האתר הסקי בקוריאני (Bakuriani) שבגיאורגיה הוא הזול ביותר בעולם מבחינת אירוח והוצאות שונות, ומנגד אתר הסקי היקר ביותר הוא קורשבל (Courchevel) שבצרפת. כך עולה מדו"ח הוצאות התיירים שמפרסם מכון מאסטרקארד לכלכלה.
4 צפייה בגלריה
אתר הסקי בקוריאני
אתר הסקי בקוריאני
מדרונות בקוריאני שבגיאורגיה
(אתר פרישר סקי ריזורט )
הדו"ח מבוסס על נתוני אמת של עסקאות בכרטיסי אשראי שערכו תיירים בעת חופשות הסקי שלהם. הנתונים נאספו בתקופות השלג במדינות השונות בין יולי לספטמבר 2023 ובין נובמבר 2023 לינואר 2024. הנתונים מתייחסים לסכום ממוצע של עסקה - לינה, מסעדות וברים - במקומות שונים שמציעים חופשות סקי.
על פי הדו"ח, יעדי הסקי היקרים ביותר הם בשווייץ, באוסטריה ובארה"ב, שבהם ההוצאה הממוצעת לעסקה היא מעל 120 דולר. באתרי סקי בשווייץ הגולשים מוציאים את הסכום הממוצע הגבוה ביותר עבור מסעדות - 75 דולר לפחות לעסקה, ובאתרי סקי אוסטריים הגולשים מוציאים את הסכום הממוצע הגבוה ביותר עבור לינה - 501 דולר לפחות לעסקה.
אתר הסקי היקר ביותר ללינה ולאירוח הוא האתר המפואר קורשבל שבצרפת עם הוצאה ממוצעת של 1,490 דולר על לינות. אחריו, אתר האירוח אספן שבקולורדו ארה"ב עם הוצאה של 1,146 דולר, ובמקום השלישי ביג סקיי במונטנה עם 986 דולר בממוצע.
אתרי הסקי הזולים ביותר ללינה ולאירוח נמצאים בגיאורגיה, אוסטרליה ופולין, כאשר אתר הסקי בקוריאני בגיאורגיה הוא הזול ביותר בעולם, שם ההוצאה הממוצעת לעסקה עומדת על 19 דולר בלבד. אחריו צמד אתרים בצ'כיה - Jaske Lazne עם 23 דולר ו-Keilberg עם 26 דולר ואחריהם אתר Szczyrk עם 27 דולר. אתרי סקי יפניים נמצאים במקום הרביעי מהסוף בהוצאה ממוצעת נמוכה ביותר בבתי מלון (186 דולר), זאת על אף שהכלכלה היפנית נחשבת למשגשגת.
4 צפייה בגלריה
אתר הסקי הצרפתי קורשבל
אתר הסקי הצרפתי קורשבל
אתר הסקי הצרפתי קורשבל
(צילום: shutterstock / nikolpetr)
4 צפייה בגלריה
סקי באוסטרליה באתר פרישר
סקי באוסטרליה באתר פרישר
סקי באוסטרליה באתר פרישר
(אתר פרישר סקי ריזורט )
בקוראיני הוא גם הזול ביותר מבחינת אירוח עם ממוצע של 45 דולר ללינה ואירוח. במקום השני נמצא אתר פרישר סקי ריזורט (Perisher ski resort) שבאוסטרליה עם 53 דולר ובמקום השלישי לה דז אלפ (Les deux alpes) שבצרפת עם 67 דולר.
האתר האוסטרלי הוא גם הזול ביותר מבחינת הוצאה על מסעדות וברים עם 17 דולר בלבד ביחד עם צמד האתרים הפולניים Szczyrk ו-Zieleniec. אחריו האתר הגיאורגי ו-Mariborsko Pohorje שבסלובניה, שניהם עם 18 דולר.
אתר הסקי היקר ביותר מבחינת הוצאות על מסעדות וברים הוא קורשבל שבצרפת (162 דולר), אחריו סנט מוריס שבשוויץ (125 דולר) ובמקום השלישי אספן שבקולודו ארה"ב (117 דולר).
אזור הסקי הפופולרי ביותר בעולם הוא האלפים, כאשר אתרי הנופש בצרפת ובשווייץ נוטים להיות היעדים העולמיים המובילים עבור תיירים שמוצאם מחוץ לאירופה. מנתונים עולה עוד כי תיירים מאירופה נוטים להעדיף אתרי סקי במדינות שכנות, לדוגמה ספרדים נוסעים לאלפים הצרפתיים וגרמנים חוצים את הגבול הקרוב ביותר לאוסטריה.

עשרת אתרי הסקי היקרים בעולם (ממוצע של הוצאות לינות ואירוח):

1. קורשבל, צרפת – 1,490 דולר.
2. אספן סנוומאס, ארה"ב – 1,146 דולר.
3. ביג סקיי ריסורט, ארה"ב – 986 דולר.
4. גראנד מאסיף, צרפת – 940 דולר.
5. שטוביאר גלאיישר, אוסטריה – 806 דולר.
6. וייל קולוראדו , ארה"ב – 796 דולר.
7. אוברגורגל, אוסטריה – 723 דולר.
8. קאטדרל אלטה פטגוניה, ארגנטינה – 690 דולר.
9. פארק סיטי, ארה"ב – 690 דולר.
10. אישגל, אוסטריה – 659 דולר.

עשרת אתרי הסקי הזולים בעולם בלינה (ממוצע של הוצאות לינות ואירוח):

1. בקוריאני, גיאורגיה – 45 דולר.
2. פרישר ואלי, אוסטרליה – 53 דולר.
3. לה דז אלפ, צרפת - 67 דולר.
4. מאונט בולר, אוסטרליה – 68 דולר.
5. שאטל, צרפת – 87 דולר.
6. פונטה דה ליגנו, איטליה – 89 דולר.
7. זלנייץ', פולין – 92 דולר.
8. שטרבסקה פלסו, סלובקיה – 94 דולר.
9. לס סיבילס, צרפת – 96 דולר.
10. מאריבורסקו פוהורייה, סלובניה – 98 דולר.

עשרת אתרי הסקי היקרים בעולם (ממוצע הוצאות במסעדות ובברים):

1. קורשבל, צרפת – 162 דולר.
2. סנט מוריץ, שווייץ – 125 דולר.
3. אספן סנוומאס, ארה"ב – 117 דולר.
4. ביג סקאיי ריסורט, ארה"ב – 89 דולר.
5. וייל קולוראדו , ארה"ב – 88 דולר.
6. פארק סיטי, ארה"ב – 84 דולר.
7. סקיגביאט וינקלמוסאלם , גרמניה – 83 דולר.
8. צ'רמארט, שווייץ – 77 דולר.
9. ביבר קריק, ארה"ב – 74 דולר.
10. אישגל, אוסטריה – 73 דולר.

עשרת אתרי הסקי הזולים בעולם (ממוצע הוצאות במסעדות ובברים):

1. פרישר ואלי, אוסטרליה – 17 דולר.
2. שצ'ירק, פולין – 17 דולר.
3. זלנייץ', פולין – 17 דולר.
4. בקוריאני, גיאורגיה – 18 דולר.
5. מאריבורסקו פוהורייה, סלובניה – 18 דולר.
6. ת'רדאבו, אוסטרליה – 19 דולר.
7. מפלי קריק, אוסטרליה – 20 דולר.
8. שפינדלרוב מלין, צ'כיה – 21 דולר.
9. מאונט בולר, אוסטרליה – 21 דולר.
10. יאסנה ניזקה טטרי – 21 דולר.
4 צפייה בגלריה
לה דז אלפ - האופציה הצרפתית הזולה
לה דז אלפ - האופציה הצרפתית הזולה
לה דז אלפ - האופציה הצרפתית הזולה
(אתר פרישר סקי ריזורט )

מהמילואים למדרונות הסקי

רויטל בן נתן, מנכ"לית סוכנות הנסיעות והתיירות אופקים, אמרה בשיחה עם ynet כי השנה רואים שינוי במגמה בכל הקשור לתיירות סקי. אם בשנים קודמות ישראלים היו מזמינים חופשות סקי בין ארבעה לעשרה חודשים לפני, השנה מרבית ההזמנות התבצעו "מהרגע להרגע". לדבריה, מסוף ינואר החל פיק שנמשך עד לזמן האחרון, כאשר חלק מהמזמינים היו כאלו שביטלו ואז החליטו בכל זאת לנסוע.
לפי סוכני אופקים, מרבית חובבי הסקי הישראלים מתחילים ביעד זול יותר, ואם מגלים את התשוקה לספורט, אז מתרחבים בהדרגה ליעדים יקרים יותר. בין האתרים האהובים על חובבי הסקי מישראל: איטליה (דולומיטים), אוסטריה (מאיירהופן ואישגל) וואל טורנס (צרפת) היוקרתי יותר.
יוני וקסמן, משנה ליו"ר אופיר טורס, הוסיף כי "מהרגע שמילואימניקים החלו להשתחרר אנחנו רואים עלייה בביקושים לחופשות הסקי. קבוצות של מילואימניקים חברים ששירתו ביחד מחפשים חופשות ביחד. השנה הייתה קצת בעייתית מכיוון שחברות התעופה הזרות לא מיהרו לחזור, כך שחבילות שהיו מבוססות על חברות זרות, או שהתייקרו או שהיו מוגבלות במקומות בודדים. בשל כך החופשות הפופולריות השנה הן לבנסקו (בולגריה) וגודאורי (גיאורגיה), ויש גם את אנדורה".