בגבעות המזרחיות של מודיעין שוכן מצפה נתן – מקום פסטורלי עם ספסל עץ שמשקיף על הרי ירושלים ועמק איילון. המצפה נקרא על שמו של סרן נתן כהן ז"ל שנפל ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן" ב-2014. השבוע, לקראת יום הזיכרון, השיקו בני משפחתו פרויקט מימון המונים במטרה להנגיש ולשדרג את המקום שהפך, בין היתר, גם לפינה פופולרית של הצעות נישואין.
"כרגע אין שבילי גישה שנוחים לכולם", סיפר איתי, אחיו של נתן, בריאיון לאולפן ynet. בני המשפחה מקווים שבעזרת כספי התרומה יוכלו לסלול דרך גישה נגישה שתאפשר גם לאנשים עם מוגבלויות להגיע אל המקום. עוד על הפרק: הוספת אבני פיסול, מקומות ישיבה, משחקים לילדים, פינת פויקה, אבן כניסה ומסבירן קולי.
"אחרי שאחי נפל החלטנו במשפחה לבחור בחיים", סיפר איתי. "את פרויקט מצפה נתן התחלנו לפני כמה שנים עם אנשים טובים. הצבנו נדנדה וספסלים בשביל הציבור, ולאט-לאט ראינו שהמקום הופך לפופולרי, התחילו להגיע משפחות עם ילדים, זוגות צעירים בדייטים ואפילו הצעות נישואין. גם אני הצעתי שם נישואין".
2 צפייה בגלריה
מצפה נתן
מצפה נתן
איתי, אחיו של נתן, מציע נישואין במצפה
ספר לנו על נתן. "ביני לבין אחי היה הפרש גילים קטן. נהגנו לטייל הרבה בטבע בימי שישי, היה לו טרקטורון ישן שהוא היה מבסוט עליו כאילו זה הישג השיא של החיים שלו. היינו פשוט יוצאים, מטיילים, רואים את האזור עד שאימא הייתה מתקשרת ואומרת, 'יאללה, כבר שבת, בואו הביתה'.
"נתן היה בן אדם של ערכים, הוא ממש אהב את האדמה ואת המולדת. הוא היה מנהיג מלידה. היו לו את כל התכונות המתאימות של אח בכור, להיות מנהיג, לדאוג לכולם, גם ללוחמים שלו. רק בדיעבד הבנו כמה הוא עזר לפקודים שלו, היה לו משפט, 'לא מוותר לכם ולא מוותר עליכם' וזה המוטו שלנו".
2 צפייה בגלריה
נתן כהן ז"ל
נתן כהן ז"ל
סרן נתן כהן ז"ל
(מתוך אלבום משפחתי)
כהן, ששימש מפקד מחלקה בשריון, היה מאורס לחברתו טל. "היינו ביחד חמש שנים", סיפרה לאחר נפילתו. "שנינו אנשי צבא ולקחנו את הזמן עם הארגונים. הכול כבר היה סגור: האולם, הצלם, השמלה".
במסגרת הפרויקט הציבו בני המשפחה יעד גיוס של 180 אלף שקל. לפרטים נוספים ולתרומות היכנסו לאתר.