חברת יונייטד איירליינס הודיעה רשמית כי תחדש את הטיסות לישראל בקו תל אביב-ניוארק החל מ-2 במרץ, זאת לאחר שאתמול דווח כי היא הודיעה לרשות שדות התעופה על כוונתה לעשות זאת. יונייטד היא חברת התעופה האמריקנית הראשונה שחוזרת להפעיל טיסות לישראל מאז פרוץ המלחמה ולאחר שבמשך חודשים אל על נהנתה מבלעדיות בטיסות בקווים לאמריקה.
2 צפייה בגלריה
יונייטד ואל על - ראש בראש בקו לניו יורק
יונייטד ואל על - ראש בראש בקו לניו יורק
יונייטד ואל על - ראש בראש בקו לניו יורק
(צילומים: shutterstock / Markus Mainka, Vytautas Kielaitis)
בהודעת יונייטד נמסר כי "הטיסות הראשונות בקו ניוארק-תל אביב, ב-2 וב-4 במרץ, יעצרו במינכן כדי להבטיח שכל ספקי השירות יהיו מוכנים לתמוך בשירות מלא לניוארק וממנה. לא מתוכננות יציאות מניוארק לתל אביב ב-3 וב-5 במרץ. המטרה שלנו היא לחדש בקביעות את השירות היומי לתל אביב החל מ-6 במרץ".
עוד נמסר כי "יונייטד ערכה הערכת בטיחות מפורטת במהלך קבלת החלטה זו, שכללה עבודה צמודה עם מומחי אבטחה וגורמי ממשל בארה"ב ובישראל. כמו כן, החברה עבדה בשיתוף פעולה הדוק עם איגודי האוויר והדיילים כדי לפתח את הפרוטוקולים לוודא שהם בטיחותיים ומעודכנים היטב. יונייטד תמשיך לעקוב אחר המצב ולהתאים את לוח הזמנים בהתאם לנדרש, כולל שינויים בשירות המתחדש בין ניו יורק/ניוארק לתל אביב. אנו להוטים לחדש טיסה יומית שנייה לתל אביב מניוארק בחודש מאי עם ההתאוששות בביקוש לנסיעות. הטיסות בקווים מסן פרנסיסקו, וושינגטון דאלס ושיקגו או'הייר יעברו הערכה לגבי חידוש החל מהסתיו".
חזרתה של יונייטד מהווה בשורה צרכנית לנוסעים הישראלים. בבדיקה שערכנו מצאנו כי מי שיטוס בחברה האמריקנית בפסח בין 19 ל-24 באפריל, לדוגמה, ישלם החל מ-1,590 דולר על כרטיס הלוך ושוב , כולל כבודה. כרטיס לאותם תאריכים באל על עולה החל מ-2,246 דולר. הפרש משמעותי ביותר של 656 דולר.
בדקנו תאריך נוסף. טיסה ב-1 באפריל וחזרה ב-11 באפריל עולה ביונייטד 1,671 דולר, ובאל על באותם תאריכים כרטיס הלוך ושוב עולה 2,113 דולר. גם במקרה זה ההפרש משמעותי ועומד על 442 דולר.
נציין כי כל הכרטיסים שנמכרים כעת באל על כוללים אפשרות ביטול עד 24 שעות לפני הטיסה. ביונייטד, כמו בשאר החברות, תצטרכו לשלם תוספת כדי ליהנות מתנאי ביטול נוחים כאלה.

החברות הנוספות שנערכות לחזור

ובתוך כך, דלתא איירליינס, חברה התעופה האמריקנית השנייה בגודלה לאחר אמריקן איירליינס, פנתה לרשות שדות התעופה במטרה לקבל סלוט ולהיערך לחידוש הטיסות לישראל החל מתחילת חודש מאי.
חברה נוספת מיבשת אמריקה שנערכת לשוב לישראל היא אייר קנדה שגם היא הודיעה לרש"ת על כוונתה לחדש את טיסותיה בקו תל אביב-טורונטו החל מחודש אפריל.
2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת דלתא איירליינס
מטוס של חברת דלתא איירליינס
מטוס של דלתא איירליינס - בקרוב שוב בנתב"ג?
(צילום: shutterstock)
נדגיש כי החברות טרם הודיעו באופן רשמי על חזרתן לישראל והפעולות שהן עושות נועדו לאפשר להן, רק אם יבחרו בכך, לשוב ולחדש את הטיסות.
גורם בכיר בענף התעופה ששוחח הבוקר עם ynet הדגיש כי המצב מאוד רגיש ויכול להשתנות בכל רגע, לדוגמה, אם תהיה הסלמה בחזית הצפונית. עם זאת, אין ספק שחזרה של חברות מאמריקה לישראל תביא לתחרות בקווים ועל ידי כך לירידת מחירים.