3 צפייה בגלריה
בלוגר התעופה ג'וש קייהיל קוטל את טיסת אל על
בלוגר התעופה ג'וש קייהיל קוטל את טיסת אל על
בלוגר התעופה ג'וש קייהיל קוטל את טיסת אל על
(צילום: youtube / @JoshCahill)
בלוגר התעופה הגרמני-צ'כי הפופולרי ג'וש קייהיל פרסם בעמוד היוטיוב שלו סרטון ובו הוא מבקר קשות את חוויית הטיסה מנתב"ג ללונדון במחלקת התיירים של אל על. קייהיל, שמתחזק חשבון יוטיוב עם כ-607 אלף עוקבים וחשבון אינסטגרם עם כ-106 אלף עוקבים, פרסם לפני כשמונה חודשים סרטון עם ביקורת חיובית מטיסה במחלקת הביזנס של אל על לדובאי, אך כעת חוויית הטיסה שלו הייתה שונה ב-"180 מעלות", כלשונו.
(הסרטון המלא: בלוגר התעופה קוטל את אל על)

את הפער בין שתי הטיסות מסביר הבלוגר בכך שבפעם הקודמת באל על ככל הנראה התכוננו מראש להגעתו ולכן סיפקו "הצגה של שירות שסביר להניח שרובכם לא תקבלו".
במסגרת עבודתו ג'וש טס אין ספור טיסות ברחבי העולם ומסקר עשרות חברות תעופה בכל המחלקות. בעבר הוא טס גם עם חברות תעופה מעיראק ומאיראן ובמזרח הרחוק, יש לו ניסיון רב בעולם התעופה, והוא מכיר את הסטנדרטים במחלקות השונות בחברות תעופה רבות.
ממה שהוא מתאר בסרטון, כבר בעלייה למטוס הצוות היה לא ידידותי ונזף בנוסעים. "העדפתי להוריד את המצלמה כדי לא לחטוף אגרוף בפנים", אמר. "שמתי לב שלצוות הייתה מעט מאוד סבלנות לנוסעים, והיה עצוב לי לראות את זה".
הבלוגר הוסיף ואמר: "עד עכשיו החוויה שלי היא ממש ההפך ממה שהיה לי בשנה שעברה. הצוות הוא ההפך המושלם, לא ידידותי. אפילו לא אמרו לי שלום במהלך העלייה למטוס".
(לפני 8 חודשים: הסרטון החיובי של ג'וש על אל על)

ראוי לציין שג'וש מגזים לא פעם בביקורות שהוא מפרסם, גם אם בבסיס הדברים יש אמת. לעיתים הוא מכתיר חברות תעופה בתארים כגון "החברת המסוכנת ביותר", או "החברה הכי פחות מוערכת שלא בצדק".
בחזרה לטיסת אל על. ג'וש ציין לטובה את המושבים בדרימליינר של אל על שלדבריו היו נוחים ומרווחים יחסית. כמו כן, הוא שיבח את מערכת הבידור במטוס ואמר כי היא עשירה בעשרות תכנים מעניינים.
כמו כן, הוא אמר כי מחיר האינטרנט (19.99 דולר במקרה של ג'וש – ד"ס) שמוצע במטוסי ה-787 הוא הוגן, אך ציין כי בשל תקלה הוא לא יכול היה ליהנות מהשירות. "זאת תקלה שהייתה לי גם בטיסה הקודמת עם אל על, אז לא הייתי בונה על זה שיהיה חיבור אינטרנט פעיל", סיכם.
על ארוחת הבוקר שהוגשה לו אמר כי היא מזעזעת: "בכל השנים שאני טס בהם מעולם לא הגישו לי חביתה כזאת מגעילה, כבר היה עדיף לי לאכול את המגזין של הטיסה, זה יכול היה להיות חטיף טעים יותר".
3 צפייה בגלריה
ארוחת הבוקר "המזעזעת"
ארוחת הבוקר "המזעזעת"
ארוחת הבוקר "המזעזעת"
(צילום: youtube / @JoshCahill)
3 צפייה בגלריה
החביתה ששברה אות הבלוגר
החביתה ששברה אות הבלוגר
החביתה ששברה אות הבלוגר
(צילום: youtube / @JoshCahill)
בנוסף, בלוגר התעופה תהה מדוע לא הגישו להם תה או קפה: "אולי זו המדיניות באל על או אולי הצוות פשוט היה עצלן מדי".
כמו כן, היא סיפר כי ביקש מהדיילת אוזניות והיא השיבה בשלילה. "זאת טיסה מאוד מוזרה", סיכם, "מאוד שונה מהטיסה הראשונה שלי איתם בשנה שעברה". הציון הסופי שהוא העניק לטיסה היה 3 מתוך 10.
מאל על נמסר בתגובה: "אנו מצרים על החוויה השלילית שאותה תיאר הלקוח, ואנו בודקים את טענותיו בכובד ראש. יחד עם זאת חשוב לציין כי הביקורת בטיסה הנ"ל אינה מייצגת את חוויית השירות באל על. אנו עומלים על שינויים וחידושים בתחום השירות, ופועלים לשיפור מתמיד עבור לקוחותנו".