נשיא התאחדות המלונות, אמרי חייק, שלח הערב (ד') מכתב חריף אל ראש אכ"א, על החלטתו בעניין ביטול נופש משרתי הקבע במלונות בארץ, ועל הדרך בה הם קיבלו את הבשורה.
"שמענו בצער באמצעות כלי התקשורת על החלטתך לבטל את קצובת הנופש של אנשי הקבע. החלטתך נתקבלה בתדהמה גדולה בקרב ראשי ענף המלונאים הנאנקים בניסיון להחזיר את הענף לשגרה ולהחזיר מובטלים למעגל התעסוקה", כתב חייק במכתב.
4 צפייה בגלריה
ידיעות
ידיעות
זעם בקרב המלונאים על החלטת ראש אכ"א לבטל נופש משרתי הקבע
יותר מוקדם היום, הודיע ראש אגף כוח האדם בצה"ל, אלוף מוטי אלמוז, על ביטול הנופש השנתי לאנשי הקבע, למעט מפקדים לוחמים. זאת על רקע הפרסום ב-ynet שלפיו, באוצר מצפים מצה"ל להיכנס מתחת לאלונקה ולבטל את ההטבה שעלותה מוערכת ביותר מ-100 מיליון שקלים.
4 צפייה בגלריה
אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות
אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות
אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות
(צילום: יהודה עשור)
לדברי גורמים בענף, "החלטה זו גומרת אותנו ואינה מוצדקת".

"דווקא צה"ל ואתה צריכים להוביל את מגמת חיזוק הענף"

העתקים של המכתב של חייק נשלחו גם לשר הביטחון בני גנץ, שר התיירות אסף זמיר, שר האוצר ישראל כץ, הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי.
עוד נכתב במכתב: "כידוע לך מדינת ישראל נמצאת במשבר כלכלי עמוק ועל כל אחת ואחד מאיתנו לעשות הכל כדי להגביר ביקושים, לסייע למשק ולכלכלה ולהביא להעסקת עובדים רבים ככל האפשר.
"אם אני מבין דבר וחצי דבר במהותו של צה"ל כצבא העם, דווקא צה"ל ואתה צריכים להוביל את מגמת חיזוק הענף... לצערי החלטתך תפגע בהכרח בענף ובצורה ישירה תמנע העסקת אלפי עובדים.
"ראוי היה להמשיך ולאפשר את הנופשים ואולי אף לשקול ולהפנותם לערים אשר נפגעו קשות בשל עצירת התיירות לישראל. אודה לך על בחינה מחודשת של ההחלטה".
4 צפייה בגלריה
המכתב הזועם של מנכ"ל התאחדות המלונות נגד החלטת צה"ל
המכתב הזועם של מנכ"ל התאחדות המלונות נגד החלטת צה"ל
המכתב הזועם של נשיא התאחדות המלונות נגד החלטת צה"ל
(התאחדות המלונות)
באגרת שפרסם מוקדם יותר הערב ראש אכ"א למשרתים הוא כתב: "שגרת חיינו השתנתה בחודשים האחרונים בניסיון לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. המציאות התקציבית ברמה הלאומית ובצה"ל מחייבת אותנו להשתתפות בנטל הכלכלי וקבלת החלטות שהן בגדר צו השעה".
אלמוז הבהיר כי בעת הנוכחית לא ייפתחו מחזורי הנופש למשרתי הקבע, למעט מפקדים לוחמים. "מחובתנו כצבא העם להיות קשובים למתרחש במדינת ישראל, וכחלק מעובדת היותנו משרתי העם והמדינה, אנו נוקטים במהלך הזה המביא איתו משמעות ערכית, חיסכון והתייעלות תקציבית".
4 צפייה בגלריה
בית מלון איש קבע צה"ל מפקד לוחם
בית מלון איש קבע צה"ל מפקד לוחם
האם מדובר בצעד הכרחי או פופוליסטי מצד צה"ל?
(צילום: יח"צ, shutterstock)
בסוף השבוע פורסם ב-ynet כי משרד האוצר צפוי להציג לצבא חבילת קיצוצים פנים צבאיים בסך כ-2.5 מיליארד שקלים, בתוכם ביטול הטבת הנופש השנתית לאנשי הקבע, לפחות לשנה הקרובה.

תגובת דובר צה״ל: המציאות הכלכלית ברמה הלאומית ובצה״ל מחייבת אותנו להשתתפות בנטל הכלכלי וקבלת החלטות שהן בגדר צו השעה.
לכן, כהחלטה ערכית, אך גם כהחלטה כלכלית, המשפיעה באופן ישיר על סדר העדיפויות של תקציב צה״ל בתקופה זו, הוחלט כי משרתי הקבע לא יוכלו לממש את זכאותם השנתית לנופש קבע, זאת מלבד המפקדים הלוחמים אשר יוחרגו מהחלטה זו.
על צה״ל לקבל החלטות ולנהל סדרי עדיפויות בכל זמן נתון, ובתקופה זו אף יותר. אחריות צה״ל היא בראש ובראשונה לשמירה על ביטחונה של המדינה, ולצד זאת גם חלה על צה״ל האחריות להתייעל ולפעול בהתאם למצב החברתי. באשר למכתב, הוא התקבל בצה״ל ויענה במישרין לפונה.