, היה הקוסם חזי דין, שירד מהמטוס ברגע האחרון לאחר שהופעתו בעיר הדרומית בוטלה.
בפוסט זועם בדף הפייסבוק שלו, מתח דין ביקורת קשה כנגד התנהלות חברת התעופה הישראלית ואף איים להגיש נגדה תביעה: "ארקיע ביזיון. ארקיע ביזיון. ארקיע ביזיון. ארקיע ביזיון. ארקיע ביזיון!!!!", כתב דין. "בדרך להופעה באילת, טיסה שאמורה לצאת ב-20:00 עם איחור של שעה. אז, גם מתברר שיש יותר אנשים על הטיסה ממה שאפשר, כי נוסעים קיבלו כרטיסים על פתקים כתובים בכתב יד".
2 צפייה בגלריה
חזי דין אולפן ynet מונדיאל
חזי דין אולפן ynet מונדיאל
חזי דין
(צילום מסך)
לטענתו של דין, במטוס ארקיע שרר כאוס של ממש בשל רישום היתר. נשמעו צעקות, נוסעת אחת הוכנסה לשבת בתא הטייס, ונוסעת נוספת נתבקשה לשבת על המושב המתקפל ליד דלתות החירום.
עוד כתב דין כי החליט לרדת מהמטוס אחרי שהופעתו בוטלה. "הטייס מודה לנו מקרב לב על כך ומבקש שנוותר על הציוד שנמצא בבטן המטוס כדי לא לעכב את שאר הנוסעים, ומתחייב שהוא אישית יטפל בציוד", הוא כותב, "אנחנו מסכימים ויורדים מהטיסה. רק אז מתקבל אישור שהמטוס יכול להמריא".
לקראת השעה 22:00 בלילה, הגיעו דין וצוותו אל דלפק השירות של ארקיע בנתב"ג, בלי הציוד שכאמור נשאר בבטן המטוס, ודרשו מהחברה להזמין עבורם מונית שתיקח אותם בחזרה לביתם. מנגד, נציג ארקיע הסביר להם שאין באפשרותו לבצע זאת. דין: "הבחור אומר שאנחנו צודקים והוא מבין, ואין לו מה לעשות ופשוט הולך ומשאיר אותנו לבד. ללא מונית, ללא ציוד, ללא הופעה".
2 צפייה בגלריה
הפוסט שפרסם חזי דין בעמוד הפייסבוק שלו
הפוסט שפרסם חזי דין בעמוד הפייסבוק שלו
הפוסט הזועם שפרסם חזי דין בעמוד הפייסבוק שלו
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
בפוסט שכתב, ציין דין כי למרות שהובטח לו שנציג מהחברה ייצור עמו קשר, המענה סופק לו רק אחרי ש"הפעיל קשרים", והציוד שנשאר בבטן המטוס חזר אליו מאוחר יותר באמצעות מונית: "טוב שיש קשרים ומסכנים אלה שאין להם".
מחברת התעופה נמסר בתגובה כי "פגיעת ברק במטוס ארקיע גרמה לעצירתו של המטוס לבדיקות מקיפות. העומס המבורך בנוסעים לאילת התחלק בין שאר המטוסים. ארקיע מתנצלת על האיחור שנגרם, אך אינה מתפשרת מקצועית ומטוס שנפגע מברק מטופל לפי כל הכללים אשר לוקחים זמן".