בשורה משמחת לענף התעופה בישראל: קבוצת לופטהנזה, אחת מקבוצות התעופה הגדולות בעולם, הודיעה היום (ו') כי תחדש חלק מהטיסות לישראל החל מ-8 בינואר. כמו רוב חברות התעופה בעולם, לופטהנזה הפסיקה לטוס לארץ לאחר פרוץ המלחמה, ב-9 באוקטובר במקרה שלה, והיא תהיה החברה המשמעותית הראשונה שתשוב ותחדש את הטיסות לישראל.
2 צפייה בגלריה
מטוס מדגם איירבוס A320 של לופטהנזה
מטוס מדגם איירבוס A320 של לופטהנזה
מטוס מדגם איירבוס A320 של לופטהנזה
(צילום: Markus Mainka / Shutterstock)
בהודעה שפרסמה הקבוצה נכתב: "חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה מתכננות לשוב ולטוס לתל אביב החל מ-8 בינואר 2024. בשלב הראשון, לופטהנזה תציע ארבע טיסות שבועיות שימריאו מתל אביב לפרנקפורט ושלוש טיסות שבועיות מתל אביב למינכן.
"אוסטריאן איירליינס מתכננת להפעיל שמונה טיסות בקו לווינה וסוויס מתכננת חמש טיסות שבועיות מתל אביב לציריך.
"בשלב הראשון חברות התעופה של הקבוצה יציעו סך הכל 20 טיסות שבועיות לתל אביב וממנה, מה שיהווה כ-30% מהיקף הטיסות הרגיל של הקבוצה בימים של לפני המלחמה. הטיסות יבוצעו במטוסים מדגם איירבוס A320.
"לוח הטיסות מציע טיסות המשך נוחות מישראל לצפון אמריקה ובחזרה דרך בסיסי פעולה מרכזיים של הקבוצה בפרנקפורט, מינכן, וינה וציריך. לו"ז הטיסות יפורסם ביום שני הקרוב ומתאריך זה גם יהיה ניתן להזמין כרטיסים.
"בטיחות תמיד הייתה בעדיפות עליונה עבור חברות התעופה בקבוצת לופטהנזה. קבוצת לופטהנזה תמשיך לעקוב באדיקות אחרי המצב הביטחוני בישראל והיא בקשר קרוב עם רשויות מקומיות ובינלאומיות. יש לצפות להתאמות אפשריות בלוח הטיסות בשל שינויים בתנאים".
2 צפייה בגלריה
לוח הטיסות של קבוצת לופטהנזה החל מ-8 בינואר, כפי שפורסם באתר הקבוצה
לוח הטיסות של קבוצת לופטהנזה החל מ-8 בינואר, כפי שפורסם באתר הקבוצה
לוח הטיסות של קבוצת לופטהנזה החל מ-8 בינואר, כפי שפורסם באתר הקבוצה
בנוסף, הודיעה הקבוצה כי הטיסות לביירות, בירת לבנון, אשר הופסקו גם כן בשל המלחמה, חודשו היום על ידי החברות לופטהנזה, סוויס ויורווינגס.
אתמול (יום ה') חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק הודיעה כי תחדש את טיסותיה לישראל ב-17 במרץ בקו מלונדון לתל אביב וב-18 במרץ בקו מתל אביב ללונדון. "אנו מקווים לתת ללקוחותינו ודאות בדבר מועד חידוש הטיסות בתקווה שעד מועד זה נחזור לשגרה", נמסר בהודעת החברה.
התנועה בשדה התעופה בן גוריון דלילה מאוד במהלך המלחמה. אתמול, לדוגמה, עברו בנתב"ג כ-22,500 נוסעים ב-142 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. סך הכל יצאו 10,600 נוסעים בטיסות בינלאומיות, ונכנסו לישראל 11,900 נוסעים.