2 צפייה בגלריה
אבו גוש
אבו גוש
אבו גוש
(צילום: shutterstock)
כעס ואכזבה בקרב תושבי היישוב אבו גוש שליד ירושלים בשל ההחלטה שקיבלו בחודש שעבר מארגני פסטיבל אבו גוש, פסטיבל מוזיקה שהפך לאחד מסמלי היישוב, לעבור השנה לתל אביב וזאת לראשונה ב-29 שנות קיומו.
מדובר בפסטיבל שנמשך ארבעה ימים (בין 22 ל-26 בספטמבר) וכולל מופעי מוזיקה איכותיים בסגנונות שונים: מוזיקה קלאסית, מוזיקה אתנית, קונצרטים קאמריים, מופעי פולק וקלאסיקה ישראלית. מארגני הפסטיבל שייערך בסוכות הסבירו כי "בשל סגירת כנסיית יערים באבו גוש לרגל שיפוצים, העברנו השנה את פעילות הפסטיבל למשכנו היפהפה החדש: מרכז יצחק רבין בתל אביב בעל האיכויות העיצוביות הנדירות, גינות קסומות סביב, ובלב המרכז אולם לאה רבין שהתברך בתכונות אקוסטיות מושלמות לנגינה בכלים קלאסיים".
הפסטיבל משך אלפי משתתפים בכל שנה, וההחלטה הכעיסה את התושבים וגרמה לאכזבה שכן מדובר באובדן הכנסות משמעותי ליישוב שגם ככה חטף מכה קשה אחרי האירועים במהלך מבצע "שומר החומות". תושבים טוענים כי הטענה שהפסטיבל נדד לתל אביב בגלל שהכנסייה סגורה לשיפוצים נשמעת מוזרה, שכן בעבר חלק מהקונצרטים היו בחוץ והמנזר פתוח וניתן היה למצוא מקומות אחרים לארח את הפסטיבל. תושבים חוששים שההחלטה לעבור לתל אביב קשורה להפגנות שהיו באבו גוש במבצע "שומר חומות".
2 צפייה בגלריה
פסטיבל אבו גוש
פסטיבל אבו גוש
מופע בפסטיבל אבו גוש בימים יותר
(צילום: עטא עוויסת)
ראש מועצת אבו גוש סלים ג'וברן אמר: "הופתעתי מאוד מההחלטה שלהם לעבור לתל אביב. תושבים כועסים בגלל שבימי הפסטיבל המסעדות והחנויות עובדות הרבה יותר מבימי שגרה. לצערי המארגנים רצו לעשות שינוי. אני מאמין שבעוד שנה-שנתיים הם יחזרו לאבו גוש".
המסעדן איברהים ג'אוודאת הוסיף: "פסטיבל אבו גוש הוא אחד הסמלים של היישוב, כמו צלחת החומוס הגדולה במזרח התיכון. לא חסרים פסטיבלים בתל אביב. הפסטיבל באבו גוש קירב לבבות והביא לכאן הרבה תנועה. האנשים מסתובבים בכפר ויודעים שזה כפר תרבותי, פתאום זה נקטע בלי הודעה מראש, ובלי לעדכן אף אחד, גם לא את אנשי העסקים. הרגשנו בגידה וחבל. אני פונה לעם ישראל בבקשה שימשיכו לבקר באבו גוש על אף שאין פסטיבל".
מארגני פסטיבל אבו גוש מסרו בתגובה כי אין כל קשר לאירועי "שומר החומות" והסיבה היחידה למעבר לתל אביב היא שהכנסייה סגורה ואי אפשר לקיים את כל הקונצרטים בחוץ. עוד טענו המארגנים כי מרגע שהדבר יתאפשר הפסטיבל יחזור לאבו גוש ואין שום מקום להכניס פוליטיקה לסיפור.