טייס של חברת הדגל הבריטית בריטיש איירווייז נחטף ועונה בדרום אפריקה בזמן ששהה בעיר יהונסבורג בין טיסות. כך על פי דיווח של עיתון ה"סאן" הבריטי שמצוטט בכלי תקשורת רבים בבריטניה.
2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת בריטיש איירווייז
מטוס של חברת בריטיש איירווייז
מטוס של חברת בריטיש איירווייז
(צילום: shutterstock)
החטיפה אירעה לאחר שאישה ניגשה אל הקצין הראשון בחניון של סופרמרקט וביקשה ממנו לעזור לה לסחוב שקיות למכונית. הטייס נעתר לבקשתה וכאשר השניים הגיעו לרכב קבוצה של אנשים דחפה אותו פנימה.
החוטפים נסעו עם הטייס למקום מבודד ביוהנסבורג, שם היכו אותו קשות. הוא שוחרר רק לאחר שנתן להם אלפי לירות שטרלינג.
בעקבות החטיפה והתקיפה הטייס לא היה כשיר להטיס את המטוס בחזרה ללונדון וחברת התעופה שיבצה טייס מחליף במקומו. מאז התקרית הוא לא עובד.
מקור שמעורה בפרטים ושוחח עם ה"סאן" אמר: "זה מדהים מה שקרה לו. זה היה כמו משהו שרואים בסרטים. הוא נפל קורבן למזימה כשהסכים לעזור לאישה ולפני שהוא הבין מה קורה הוא הוכנס לרכב והוסע משם. הוא עבר שעות של עינויים ותקיפות פיזיות. זה הסתיים רק כשהוא נותר ללא כסף. הוא פשוט שמח שהוא נשאר בחיים. התקרית זעזעה את הצוות".
בעיתון הבריטי ציינו כי חברת התעופה אוסרת על צוותים להסתובב באזורים מסוימים של העיר, אך המלון שבו שוהה הצוות נמצא במתחם בשם "מלרוז ארץ'" באזור שנחשב לבטוח.
2 צפייה בגלריה
שוטרים ביוהנסבורג
שוטרים ביוהנסבורג
שוטרים ביוהנסבורג
(צילום: shutterstock)
חברת התעופה אישרה כי איש צוות נחטף מחוץ למתחום הסגור מלרוז ארץ' והדגישה כי היא תומכת בטייס וברשויות המקומיות שחוקרות את התקרית.
חטיפות הפכו לדבר נפוץ בדרום אפריקה בשנים האחרונות. על פי נתוני המשטרה, בשנת 2014 אירעו 4,306 מקרי חטיפה, אך מספר זה זינק במהלך השנים וב-2023 עמד על 15,342 מקרים.