מגזין התיירות הוותיק טרוול אנד ליז'ר פרסם את רשימת עשרת המקומות המומלצים בעולם, המשמשים כיעד לחופשה ומרפא. אנחנו כבר יודעים שים המלח הוא לוקיישן מנצח עבור כל מי שמחפש שילוב של השניים אבל תמיד נעים לגלות שזו גם הדעה במקומות אחרים ורחוקים מכאן.
"מלבד היותו עוצר נשימה לחלוטין, ים המלח הזה ידוע מזמן בזכות תכונותיו הבריאות. החל מהבוץ השחור שאפשר למרוח על העור לצורך פילינג והקלה על מחלות עור כמו פסוריאזיס, ועד לכוחו הטבעי לרפא אסטמה, דלקת פרקים, אוסטאופורוזיס ובעיות אחרות", כך נכתב במגזין האמריקני הנחשב.
6 צפייה בגלריה
קיאקים בים המלח
קיאקים בים המלח
ים המלח במקום הראשון כיעד נופש ומרפא
(צילום: ניצן דרור)
בנוסף, ציינו גם את עניין השיזוף הייחודי לאזור הנמוך בעולם. "ב-400 מטר מתחת לפני הים, קרני UV מסוננות דרך שכבת אידוי מעל ים המלח, שכבת האוזון ושכבה אטמוספרית נוספת. אומרים שמשמעות הדבר היא שהמשתזפים יכולים לספוג את ההשפעות המיטיבות של ויטמין D מקרני השמש, ללא סיכון לכוויות שמש ונזק לעור כתוצאה מכך".

"גם בקורונה אזור ים המלח עם הפנים להחזרת התיירות הנכנסת לישראל"

במועצה אזורית תמר ים-המלח התרגשו מהמעמד ואמרו בשיחה עם ynet: "אנו נרגשים להיבחר על ידי אחד ממגזיני התיירות המובילים בעולם".
ראש המועצה, ניר ונגר, מוקיר ושמח על בחירת המבקרים באזור התיירות ארץ ים המלח כיעד בילוי נופש ומרפא. "ים המלח נשען על משאבים טבעיים: מים, שמש, בוץ שחור, אוויר עשיר בחמצן הקוסמים לכל תיירי העולם, וגם בתקופות כמו קורונה האזור זוכה לאחוזי תפוסה גבוהים וזה מסייע להמשיך לפתח את האזור התיירותי עם הפנים להחזרת התיירות הנכנסת חזרה למדינת ישראל ולים המלח, שאין דומה לו בעולם".
6 צפייה בגלריה
מלונות ים המלח
מלונות ים המלח
"האזור זוכה לאחוזי תפוסה גבוהים גם בתקופת קורונה"
(צילום: שיר הדר)
את המקום השני ברשימה תפס יער הגשם באי היפני יאקושימה (Yakushima Island). על המושג אמבטיית יער כבר שמעתם? מדובר במונח יפני שמגיע בדיוק מהאזורים האלו במדינה, שבהם נמצאים יערות גשם ייחודיים למקום. היפנים מגיעים ליער הממוזג באי, שהוגדר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו ב-1993, כדי לעשות מה שאנחנו מכנים "מקלחת שטח". וכך הם מטעינים את עצמם - פיזית ונפשית.
6 צפייה בגלריה
יער יאקושימה
יער יאקושימה
לעשות אמבטיית יער באי היפני יאקושימה
(shutterstock)
ביער הוותיק ישנם עצים בין 2,000 שנה ועד 7,000 שנה (!) שגם הם, לפי היפנים, בעלי סגולות מרפא. ביער יש גם מקדשים של קדושים בתרבות היפנית ומכאן שואבים המקומיים את הכוחות להיטען נפשית או רוחנית.
במקום השלישי ברשימה נמצאת The Healing Hole - Bimini מהבהמאס. מדובר בבריכת מים קרירים שהגישה אליה היא באמצעות סירה בלבד. אל המים מחלחלים מי מלח ומי ביצות מתוקים עם מספר מינראליים. היא מכונה נקבת הריפוי בגלל תכונות המרפא שהיא מספקת לשוחים בה. מומלץ להגיע לכאן עם מדריך מקומי שיכוון אתכם בדיוק לאזורים שבהם נמצאים החומרים המרפאים.
"חוקר הנוירופיזיולוגיה ד"ר ריצ'רד וינגייט בדק את הרכב החורמים בנקבה ומצא שהוא מכיל רמות גבוהות של ליתיום, גופרית ומגנזיום. ליתיום משמש לטיפול בהפרעות מצב רוח, מגנזיום משמש לסיוע בתפקוד השרירים והפקת אנרגיה, וגופרית נחוצה לתפקוד הגוף, מה שהופך את נקבת המרפא לממתק בריאות משולש", כך הסבירו במגזין התיירות.
רוב המקומות ברשימה הם פלאי טבע ללא התערבות ידי אדם במקום. אך באופן יוצא דופן המקום הרביעי הוא דווקא ריזורט. מדובר במלון יוקרתי במקסיקו בשם Taos's Ojo Caliente שיושב על אחד מאתרי הבריאות העתיקים ביותר באמריקה. המקום הזה משלב בין בריכות מרפא עם מינרליים וטבילה בבוץ, כשהכל על רקע צוקי סלע מדבריים.
6 צפייה בגלריה
OJO SPA RESORTS
OJO SPA RESORTS
כשמינרלייים טבעיים ומלון יוקרתי נפגשים
(מתוך אתר הריזורט OJO SPA RESORTS)
את מעמדו של המקום מייחסים לכך שמדובר במעיין היחיד בעולם עם ארבעה סוגים שונים של מים מינרליים נטולי גופרית, כולל ברזל, ארסן, סודה וליתיום. "הברזל מועיל כביכול לבריאות החיסונית, הארסן מומלץ למי שמחפש הקלה בכאבי פרקים וכיבים. בריכת הסודה המגודרת בסלע תרגיע את נפשכם המבולבלת והבריכה העשירה בליתיום תסייע לכם עם עיכול ודיכאון", כך ציינו בטרוול אנד ליז'ר.
ביתר הרשימה נמצאים משטחי המלח רצועת החוף היפה באי קוראסאו שהוא חלק מקבוצת איים בדרום הים הקריבי ליד חופי ונצואלה. מעיינות סרגוטה בניו יורק.
אחד הבולטים ברשימה הוא האגם המנוקד Okanagan Valley בקולומביה הבריטית שבקנדה. זהו אגם טבעי שמכיל משקעים של מגנזיום סולפט, סידן ונתרן סולפטים. הוא מכיל גם ריכוזים גבוהים של שמונה מינרלים אחרים וכמויות נמוכות יותר של כסף וטיטניום.
6 צפייה בגלריה
מעיין מנוקד Okanagan קולומביה הבריטית קנדה
מעיין מנוקד Okanagan קולומביה הבריטית קנדה
המעיין המנוקד Okanagan בקולומביה הבריטית קנדה
(DESTINATION OSOYOOS)
יפן מוזכרת בפעם השנייה ברשימה עם אמבטיות החול Ibusuki שבעיר קגושימה (Kagoshima). נזכיר ליפן יש לא מעט יעדי מרפא בעיקר סביב האונסן שלה - מעיינות חמים טבעיים שמושכים המוני תיירים מדי שנה. אך ברשימה הזו בחרו להתרכז דווקא בשני מוקדים אחרים במדינה כאמור.
6 צפייה בגלריה
אמבטיות המלח ב-KYUSHU ביפן
אמבטיות המלח ב-KYUSHU ביפן
אמבטיות המלח ב-KYUSHU ביפן
(תיירות KYUSHU)
גם מפלי ניאגרה המפורסמים נכנסו לרשימה אך במקום התשיעי בלבדמואת המקום העשירי והאחרון ברשימה המכובדת תפס מעיין Lithia בעיר אשלנד שבמדינת אורגון ארה"ב.