בראש רשימת היעדים המוזמנים לתקופת חג הפסח ניצבת ארצות הברית עם יותר מ-12% מכלל הישראלים שטסים בתקופה זאת. יותר מכפול מאשר בפסח שעבר, אז דורגה ארצות הברית במקום השישי עם 5.5% מכלל הטסים. כך על פי חברת ביטוח הנסיעות פספורטכארד שפרסמה היום (ד') את מדד חודש מרץ שמצביע על שינויים משמעותיים במפת היעדים לפסח 2024.
2 צפייה בגלריה
טיימס סקוור
טיימס סקוור
טיימס סקוור. ארה"ב במקום הראשון ביעדים לפסח
(צילום: shutterstock)
במקום השני ביעדי פסח נמצאת תאילנד, אליה טסים 10% מהישראלים. בשנה שעברה תאילנד לא הייתה כלל בטבלת עשרת היעדים הפופולריים. מדינה חדשה נוספת ברשימה היא יפן שמתברגת למקום החמישי עם כ-6% מהטסים. יוון שהובילה בשנה שעברה את טבלת היעדים הפופולריים ביותר בפסח נמצאת השנה במקום הרביעי.
עוד שינוי שעולה מרשימת עשרת היעדים לפסח השנה הוא יציאתן מהרשימה של טורקיה, מצרים ואיחוד האמירויות שבשנה שעברה היו כולן בתוך חמישיית היעדים המובילה. זאת למרות שבזמן שנרשמה צניחה של יותר מ-90% במספר הטסים לטורקיה ומצרים, דווקא באיחוד האמירויות נרשמה עלייה באחוז הנוסעים ביחס לרבעון שלפני המלחמה.

2 צפייה בגלריה
טוקיו
טוקיו
טוקיו. יפן נכנסה לעשירייה הראשונה
(צילום: shutterstock)
עוד נמסר מחברת הביטוח כי ההתאוששות בחזרת הטיסות לקראת פסח החלה לבוא לידי ביטוי כבר בחודש פברואר השנה, שם נרשמה קפיצה של 50% במספר הטסים לחו"ל לעומת החודש לפניו, ינואר 2024.
מהנתונים עולה כי משך הנסיעה של התייר הישראלי התארך משמעותית – מספר הטסים לחו"ל לתקופה של מעל לשבועיים, זינק פי שלושה בפסח השנה – 37% מהנוסעים טסים ל-15 ימים ומעלה, יותר מפי 3 לעומת פסח בשנה שעברה.
רונית סגל, מנכ"לית פספורטכארד, התייחסה לנתונים ואמרה: "בשבועות האחרונים נרשמת עלייה עקבית במספר הטסים לחו"ל, וזאת גם כחלק מחזרה לפעילות של חלק מחברות התעופה הבינלאומיות. בנוסף, אנחנו רואים השנה שינויים מובהקים בהרגלי הטיסה של הישראלים - בעקבות הפטור בצורך לוויזה לארה"ב יש גם זינוק במספר הטסים לשם וגם עלייה משמעותית בזמן החופשה הממוצע. ניתן לראות גם שהטיסות הישירות לתאילנד ויפן הזניקו את מספר היוצאים לשם השנה".