תאגיד השיט העולמי, רויאל קריביאן, הודיע בימים האחרונים כי ישיק את הקרוז הארוך ביותר בעולם. מה זה אומר? 274 לילות על ספינה שתבקר ביותר מ-150 יעדים ב-65 מדינות, 11 אתרים המוגדרים כפלאי עולם ואפילו ביקור אחד בישראל.
הקרוז מתוכנן כמסלול הלוך ושוב, שייצא ממיאמי שבפלורידה, ארה"ב ב-10 בדצמבר 2023 ויסתיים ב-10 בספטמבר 2024. ההפלגה תערך על סיפון ספינת "סרנדה אוף דה סיז" (Serenade of the Seas) מסדרת Radiance class של רויאל קריביאן, בעלת חיפויי הזכוכית. מה שיאפשר לאורחים להרגיש קרוב לנופים שהם יראו בדרך הארוכה.
הקרוז השאפתני צפוי לעבור ב-57 יעדים שיהיו חדשים לגמרי עבור רויאל קריביאן, בהם: קזבלנקה במרוקו, קואקורטוק בגרינלנד, שימיזו ביפן, מאצ'ו פיצ'ו בפרו והטאג' מאהל בהודו. כשהשניים האחרונים הם חלק מ-11 פלאי עולם שנוסעי ההפלגה יבקרו בהם כאמור.
אבל יעד אחד מעניין אותנו במיוחד והוא ירושלים. לפי מסלול ההפלגה הספינה תעגון בנמל אשדוד בתאריכים 23 עד 24 במאי ותוריד את נוסעיה לטיול בבירת ישראל.
4 צפייה בגלריה
הספינה עליה ייצא הקרוז הארוך בעולם
הספינה עליה ייצא הקרוז הארוך בעולם
הספינה עליה ייצא הקרוז הארוך בעולם
(Royal Caribbean)
4 צפייה בגלריה
חלק מלו"ז ההפלגה - עגינה גם באשדוד, ישראל
חלק מלו"ז ההפלגה - עגינה גם באשדוד, ישראל
חלק מלו"ז ההפלגה - עגינה ליממה גם באשדוד, ישראל
(Royal Caribbean)
"זהו שיט חוצה גבולות", אומר מייקל ביילי, נשיא ומנכ"ל רויאל קריביאן אינטרנשיונל. "אנו הופכים את החלום של רבים למציאות עם חופשה אולטימטיבית שמיועדת למי שמחפשים הרפתקאות ורוצים לחקור, לטעום, לרקוד ולחוות את העושר שהעולם יכול להציע. לא צריך יותר לבחור היכן בגלובוס לטייל כי הפעם אנחנו מציעים לנופש את כל העולם בכרטיס אחד".

"המקום הבטוח ביותר בתחום התיירות"

ענף השיט והקרוזים מנסה להרים את ראשו מתוך המצולות אליו צלל מאז פרץ נגיף הקורונה לפני כשנתיים. מקרה אוניית "דיימונד פרינסס", שעגנה מול חופי יפן עם החולים המאומתים הראשונים שהיו אז, מחוץ לסין, כולל נוסעים ישראלים שנדבקו - גרם לנזק אדיר בענף.
עם זאת, נראה כי לאחרונה יש ניסיונות לחזור אל הים מצד כמה חברות ספנות מרכזיות, שמציעות קרוזים במחירים נמוכים באופן לא רגיל, לצד מבצעים רבים. ועדיין, ישנו חשש גדול בקרב הציבור על אודות השהייה במקום אחד לאורך זמן ובלב ים, במקרה שיתגלה חולה מאומת.
4 צפייה בגלריה
מעל 200 ימים על הסיפון - הייתם עושים את זה?
מעל 200 ימים על הסיפון - הייתם עושים את זה?
מעל 200 ימים על הסיפון - הייתם עושים את זה?
(Royal Caribbean)
את החשש הזה מנסים כיום להפיג בהרבה בדיקות ושינוי מדיניות בהעלאת הנוסעים להפלגות. "הקרוזים הם המקום הבטוח ביותר היום בתחום התיירות. החברה שחרתה על דגלה חדשנות ופריצת גבולות מציעה דווקא בימים אלה, שבהם העולם מתמודד עם הקורונה, שיט בטוח שחוצה כל דימיון וחוויה שלא נראתה כמותה", אמר ל-ynet אורי שנבל, מנכ"ל סנורמה, נציגת המכירות הבלעדית של רויאל קריאביאן בישראל. "אני שמח וגאה להביא את החוויה גם לנופשים הישראלים שיוכלו להצטרף לחלום של רויאל ולבצע הזמנה בקלות ובעברית", הוסיף שנבל.
ואכן, כל נוסע שעולה לסיפון מחויב להציג תעודת מחוסן או מחלים או בדיקת PCR שלילית. בנוסף לכך, לפני היציאה לים הנוסעים יתבקשו לבצע בדיקות קורונה בשטח הטרמינל ורק לאחר שמתקבלת תוצאה שלילית הם יורשו לעלות לספינה.

הרבה ימים - הרבה כסף

אחרי שדיווחנו על קרוזים במחירי רצפה של 279 דולר להפלגה שלמה, אל תצפו לדבר דומה כאן. מדובר בעסק לעשירים בלבד או למי שמתכוון להשקיע את הונו בחוויה מיוחדת כזאת. המחיר מתחיל ב-60,999 דולר לאדם, כולל מסים ודמי נמלים לשיט כולו. ישנם גם מקטעים קצרים שבהם ניתן לבחור מראש, ואז גם האורך - ובהתאם גם המחיר - מתקטן.
4 צפייה בגלריה
מסלול הקרוז הארוך בעולם
מסלול הקרוז הארוך בעולם
מסלול הקרוז בעולם כולל המקטעים השונים
(Royal Caribbean)
אבל, אם כבר הגעתם להוציא סכום כזה תשמחו לדעת שברויאל קריביאן לקחו את החוויה צעד נוסף קדימה: כל נופש שמזמין את השיט המלא זוכה לכרטיסי טיסה למקום יציאת השיט, במחלקת עסקים, הסעות יוקרתיות, וכן, אירוח במלון חמישה כוכבים לפני יציאת ההפלגה לים.

רויאל בקיץ 2022 גם מנמל חיפה

לאחרונה הודיעה רויאל קריביאן כי תשיק במהלך קיץ 2022 הפלגות מנמל חיפה על גבי ספינת "רפסודי אוף דה סיז" (Rhapsody of the seas), ספינת הפאר מסדרת Vision שתפליג ליעדים באיי יוון וקפריסין בהם: סנטוריני, רודוס, מיקונוס ולימסול.
ההפלגות מישראל ייצאו במתכונת של בין שלושה לשמונה לילות. הן יחלו במהלך חודש אוגוסט 2022 ויימשכו עד 31 באוקטובר 2022.