החל מאתמול (א') ישראלים יכולים לטוס לבולגריה, קרואטיה ויוון תחת מגבלות שונות, מה שמרגש במיוחד את ענף התעופה, אומר אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, שכבר החלה לשווק טיסות וחבילות ליעדים שונים במדינות האלה.

"עד רביעי הטיסות יתמלאו"

מזל טוב, מתי יוצאת הטיסה הראשונה? יש כבר הזמנות?
"ביום רביעי נטוס לוורנה בבולגריה, לדוברובניק ולזאגרב בקרואטיה ולסלוניקי ביוון. היום פתחנו את המערכת והזמנות נכנסות בקצב מפתיע, כ-600 הזמנות להיום. אני מאמין שעד יום רביעי הטיסות יתמלאו. ורנה מסתמנת כיעד מוביל, הכל שם עובד כרגיל – גם הקזינו.
2 צפייה בגלריה
מתרכזים בעיקר בוורנה שבבולגריה ובקרואטיה
מתרכזים בעיקר בוורנה שבבולגריה ובקרואטיה
מתרכזים בעיקר בוורנה שבבולגריה ובקרואטיה
(צילום: istock)
"יוון היא לא הסיפור כי יש מגבלה על 600 נוסעים בלבד לשבוע – ואנחנו צריכים להתחלק עם הכמות הזאת עם חברת אג'יאן איירליינס היוונית. הסיפור כעת הוא קרואטיה ובולגריה שגם לא דורשות בדיקת קורונה בנחיתה".
מה השתנה מבחינת הנוסע בטיסה?
"אנחנו ממלאים את המושבים כרגיל. לפי ההנחיות מותר לנו להטיס 150 נוסעים ובמטוס יש 180 מושבים, 30 המושבים שנשארים ריקים בשורות הראשונות והאחרונות נועדו לאפשר בידוד של נוסע שיתלונן על תסמינים במהלך הטיסה. הצוות יהיה ממוגן בחליפה ולא יוגשו ארוחות".
לפי ההנחיות, לפני הטיסה על הנוסעים למלא טופס הצהרת בריאות באתר משרד הבריאות, ובמקרה של טיסה ליוון גם טופס באנגלית באתר משרד התיירות של יוון. בנוסף, יש לבצע בדיקת קורונה 48 שעות לפני הטיסה לקרואטיה ו-72 שעות לפני הטיסה לבולגריה וליוון. ביוון יש לבצע בדיקת קורונה נוספת עם הנחיתה ולהמתין במלון עד 72 שעות להגעת התוצאות. בנוסף ביטוח הנסיעות התייקר משמעותית, במיוחד לבני 60 ומעלה.
2 צפייה בגלריה
חיטוי מטוס ישראייר לפני טיסה לאילת
חיטוי מטוס ישראייר לפני טיסה לאילת
חיטוי מטוס ישראייר לפני טיסה
(צילום: אורי דוידוביץ')
זה לא מרתיע את הנוסעים?
"ישראלים מתרגלים מהר. אנחנו לא מצפים שיטוסו עשרות אלפים, אלא להתניע את המהלך. ביוון אמנם יש להמתין במלון לבדיקת הקורונה שתתבצע בנחיתה, אבל בינתיים יוכלו הנוסעים לעשות בטן-גב בבריכה, הם לא אמרו שאסור להסתובב בתוך המלון. תעריפי הביטוח גבוהים כי עד עכשיו כמות הנוסעים הייתה אפסית. ככל שכמות הנוסעים תגדל, כך הפרמיה תרד".
מה הסיכוי שייפתחו עוד יעדים?
"אנחנו מנהלים תהליכים בראייה ארוכת טווח. כך היה לנו באילת: באפריל הטסנו 1,500 איש, במאי 12 אלף והחודש נטיס 30 אלף איש. התחלנו את התהליך שיאפשר לנו להטיס בחגים 10,000 איש – ובחנוכה 25 אלף. אני מעריך שעד אז מגבלת הטסים ליוון תורחב ושלרשימת המדינות תצטרפנה גיאורגיה, קפריסין והונגריה".
ואבו-דאבי?
"ברגע שיאפשרו לנו. אנחנו נערכים לכך, אבל צריך לזכור שכדי לטוס לשם צריך לעבור מעל סעודיה והיא כרגע לא מאפשרת לנו".