רוני חריט, קברניט אל על ב-30 השנים האחרונות, ימריא הלילה מניו יורק לישראל בטיסתו המסחרית האחרונה כטייס, רגע לפני יום הולדתו ה-65. לצידו יישב בנו, קצין ראשון איתי חריט, שהחל לעבוד בחברת הדגל הישראלית לפני כמעט שנתיים. זו תהיה הפעם הראשונה שהאב ובנו יטיסו יחדיו מטוס נוסעים.
3 צפייה בגלריה
איתי ורוני בקוקפיט
איתי ורוני בקוקפיט
איתי ורוני בקוקפיט
"זו סגירת מעגל עבורנו", סיפר רוני בשיחה עם ynet. "זו תהיה טיסת הפינאלה שלי באל על, והעברת השרביט לבן שלי להמשך דרך צלחה לעתיד גדול בחברה. זה לא רק מרגש, זה רגע מכונן בזמן איכות של אבא ובן. אני מאושר וגאה לזכות לרגע הזה כשאיתי יטוס איתי ביחד. גם אשתי נעמה תהיה במטוס". למקרה שתהיתם, גם נעמה, מדענית גרעין במקצועה, מחזיקה ברישיון טייס למטוס קל.
איתי הוסיף ואמר: "לטוס באותה חברת תעופה עם אבא, ובפרט שזו החברה הישראלית עם דגל ישראל על הזנב, מרגיש לי ממש בית. ביליתי המון שעות במטוסים שאבא הטיס, כך שגדלתי בחברת אל על. זה כבוד בשבילי לטוס לצד קברניטים שעבדו עם אבא שלי".
3 צפייה בגלריה
איתי בילדותו. חלם להיות טייס כמו אבא
איתי בילדותו. חלם להיות טייס כמו אבא
איתי בילדותו, לצד אביו. חלם להיות טייס כמו אבא
3 צפייה בגלריה
רגע לפני העברת השרביט
רגע לפני העברת השרביט
רגע לפני העברת השרביט
איתי, בן 34, נשוי ואב לשניים, מתגורר בזכרון יעקב. בניגוד לאביו, הוא לא היה טייס קרב בחיל האוויר, אך חלם מילדות להיות טייס בדיוק כמוהו. לאחר שהוכשר לטיסה מסחרית בארה"ב, צבר 11 שנות ניסיון בתחום – מתוכן ארבע שנים כטייס בחברת תעופה אמריקאית ושנתיים כמדריך סימולטורים – עד שהתקבל כטייס באל על.
"כל השנים, איתי היה מתקשר אליי כדי להתייעץ ולקבל עצות", סיפר רוני. "היום, הוא זה שמתדרך לפני ההמראה, ואני יושב ומציע לו דברים באותו סגנון הנחיה שאופייני לי. זו סגירת מעגל עבורנו".
כאשר מטוס הדרימליינר ינחת מחר (יום ו') בנתב"ג הוא צפוי להתקבל בטקסט הסלנה חגיגי, כיאה לטיסה אחרונה של קברניט עם ותק של יותר מ-30 אלף שעות טיסה באל על בלבד. חריט האב מפסיק אומנם לטוס, כפי שמחייבות התקנות מטייסים שמגיעים לגיל 65, אך ימשיך לעבוד באל על כמדריך סימולטורים.