רגע לפני שעלו על המטוס - התחרטו וביטלו את הטיסה: אמש (ד'), בעודם ממתינים בטרמינל בנתב"ג לטיסה שהייתה אמורה לקחת אותם לחופשה בווינה, החליטו רן בלומנפלד, אשתו וזוג חברים לבטל נסיעה קבוצתית אותה הזמינו כבר לפני כמה חודשים, ולשוב בחזרה על עקבותיהם.
את ההחלטה על ביטול החופשה, קיבלו הארבעה לאחר שצפו במסיבת העיתונאים שהתקיימה אתמול בעקבות התפשטות נגיף הקורונה באירופה, בה הודיע ראש הממשלה נתניהו על הרחבת ההנחיות לבידוד ביתי של 14 יום לנוסעים שחזרו בשבועיים האחרונים מהמדינות גרמניה, שוויץ, צרפת, ספרד ואוסטריה.

חוששים מהבידוד: הפוסט שבלומנפד העלה לפייסבוק לאחר ביטול הנסיעה
"זו הייתה אמורה להיות הפתעה ליום ההולדת של החברה, ובעקבות התפשטות הקורונה נאלצנו לספר לה ובמהלך כל השבוע ניסינו לשכנע אותה לנסוע למרות שחששה", שחזר בלומנפלד באולפן ynet. "גם אני חששתי מעט, אבל בדקתי את מצב הקורונה באוסטריה, וראיתי שאין שם יותר חולים מאשר בישראל", הוסיף. לדבריו, כל זמן שלא יצאה התרעה לאזור, הוא לא ראה סיבה לבטל את הנסיעה. ולמרות זאת, הגעתם לשדה וברגע האחרון החלטתם לא לנסוע. "אחרי שהתעדכנו בהנחיות החדשות והבנו שעם החזרה ארצה נאלץ לשהות במשך 14 ימים בבידוד ביתי - החלטנו לבטל את הנסיעה".
אז ביטלתם בגלל הבידוד ולא מהחשש שאתם עלולים לחלות בקורונה? "באופן אישי הרגשתי מאוד בטוח לנסוע, הסיכוי שלי להידבק שם זה כמו הסיכוי שאדבק בסופרמרקט או באצטדיון בלומפילד, לדוגמה. בנוסף, בדרך לשדה הבת שלי איחלה לנו טיסה נעימה, וביקשה שלא נחזור לבידוד כי לא מתאים לה לעשות קניות ולבשל במשך 14 ימים לכל הבית".
2 צפייה בגלריה
שורות הקורונה באצטדיון בלומפילד
שורות הקורונה באצטדיון בלומפילד
"באותה מידה יכולתי להידבק בבלומפילד": שורות הקורונה באצטדיון בלומפילד
(צילום: אבי מועלם)
את הכסף לחופשה כבר שילמתם? "את הטיסה שילמנו, בווינה היינו אמורים לשהות אצל חברים. כפרות, רק בריאות".
אתם שוקלים אולי בהמשך לנסוע, או שוויתרתם על החופשה לגמרי? "את החופשה הזאת כנראה נבטל, אבל אנחנו נשמח לחופשות אחרות ובהזדמנות זאת אני רוצה לאחל גם מזל טוב לריקי".