2 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
בחזרה למראות התורים בנתב"ג? לקראת עומס החגים בשדה
(צילום: יריב כץ)
איפה אתם בחגים? לפי נתוני רשות שדות התעופה שמתפרסמים היום (יום א') נראה שרבים מהישראלים יבלו את חגי תשרי מעבר לים. לפי אותם נתונים, בחודשים ספטמבר ואוקטובר ייצאו משערי ישראל יותר מארבעה מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. מדובר בהמשך גידול כמות הנוסעים בנתב"ג שהחל בחודשי יולי ואוגוסט האחרונים, שבהם עברו בנתב"ג 2.2 מיליון נוסעים.
היעדים המובילים בקרב הישראלים בחגי תשרי הם טורקיה, יוון, ארה"ב, איטליה ואנגליה. חברות התעופה שיוציאו הכי הרבה טיסות מהארץ בחודש ספטמבר הן אל על, ישראייר, טורקיש איירליינס ושתי חברות הלואו-קוסט וויזאייר וריינאייר, אחריהן ארקיע.
2 צפייה בגלריה
עמק הפרפרים
עמק הפרפרים
היעד המוביל בחגים: טורקיה
(צילום: TGA)
בחודש אוגוסט האחרון אל על ביצעה 2,775 טיסות עם יותר מ-510 אלף נוסעים. טורקיש איירליינס ביצעה 744 טיסות עם כ-143 אלף נוסעים.
ישראייר - החברה השלישית בגודלה בארץ, התברגה למקום השלישי הקיץ עם כ-117 אלף נוסעים ב-746 טיסות וארקיע עם 112 אלף נוסעים ב-719 טיסות. את החמישייה הראשונה סוגרת וויזאייר ההונגרית עם 699 טיסות מנתב"ג ו-140 אלף נוסעים.

מתי הכי עמוס?

הצפי לימים שבהם תגבר הפעילות בנתב"ג במהלך ספטמבר השנה הם יום חמישי 8.9 עם כ-87 אלף נוסעים, יום חמישי 15.9 ויום חמישי 22.9 עם 87 אלף נוסעים בטיסות בינלאומיות. ביום ראשון - ערב ראש השנה שחל בתאריך 25.9 צפויים לעבור בנתב"ג כ-80 אלף נוסעים.
הימים העומסים שצפויים להיות בנתב"ג בחגים
בחודש אוקטובר, שבו מרבית החגים השנה, הצפי לתנועת הנוסעים עומד על שני מיליון נוסעים נוספים. אחד הימים הכי עמוסים יהיה ערב כיפור ביום שלישי 4.10 שבו יעברו בנמל התעופה כ-45 אלף נוסעים עד לשעת הפסקת הפעילות האווירית (14:00). ביום חמישי שאחריו, ב-6.10 ולאחר צאת יום הכיפורים צפויים לעבור בנתב"ג 83 אלף נוסעים, רובם נוסעים שישובו מחו"ל.
מספרים דומים ניתן לצפות גם בערב סוכות, יום ראשון 9.10 אז יעברו בנתב"ג כ-81 אלף נוסעים. בימי חג הסוכות השנה צפויה תנועת הנוסעים לעמוד על 70 אלף נוסעים עד ל-80 אלף נוסעים ביממה.
ברשות שדות התעופה קוראים לציבור הנוסעים לעשות צ'ק-אין מהבית, להשתמש בשירות טרום טיסה ולהגיע לא יותר משלוש שעות לפני מועד הטיסה.

עם הפנים לחדשנות ועצמאות הנוסעים

"אנחנו ממשיכים לשפר את השירות הניתן בנמל התעופה בן גוריון", אמר הבוקר מנכ"ל רשות שדות התעופה, חגי טופולנסקי. "בתחילת הקיץ הבטחנו ומאז גם קיימנו, אבל, דרך ארוכה לפנינו כדי להפחית עוד את זמן ההמתנה בתורים בנתב"ג".
לדברי המנכ"ל, ביחד עם השיפורים וההטמעה של מערכות הדיגיטציה "כלל הציבור יוכל לנהל את היציאה לחו"ל בקלות בהליכים עצמאיים. אנחנו נסייע לכלל הנוסעים להשתמש בטכנולוגיות השונות. היעד המרכזי שלנו הוא שיפור השירות הניתן לנוסעים באמצעות אסטרטגיה המבוססת על השקעות וחדשנות באופן מיידי ובהשקעה של יותר מ-50 מיליון שקלים. בתכנון ארוך הטווח המעבר לשדה דיגיטלי ומתקדם ישפר את השירות בנמל התעופה בן-גוריון ואת חוויית הטיסה לנוסעים".