4 צפייה בגלריה
העבודות בחוף דגניה
העבודות בחוף דגניה
העבודות בחוף דגניה
(צילום: איגוד ערים כינרת)
חדשות טובות מהכינרת: אחרי שנים ארוכות יחזור חוף דגניה לציבור הישראלי. בימים אלה מתבצעות עבודות שיקום שכוללות הסדרת דרכים ונטיעת עצים בחוף שאורכו כ-75 מטרים ושטחו כשלושה דונמים. על פי הערכות, תוך כמה חודשים ניתן יהיה לבלות ולטייל במקום.
"לאחר שנים של הזנחה, ותקופה ארוכה שבה החוף היה סגור, איגוד ערים כינרת מממש את תפקידו ויפתח רצועת חוף שקטה נוספת לטובת הציבור הרחב", אמר יו"ר איגוד ערים כינרת עידן גרינבאום. "מדובר במקטע של כמה עשרות מטרים שיחזרו לציבור ויאפשרו ליהנות מגישה ישירה לאגם. חשוב להדגיש שמדובר בחוף לא מוכרז ולכן השחייה בו אסורה ומסוכנת, אבל מדובר באחד המקומות היפים בישראל, המקום שבו הכינרת מתחברת לירדן הדרומי, משם דרך סכר דגניה ועד לים המלח".
4 צפייה בגלריה
העבודות בחוף דגניה
העבודות בחוף דגניה
העבודות בעיצומן
(צילום: איגוד ערים כינרת)
4 צפייה בגלריה
חוף דגניה ב-2012
חוף דגניה ב-2012
חוף דגניה ב-2012
(צילום: אביהו שפירא)
בשנים האחרונות החוף היה סגור לציבור עקב עבודות נרחבות שביצעה חברת מקורות, עבודות שכללו הקמת תשתית הולכה לצנרת מים תת-קרקעית, כחלק מפרויקט לאספקת מים לממלכת ירדן.
איגוד ערים כינרת מפעיל 15 חופים מוכרזים ושקטים ועוד שני חופים שהם באחריותו אבל אבל אינם מוכרזים ולכן הרחצה בהם אסורה. בשנת הרחצה האחרונה ביקרו בחופים מספר שיא של 3.5 מיליון בני אדם.
"הכינרת הפכה לאלטרנטיבה הכי טובה לאירופה", טען גרינבאום, "היא נגישה וזולה, משפחה יכולה לבלות שבוע בכינרת בעלות של מאות שקלים בודדים ולקבל חוף נקי, שקט מרעשים, נעים ובטוח עם מאבטחים, מצילים ועובדי ניקיון ותחזוקה".
בחזרה לחוף דגניה. "מדובר בחוף מאוד קטן, אבל במיקום מרכזי בדרום הכינרת", הסבירה דנה בכר מאיגוד ערים כינרת, "חוף דגניה זה חוף עם פוטנציאל לבילוי משפחתי, לצפרות ולטיילות, אבל, כאמור, לא לרחצה".
יו"ר איגוד ערים כינרת סיכם ואמרף "המטרה שלנו היא לקלוט עוד חופים לתחומי האיגוד ובהם חלק מחופי העיר טבריה, ובעיקר לפתח ולשפר את רמת השירותים הניתנים לציבור תוך ביצוע השקעות של עוד עשרות מיליונים בתשתיות, במלתחות ובמסעדות. מדי קיץ אנו מתמודדים עם עומסים כבדים מאוד ומחסור במקומות חניה ובחופים".