רבים מנצלים את ימי הקיץ החמים כדי להגיע אל הגליל – וכדאי מאוד להכיר שמלבד הנופים הירוקים, מסלולי הטיול והשיט בקיאקים – יתקיימו ברחבי האזור הצפוני כמה פסטיבלים תיירותיים שיציעו למבקרים שלל פעילויות ואטרקציות. ריכזנו עבורכם את כל הפרטים.

פסטיבל יולי-ארט

איפה בדיוק? ברחבי הגליל המערבי.
מתי? כל חודש יולי. אירוע הדגל "שבת גלריות" ב-16 ביולי בשעות 16:00-10:00.
13 צפייה בגלריה
יולי ארט בגליל המערבי
יולי ארט בגליל המערבי
יולי ארט בגליל המערבי
(צילום: עדי רונן)
מה צפוי? חגיגת האומנות יולי-ארט, שיזמה עמותת "זמן גליל מערבי", חוגגת השנה יום הולדת 5 עם עשרות מפגשי אמן, סדנאות, סיורים ועוד המון פעילויות ברחבי הגליל המערבי הנפרשים על פני חודש שלם.
במהלך החודש ייפתחו ארבע תערוכות חדשות. ביקב משק אופיר תושק ב-1 ביולי התערוכה "הסוס ועולמו" של האמן הארגנטינאי סרחיו קרייזר, הכוללת ציורים בסגנון ריאליסטי המדגישים את ההבעה, התנועה ואצילות הסוס. הכניסה חופשית.
13 צפייה בגלריה
תערוכת "הסוס ועולמו" במשק אופיר
תערוכת "הסוס ועולמו" במשק אופיר
תערוכת "הסוס ועולמו" במשק אופיר
(איור: סרחיו קרייזר)
בגלריית המרחב, במרכז מידע JNF ארה"ב לעכו ולגליל המערבי בעכו העתיקה, תיפתח ב-29 ביולי התערוכה "מזל שהיה שם צייר" – תערוכה היסטורית המתמקדת באירועי החתמה על "עצומת השלום" (עולמי) שהתקיימו בכל רחבי הארץ בשנים 1954-1950 כחלק מאירועי החתמה במדינות רבות באירופה ובארצות הברית. תערוכה מתחלפת בשלוש שפות. את החתימה על עצומת השלום שהוצבה בלב עכו, ועליה חתמו יהודים וערבים כאחד, עם פנייה לחמש המעצמות הגדולות בעולם, וחלום אחד קטן ומשותף – שלום עולמי – תיעדו וציירו גרשון קניספל בציור שמן על בד ושמעון צבר בהדפס על בד. העבודות מוצגות באוסף מוזיאון תל אביב לאמנות ורפרודוקציות שלהן יוצגו כחלק מהתערוכה. הכניסה חופשית.
שתי תערוכות נוספות שיתקיימו במהלך החודש הן "רשמים ממרוקו" שתוצג בקפה יודפת, ובה יוצגו 14 צילומים – רשמים מטיול שערך הצלם רני פרייס במרוקו. ותערוכת ציורים של האמן מקס פרידמן אשר תוצג בלובי בית אלפראשה בעכו, ומשולבת עם ארוחת טעימות בהשראת התערוכה, של השף אורי צור.
13 צפייה בגלריה
תערוכת "רשמים ממרוקו" בקפה יודפת
תערוכת "רשמים ממרוקו" בקפה יודפת
תערוכת "רשמים ממרוקו" בקפה יודפת
(צילום: רני (ערן) פרייס)
אירוע הדגל של אירועי יולי ארט הוא "שבת גלריות". ביום שבת, 16 ביולי בשעות 16:00-10:00, אמני הגליל המערבי יפתחו את הבתים, הסטודיו והגלריות שלהם לקהל הרחב. בגלריות השונות יתקיימו מפגשי אמן, הדגמות, סיורים מודרכים ועוד. כולם מוזמנים לשוטט בין הגלריות, לפגוש את האמנים, ללמוד על טכניקות של יצירה בחומרים שונים והכל במרחקי נסיעה קצרים. הכניסה חופשית, בהרשמה מראש. המשתתפים בשבת גלריות: דלית בן שלום – סטודיו למוזאיקה ולפיסול, הגלריה השיתופית Art 192, סטודיו TIN-TIME, סטודיו חסי נוה, פיסול ורדה יתום, "אומניה" – אמנות העור", וליד חורי – חרש ברזל, "אורוקא" סטודיו וגלריה, מוזארט – בית פתוח וגלריה לאמנות וסוד הפלא הקיבוצי – גלריית מוניו.
13 צפייה בגלריה
חרש הברזל וליד חורי
חרש הברזל וליד חורי
חרש הברזל וליד חורי
(צילום: אנטולי מיכאלו)
13 צפייה בגלריה
יצירה בעור ב"אומניה"
יצירה בעור ב"אומניה"
יצירה בעור ב"אומניה"
(צילום: אלדד בכר)
חודש יולי-ארט הוא גם הזדמנות טובה להכיר את אזור הגליל המערבי. מורי הדרך אמנון גופר ומשה אנטמן יובילו קונצרטיול בסמטאות עכו העתיק. הטיול ייפתח בקונצרט של ההרכב הווקאלי "עלמה קול נשי ישראלי" עם שירים מהעולם ומנופי ארצנו בדיאלוג מוזיקלי ייחודי בין הקול הנשי למיתרי הגיטרה, ולאחר מכן סיור מרתק בעכו המשלב את עולמה הרוחני, האדריכלי וההיסטורי של העיר. מורה הדרך גבי זהר ייקח את המבקרים למסע בקיבוץ עברון, דרך האמנים הרבים החיים בקיבוץ ,נקודת ארכאולוגיות ואפילו הסבר על אדריכלות חדרי האוכל בקיבוצים. כרמית ארבל תוביל סיור לעכו האחרת – עם הריחות, הטעמים והאנשים הפחות מוכרים בעיר, ועמרי אבידר ילווה סיור מיוחד ברחבי הגליל המערבי עם דגש על טבע, פיסול וריקוד.
13 צפייה בגלריה
עכו
עכו
עכו
(צילום: shutterstock)
עוד יתקיימו מופעי מוזיקה חיה אל תוך הלילה בתושה בייקרי, סיור סטיילינג תרפי בחנויות יד שנייה בגליל עם אורנה רוטברט ניצן, סיור ומפגש עם נשים יוצרות יחד עם סדנת עלי גפן וארוחה אותנטית אצל סבתא מהא, מפגש בבית המלאכה היחיד בארץ לבניית עוגבים, מופע בכורה של להקת המחול הקיבוצית, מופע יחיד קומי בסלון בירה מלכה, פסטיבל תיאטרון בובות דו-לשוני של תיאטרון זיקית ועוד המון מפגשים וסדנאות יצירה במגוון סגנונות וחומרים.
כמה עולה? רוב אירועי "יולי-ארט" בחינם, פעילויות נלוות במחירים משתנים.
פרטים נוספים: באתר עמותת תיירות "זמן גליל מערבי".

פסטיבל לא בשמיים

איפה בדיוק? ברחבי הגליל העליון. מוקד הפסטיבל – מכללת תל חי.
מתי? 14-12 ביולי.
מה צפוי? פסטיבל "לא בשמיים" בגליל העליון מתקיים זו השנה ה-24 בהפקת מועצה אזורית גליל עליון. במהלך שלושת ימי הפסטיבל צפויים סיורי תוכן מרתקים בפנינים הפזורות בגליל העליון, הופעות חיות, הרצאות ודיונים מרתקים בסוגיות מרכזיות בחברה הישראלית.
ניתן יהיה לצאת לסיור בסמטאות העיר העתיקה של צפת בו המבקרים יחשפו ללב ליבה של חכמת הקבלה הצפתית הקסומה ששזורה בפינות הרחובות של העיר, לסיפורים מעולם חכמי העיר ולסיפורים על ההשפעה של הקבלה על היהדות. בסיור נדיר לכפר רג'ר יכירו המבקרים מקרוב את הכפר הייחודי החצוי בין ישראל ללבנון ויחשפו אל התרבות העלאווית של התושבים בו. הם ייפגשו עם תושבי רג'ר, יראו בעיניהם את גדר המערכת ואף יעלו לתצפית יפהפייה המשקיפה על לבנון. סיור נוסף המוצע כחלק מהפסטיבל הוא סיור אל מטולה – פאר יצירתו של הברון רוטשילד.
13 צפייה בגלריה
סיורים בפסטיבל לא בשמיים
סיורים בפסטיבל לא בשמיים
סיורים בפסטיבל "לא בשמיים"
(צילום: עופר מוסקוביץ-פושקו)
13 צפייה בגלריה
הופעות בפסטיבל לא בשמיים
הופעות בפסטיבל לא בשמיים
הופעות בפסטיבל "לא בשמיים"
(צילום: עופר מוסקוביץ-פושקו)
בנוסף, ניתן יהיה לצאת לסיור בוקר בהר ארבל שיעבור במערות הגליל ובתצפיות המרהיבות של הר ארבל והר ניתאי, הסיור יחשוף בפני המבקרים את סיפורם של המורדים נגד הרומאים במרד הגדול. כמו גם סיור להר מירון שייקח את המבקרים אל קבר הרש"בי ולביקור אצל הלל הזקן, וכן לראש פינה – מושבת העלייה הראשונה, וסיור מיוחד לקבוצות בעקבות הפנתיאון הלאומי בקבוצת כינרת בין חורשת האקליפטוס לדקל שפל צמרת.
13 צפייה בגלריה
מבט ממצוק הארבל על נחל ארבל, ממול הר ניתאי
מבט ממצוק הארבל על נחל ארבל, ממול הר ניתאי
מבט ממצוק הארבל על נחל ארבל, ממול הר ניתאי
(צילום: גלעד כרמלי)
בנוסף לסיורים המיוחדים וכחלק מהתכנים בפסטיבל יתקיים גם מופע מיוחד של תיסלם שחוגגת השנה את יום הולדתה ה-40, לצד הקרנה של של סרטו עטור הפרסים של אבי נשר "תמונת הניצחון", מופע 75 שנה למקהלת הגבעטרון עם מיטב משירי הלהקה לאורך השנים, מופעי כלייזמרים, מוזיקה צוענית ומוזיקה יהודית, מופעי מחווה מיוחדים בהם "בול בפוני" – מחווה לשנות השבעים בהנחייתם של ג'קי לוי וערן צנחני, ומופע מחווה לשנות השמונים – "שוב האייטיז כאן" בהשתתפותו של אלון אלוארצ'יק, ג'אם של ספוקן וורד של שלושה משוררים עכשוויים שידברו את עצמם ואת מציאות החיים של כולנו מהמקום האישי ביותר ועוד.
ביומו האחרון של הפסטיבל, יתקיים מופע כלייזמר חובק עולם שבו ישתתפו 50 נגנים על במה אחת ויפגישו את הניגונים היהודיים עם מגוון תרבויות וסגנונות מוזיקליים מרחבי הגלובוס. במופע ישתתף גם יונתן רזאל.
הפסטיבל השנה יעסוק בחמישה נושאים עיקריים: הפסקול הישראלי – 3 עשורים של נוסטלגיה; יהודים ועולים – 140 שנה לעליית יהודי תימן לארץ; אמון הציבור במערכות המדינה; מנהיגות בהדר – 30 שנה למותו של מנחם בגין; נחמה ליבוביץ –המורה של המדינה, 25 שנה למותה. הפסטיבל יארח גם עשרות הרצאות העוסקות בחמשת נושאים אלו. ההרצאות ידונו בסוגיות ישראליות-יהודיות, מוסריות וחברתיות שיעוררו שיח עמוק, כן ונוגע ללב: גיל חובב יביט, בהרצאתו "איך נכון לגדל ילדים ולאהוב אותם בתימנית", בתפיסות החינוכיות של הדורות הקודמים במשפחתו ויתהה, בצחוק, בעצב ובאהבה, גישתו של מי הייתה נכונה יותר. פרופ' ינון שבטיאל יספר על דמותו המסוכסכת של הורדוס, שרוב האתרים הארכאולוגיים המתויירים ביותר בארץ נבנו על ידו בתקופת בית שני. ד"ר שוקי פרידמן ידבר על המפריד והמאחד בין היהדות לאיסלאם והאם הדמיון בין הדתות יכול להפוך לגשרו ועוד עשרות הרצאות מרתקות נוספות.
כמה עולה? רוב האירועים בעלות של 60-40 שקלים למשתתף. בהרשמה מראש.
פרטים נוספים: באתר הפסטיבל או בטלפון 04-6816640.

פסטיבל הלאדינו ופסטיבל הכליזמרים בצפת

איפה בדיוק? צפת.
מתי? פסטיבל הלאדינו – 7-5 ביולי, פסטיבל הכליזמרים – 11-9 באוגוסט.
13 צפייה בגלריה
צפת
צפת
צפת
(צילום: shutterstock)
מה צפוי? בצפת יחגגו הקיץ בשני פסטיבלי ענק. החגיגה מתחילה כבר בתחילת חודש יולי ב"פסטיבל הלאדינו הבינלאומי" אשר יתקיים זו השנה הרביעית, ובו צפת מתקשטת ומתחברת לשורשיה הקדומים כבירת הלאדינו של ישראל – שלושה ימים של חוויה מוזיקאלית תרבותית ברוח הלאדינו - התרבות שאפיינה את צפת במהלך המאה ה16. במסגרת הפסטיבל יתקיימו מופעים על טהרת הלאדינו ושילובים בין אמני לאדינו לזמרים שונים, סמטאות העיר העתיקה ורחובות העיר במרכז צפת יהפכו ל"שדרת לאדינו" ממותגת ומיוחדת ובה נגני חוצות אותנטיים, רקדנים מסורתיים ודוכני מזון בסימן לאדינו, ייערכו סיורים מודרכים ואירועים מיוחדים ברחבי העיר ועוד.
בין האומנים שישתתפו בפסטיבל הלאדינו 2022: יהורם גאון, רותם כהן, גליקריה, טריפונס, לאה שבת, תזמורת סימפונט רעננה במופע מיוחד עם זמרי לאדינו, דורית ראובני ויענקל'ה מנדל, התזמורת האנדלוסית במופע משותף עם שלמה יידוב ומור קרבאסי, שולי נתן, דגנית דדו, ינית אסולין במופע פולקלור לאדינו ועוד אמנים רבים ונוספים שיופיעו בשני מתחמי מופעים בשלושת ימי הפסטיבל, מהשעה 20:00 ועד השעות הקטנות של הלילה.
13 צפייה בגלריה
קיץ צפתי, עונת הפסטיבלים בצפת
קיץ צפתי, עונת הפסטיבלים בצפת
קיץ צפתי, עונת הפסטיבלים בצפת
(צילום: דב בער הכטמן)
לאחר פסטיבל הלאדינו ייפתח באוגוסט פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת, בהשתתפות עשרות אמנים והרכבים בולטים, בהם גם בניה ברבי, עקיבא, נתן גושן, אמיר דדון, תיסלם, עידן חביב ועוד רשימה ארוכה של אמנים שיופיעו בשש במות שונות.
שני הפסטיבלים יתקיימו במיתוג אירועי הקיץ של צפת "קיץ-צפתי" ותחת הכותרת "ששת ימי הפליאה" המסמלים את החיבור המיוחד של שלושת ימי פסטיבל הלאדינו בתחילת חודש יולי ושלושת ימי פסטיבל הכליזמרים בתחילת חודש אוגוסט – חיבור בין מזרח למערב ומסורת של שילוב אמנים בולטים מהמוזיקה הישראלית ה"רחבה" לצד אמנים ממוזיקת הלאדינו, הכליזמר והנשמה היהודית, היוצרים יחדיו שילוב מיוחד וחוצה מגזרים לכל הקהלים.
כמה עולה? הכניסה לכל המופעים חופשית.
פרטים נוספים: באתר.

פסטיבל בין הכרמים

איפה בדיוק? יישובי המועצה האזורית מרום הגליל.
מתי? שבוע שלם - החל מט"ו באב (12 באוגוסט) ועד 18 באוגוסט.
13 צפייה בגלריה
פסטיבל בין הכרמים
פסטיבל בין הכרמים
פסטיבל בין הכרמים ביישובי המועצה האזורית מרום הגליל
(צילום: ג'יני)
מה צפוי? ממשיכים את המסורת המיוחדת של הגליל: פסטיבל "בין הכרמים", אחד הפסטיבלים הגדולים בישראל, יתקיים גם השנה ברחבי אזור מרום הגליל בשבוע של ט"ו באב - היום המיוחד שבו יצאו בעבר בנות ישראל לחולל בין הכרמים. צפוי שבוע מיוחד עם שלל אירועים, כולל מופעי מוזיקה משקיעה ועד זריחה תחת כיפת השמיים ובהם ארבעה מופעי ענק שיציעו מפגשים מיוחדים ושילובים בין אמנים: מופע זריחה של אהוד בנאי עם נושי פז באמפי ביישוב ליבנים מול נוף הכינרת והרי הגולן, ושלושה מופעי ענק בלב יער עין הוזים - אחד ממתחמי המופעים הקסומים והמיוחדים בארץ - במזג האוויר המושלם המאפיין את האזור: יהורם גאון, אברהם פריד שיארח את אביב גפן, עידן עמדי שיארח את אברהם טל, ובסיום השבוע מופע הנעילה הענק – ישי ריבו שיארח את עקיבא ואת נתן גושן.
13 צפייה בגלריה
אלפים במופע בעין הוזים
אלפים במופע בעין הוזים
אלפים במופע בעין הוזים
(צילום: מועצה אזורית מרום הגליל)
עוד במסגרת הפסטיבל יתקיימו אירועים רבים נוספים בהם ירידים גליליים ביישובים שונים במרום הגליל כמו אמירים, כרם בן זמרה ודלתון, אירועי מוזיקה וסיורים ביקבים ובכרמים, אירועי ילדים, פעילויות לכל המשפחה והרבה יין טוב ורומנטיקה.
כמה עולה? מחירים משתנים בהתאם למופעים ולפעילויות.
פרטים נוספים: באתר או בפייסבוק.