חברת הלואו-קוסט ההודית אייר אינדיה אקספרס השעתה בסוף השבוע את אחד מטייסיה, לאחר שהיה מעורב בתקרית אלימה וחריגה בנמל התעופה הבינלאומי של ניו דלהי. המקרה, שהחל בוויכוח שגרתי בתור לבידוק, הסתיים בפציעה ובמעורבות של דרגים גבוהים בממשל ההודי.
בציוץ שפרסם ברשת X (טוויטר לשעבר), תיאר הנוסע, אנקיט דיוואן, את האירועים שהובילו לתקיפה. "אני ומשפחתי הופנינו להשתמש במסלול הבידוק הביטחוני של אנשי הצוות, משום שהיינו עם תינוק בן ארבעה חודשים בעגלה", כתב. לדבריו, אנשי צוות החלו לעקוף את התור בצורה בוטה. כשהעיר על כך, הקברניט וירנדר סג'וואל – שגם הוא עקף את התור – פנה אליו בזלזול ושאל אותו אם הוא "חסר השכלה" שאינו יודע לקרוא שלטים.
העימות המילולי הסלים במהירות. "הטייס לא הצליח לרסן את עצמו ועבר לתקיפה פיזית, הוא הותיר אותי מדמם", שחזר דיוואן בפוסט שצירף תמונה של חולצתו המוכתמת בדם. "החופשה שלי נהרסה. בתי בת ה-7, שראתה את אביה מותקף באלימות, עדיין מפוחדת. אם טייסים לא מסוגלים לשמור על קור רוח בעימות פשוט על הקרקע, איך אפשר לסמוך עליהם עם חייהם של מאות אנשים באוויר?".
דיוואן הוסיף טענה קשה נגד נמל התעופה, לפיה אולץ לחתום על מכתב הצהרה שבו הוא מוותר על נקיטת צעדים, אחרת לא יאפשרו לו לעלות לטיסה. "זו הייתה הבחירה: לחתום, או להפסיד הזמנות לחופשה בשווי 120 אלף רופי (כ-5,300 שקל – א"ר)".
הטייס זמן קצר לאחר העימות
הציוץ הפך במהרה לוויראלי עם למעלה מ-1.3 מיליון חשיפות, מה שאילץ את הרשויות לפעול. משרד התעופה האזרחית של הודו הורה להשעות את הקברניט לאלתר ולפתוח בחקירה רשמית. דו"חות מפורטים נדרשו גם מגופי האבטחה של נמל התעופה (BCAS ו-CISF) כדי להבין מדוע המאבטחים במקום לא מנעו את התקיפה.
מחברת אייר אינדיה אקספרס נמסר: "אנו מגנים באופן חד-משמעי כל התנהגות אלימה. העובד המעורב הוסר מתפקידו באופן מיידי עד להשלמת החקירה. אנו משתפים פעולה מלאה עם הרשויות".
במשטרת דלהי הבהירו כי למרות שטרם הוגשה תלונה רשמית בכתב מצד הנוסע (ככל הנראה בשל הלחץ שהופעל עליו בשדה), הם בוחנים את האירוע ואת התנהלות גורמי האבטחה שלא הגישו סיוע רפואי מיידי לנוסע המדמם. הקברניט, וירנדר סג'וואל, בחר שלא להגיב לטענות בשלב זה.







