נוסעת אוסטרלית יהודייה בת 64 שטסה בתחילת השבוע בטיסה פנימית של חברת וירג'ין אוסטרליה, מהעיר גולד קוסט למלבורן, התלוננה כי אחד מהדיילים ענד סיכה של דגל פלסטין וכי הדבר עורר בה חשש עד כדי כך שהיא נאלצה להסתיר צמיד עם מגן דוד שענדה. לאחר הנחיתה התלוננה האישה בפני חברת התעופה, והתקרית אף פורסמה בכמה כלי תקשורת באוסטרליה, אולם לאחר בדיקה התברר כי העובד ענד סיכה עם דגל של איחוד האמירויות, דגל שדומה מאוד לדגל של הרשות הפלסטינית.
1 צפייה בגלריה
דגל הרשות הפלסטינית לצד דגל איחוד האמירויות
דגל הרשות הפלסטינית לצד דגל איחוד האמירויות
דגל הרשות הפלסטינית לצד דגל איחוד האמירויות
(צילום: shutterstock)
המתלוננת, שטסה עם כלתה ונכדיה, הסבירה כי הסתירה את הצמיד שלה כדי לא להיות מוחרמת על ידי הצוות או להיגרר לסוג של שיחה עם הדייל. ב"דיילי מייל" דווח כי בווירג'ין אוסטרליה הסבירו כי עובדים רשאים לענוד סיכות שחברת התעופה מספקת להם ובעזרתן יכולים הנוסעים לדעת אילו שפת, פרט לאנגלית, הדייל דובר. בנוסף לדגל של איחוד האמירויות אותו דייל ענד גם סיכה של דגל צרפת.
במקביל, קוואנטס, חברת התעופה הלאומית של אוסטרליה, מעורבת שוב בסערה שקשורה לאיש צוות שעונד את דלג פלסטין. עובד בעמדת צ'ק אין בנמל התעופה בדאלאס ענד ביום שני סיכה של דגל פלסטין בזמן שטיפל בנוסעים לקראת טיסה לסידני.
סטודנט אוסטרלי יהודי בן 16 צילם את אותו עובד בתמונה שהופצה ברשתות החברתיות, בין היתר על ידי ההתאחדות היהודית באוסטרליה. בשיחה עם "סקיי ניוז אוסטרליה" סיפר הנער כי ניגש לעובד ואמר לו כי ענידת הדגל עשויה להיתפס כמאיימת ופוגענית עבוד נוסעים יהודים. הנער אמר שהעובד השיב לו: "אוקיי, זו הדעה שלך, זו מדינה חופשית", והזכיר את חופש הביטוי והתיקונים לחוקה.

קוואנטס מסרה לכלי תקשורת כי התמונה צולמה בנמל תעופה בדאלאס וכי מדובר בעובד של חברה חיצונית שמספקת שירותים לחברת התעופה. דובר חברת התעופה הזכיר הצהרה שהחברה פרסמה בתחילת החודש ובה נאמר: "אנחנו מבינים שקיימות עמדות חזקות ומנוגדות בנוגע לקונפליקט הנוכחי, אבל אין להן מקום לקבל ביטוי על ידי העובדים שלנו במקום העבודה. העדיפות העליונה שלנו היא ליצור סביבה בטוחה ומכבדת ללקוחות שלנו ולעובדים שלנו. תגים לא מאושרים אסורים לענידה על ידי העובדים ואנחנו נדגיש זאת לאיש הצוות שמעורב, ונבהיר את הרצינות שבה אנחנו מתייחסים לנושא הזה".
הסיבה שהייתה לקוואנטס הצהרה מוכנה בנושא היא תקרית שאירעה בטיסת החברה ב-20 בדצמבר ממלבורן להובארט, אז כמה דיילים ענדו סיכה של דגל פלסטין. תמונה של דיילת בשם אמה אל, שענדה את הסיכה, הפכה לוויראלית ברשתות ואותה דיילת ביקשה לאחר מכן, באתרים פרו-פלסטיניים, את עזרת הציבור באיתור הנוסע או הנוסעת שהתלוננו נגדה. חברת התעופה הסבירה אז כי העובדים מורשים לענוד סיכות של דגלים אם הם דוברים את השפה הלאומית של אותה מדינה.