אזרבייג'ן איירליינס, חברת התעופה הלאומית של אזרבייג'ן, תשוב לטוס לישראל החל מ-19 במרץ. החברה תפעיל שלוש טיסות בשבוע בקו תל אביב-באקו והחל מחודש אפריל תגדיל את התדירות לתשע טיסות בשבוע. במטוסי החברה יוגשו ארוחות כשרות.
2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת אזרבייג'ן איירליינס
מטוס של חברת אזרבייג'ן איירליינס
מטוס של חברת אזרבייג'ן איירליינס
(צילום: shutterstock)
אזרבייג'ן אירליינס, כמו מרבית חברות התעופה בעולם, הפסיקה לטוס לישראל לאחר פרוץ המלחמה. מחירו של כרטיס לכיוון אחד מתחיל ב-215 דולר, תעריף זהה לזה שהיה לפני המלחמה.
גם חברת קורנדון איירליינס יורופ, שבבעלות טורקית, הודיעה על חזרתה לישראל החל מהחודש הבא. החברה תפעיל טיסות לאיי יוון ולקפריסין. החברה צפויה להתחיל את פעילותה ב-3 באפריל ותפעיל טיסות מהארץ לאתונה ולרנקה בשלב ראשון. החל מ-11 באפריל החברה תפעיל טיסות גם לרודוס ולכרתים.
הטיסות יופעלו עבור סיטונאית התיירות השטיח המעופף אשר חוכרת את מטוסיה ובאמצעותם משווקת טיסות ודילים לחופשות ביעדים הנ"ל. מחיר הטיסות: החל מ-289 דולר לכרטיס הלוך ושוב, כולל טרולי ושליחת מזוודה לבטן המטוס.
2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת קורנדון איירליינס
מטוס של חברת קורנדון איירליינס
מטוס של חברת קורנדון איירליינס
(צילום: shutterstock)
אורן כהן מגורי, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת השטיח המעופף, אמר כי "חברת קורנדון איירלינס יורופ שותפים שלנו במשך שנים רבות. אנו שמחים על חזרתה של חברת התעופה לטוס מישראל. מדובר בצעד נוסף להפחתת מחירי החופשות לישראלים בעונה הקרובה".

לאן הישראלים טסו הכי הרבה בחודש שעבר?

מהדו"ח החודשי של נתב"ג עולה כי ארה"ב היא היעד הפופולרי ביותר בקרב ישראלים עם 93,128 נוסעים. איחוד האמירויות במקום השני עם 53,324 נוסעים ויוון צמודה במקום השלישי עם 53,224 נוסעים. את העשירייה הראשונה משלימות צרפת, גרמניה, בריטניה, איטליה, גיאורגיה, קפריסין ותאילנד.
במהלך החודש עברו בנתב"ג 748,161 נוסעים ב-5,720 תנועות מטוסים בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות. תנועת הנוסעים הבינלאומית עמדה החודש על 696,700 נוסעים ומגלמת ירידה של 54.69% לעומת פברואר 2023.
היום (א') יעברו בנתב"ג כ-37,800 נוסעים ב-214 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. סך הכל יצאו היום כ-20,100 נוסעים בטיסות בינלאומיות, וייכנסו לישראל כ-17,700 נוסעים.