3 צפייה בגלריה
אוניית תענוגות מיין שיף 6
אוניית תענוגות מיין שיף 6
"מיין שיף 6" עוגנת בפיראוס
(צילום: גטי אימג'ס)
גורמי בריאות רשמיים ביוון הודיעו אמש כי 12 אנשי הצוות באוניית התענוגות "מיין שיף 6" (Mein Schiff 6), של חברת TUI קרוזס, שהיה חשש כי נדבקו בקורונה, נבדקו שלוש פעמים נוספות ונמצאו שליליים לנגיף. בעקבות כך, האונייה, שהיה חשש כי תהפוך ל"ספינת הקורונה 2", תמשיך היום (ד') בנתיבה לאחר שנאלצה לבצע עגינת חירום בנמל בפיראוס.
ה"מיין שיף 6" היא אוניית התענוגות הראשונה שמפליגה מיוון מאז התפרצות נגיף הקורונה. היא יצאה לדרך ביום ראשון מנמל הרקליון כשעל סיפונה 922 נוסעים ו-666 אנשי צוות.
בתעשיית הקרוזים עקבו אתמול בדאגה אחר ההתפתחויות, לאחר שמבדיקות שנעשו לדגימות שנלקחו מאנשי הצוות התברר ש-12 מהם חיוביים לקורונה, אבל אסימפטומטיים.
3 צפייה בגלריה
אוניית תענוגות מיין שיף 6
אוניית תענוגות מיין שיף 6
הנופשים באונייה ממתינים לתוצאות הבדיקות החוזרות
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
אוניית תענוגות מיין שיף 6
אוניית תענוגות מיין שיף 6
נציגים ממשרד הבריאות היווני עולים לאונייה
(צילום: רויטרס)
"אין דאגה בנוגע לספינה הזאת", אמר גורם בריאות רשמי ביוון לאחר הבדיקות החוזרות. "בדקנו גם משטחים על הספינה וכל התוצאות היו שליליות". גם 24 בני אדם שבאו במגע עם 12 אנשי הצוות, שדווחו בטעות כנדבקים, נבדקו ונמצאו שליליים לנגיף. נציין גם כי כל נוסעי האונייה עברו בדיקת קורונה לפני שעלו להפלגה.
מחברת חברת TUI קרוזס נמסר: "בעקבות אזעקת שווא שנגרמה בשל דיווח על 12 תוצאות בדיקות חיוביות של אנשי צוות שנעשו על ידי מעבדה ביוון, נעשו עוד שלוש בדיקות נוספות, כולל שתי בדיקות PCR ובדיקת אנטיגן, וכולן אישרו את התוצאות: אין מקרי קורונה על סיפון 'מיין שיף 6'".
בשבועות האחרונים חלה עלייה בתחלואה ביוון. אתמול נרשמו 416 מקרים חדשים של חולים מאומתים וחמישה בני אדם מתו מהנגיף. יותר ממחצית מהמקרים החדשים היו באזור העיר אתונה, שבו התחלואה היא ברמה הגבוהה ביותר במדינה.
בסף הכל נרשמו ביוון יותר מ-18 אלף מקרים של חולי קורונה מאומתים, ו-388 בני אדם מתו, אולם מומחים מעריכים כי לא נערכות מספיק בדיקות והמספרים האמיתיים גבוהים יותר.