רוכב האופניים הצ'כי לוקאש קלמנט (Lukáš Klement) רכב לאורך כ-3,000 קילומטרים באירופה ויצר צורה של מגן דוד על המפה באפליקציית המעקב. קלמנט, שבשנה שעברה ניצח במרוץ אופניים שהתקיים בישראל, גם מגייס תרומות למען נפגעי המלחמה. את ביקורו בישראל הוא לא ישכח לעולם – אופניו וציודו האישי נגנבו, אך ישראלים שסייעו לו הותירו אותו נרגש ואסיר תודה.
קלמנט נשאל על ידי התקשורת הצ'כית לגבי המלחמה, והשיב: "אני מאוד מצטער על מה שקורה שם כעת, זה ברור באיזה צד אני, וזה לא ישתנה. אני אף פעם לא הייתי אחד ששותק כשמשהו נורא כזה קורה. החלטתי לעשות את זה (מסע הרכיבה- א"א) כדרך לבטא את מה שאני מרגיש. הכסף שייאסף במבצע ההתרמה יופנה לסיוע למשפחות באזורים שהותקפו".
2 צפייה בגלריה
מגון דוד על מפת אירופה - מסלול הרכיבה של לוקאש קלמנט
מגון דוד על מפת אירופה - מסלול הרכיבה של לוקאש קלמנט
מגון דוד על מפת אירופה - מסלול הרכיבה של לוקאש קלמנט
את המגן דוד צייר קלמנט ברכיבה בין צ'כיה לפולין, ואחר כך לגרמניה ומשם בחזרה לצ'כיה. "רכבתי בסך הכל 2,816 קילומטרים, טיפסתי 35 אלף מטר גובה, היו לי 113 מעקפים או כבישים בלתי עבירים בדרך, 15% מהמסלול היה דרכי חצץ או יער. הגעתי הביתה קל יותר ב-5.5 ק"ג וביליתי תשעה ימים ושעתיים במסלול. סך הכל רכבתי בממוצע 312 קילומטרים ביום".

הביקור הבלתי נשכח בישראל

בשנה שעברה ניצח קלמנט במרוץ אופני הרים קיצוני שהתפרש על פני 1,500 ק"מ מצפון ישראל לדרומה. "אחרי המרוץ חזרתי לתל אביב", סיפר לכלי תקשורת בצ'כיה, ".לא יכולתי לאסוף את שאר הדברים שלי עד למחרת, אז החלטתי לישון על החוף, אבל זו התבררה כהחלטה לא טובה. כשישנתי כנראה סיממו אותי במשהו וגנבו ממני הכל חוץ מהמסמכים שלי.
2 צפייה בגלריה
רוכב האופניים לוקאש קלמנט
רוכב האופניים לוקאש קלמנט
רוכב האופניים לוקאש קלמנט
"בבוקר הלכתי לאסוף את התרמיל שלי שאחסנתי למשך כל המרוץ. ובדרך פגשתי רוכב אופניים. שאלתי אותו באופן נואש אם הוא יכול להלוות לי כסף למונית לשדה התעופה, אבל באותו רגע קרה משהו לא אמיתי. הוא זיהה אותי, ידע שאני הזוכה מהתחרות, והלווה לי את הכסף בהבטחה שאחזיר לו כשאחזור הביתה. כשתיארתי את מה שקרה לי הוא כתב הודעה בקבוצת רוכבי אופניים שהתגייסו וניסו להשיב לי את הדברים שנגנבו.
"אין לי מושג איך, אבל תוך 20 דקות הופיע חבר של אחד הרוכבים ואמר שהוא בא לקחת אותי ולסייע לי. התחלתי לקבל הודעות בטאבלט מישראלים ששואלים אם אני צריך משהו, איפה אני נמצא ושהם רוצים לבוא ולסייע. תוך ארבע שעות הם הצליחו לגייס הרבה כסף ולהפוך את כל מה שקרה לחוויה חיובית. מעולם לא התרגשתי כל כך, אפילו הזלתי דמעה. אמרו לי ללמוד לקבל מתנות, אז קיבלתי את הכסף ובתמורה ציירו לי על האופניים החדשים מגן דוד וציטוט עברי מפורסם – "אנשים טובים באמצע הדרך".
למעקב אחרי לוקאש ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) - הקליקו.