דיילת בחברת התעופה הבריטיתTUI איירווייז הפכה לגיבורת רשת לאחר שסרטון שבו היא מתועדת נוזפת בנוסעים שגרמו לכאוס בטיסה הפך לוויראלי. על פי דיווח ב"דיילי מייל" הבריטי התקרית אירעה במהלך טיסה מלונדון ללנזרוטה שבאיים הקנריים בערב חג המולד ב-2023, אך הועלה לרשת טיקטוק רק מוקדם יותר החודש.

מי שצילמה את האירוע, משתמשת טיקטוק עם שם המשתמש @zaypip, אמרה לאתר הבריטי כי הקבוצה שלה – אחייניתה בת השש, בעלה, אחיה ואחותה – ספגה התעללות גזענית מצד קבוצת נוסעים אחרת במטוס, זאת על רקע מוצאם האיראני.
בסרטון נראית הדיילת צועקת: "אם אני אשמע עוד הערה אחת ממישהו, אני אתקשר מיד לטייסים והם יקראו למשטרה." לאחר מכן היא חוזרת לאזור ושואלת: "מה בדיוק אמרתי עכשיו?" ואחד הנוסעים משיב: "הם מאיימים עליי".
לאחר מכן, הדיילת מסמנת בתנועת יד של טלפון למישהו שמחוץ לפריים. בסרטון מורחב נוסף שפורסם נשמעת הדיילת אומרת: "עד כאן! (Enough is enough). זו טיסה משפחתית. כל מה שאתם צריכים לעשות – זה חמש דקות עד שנגיע – תשתקו, תנעלו את זה (את הפה), תשימו את זה בכיס. נמאס לי ואני רצינית… לא עוד". מישהו שמאחורי המצלמה מתחיל להודות לדיילת ואומר לה שמגיע לה העלאה בשכר.
הסרטון המורחב של התקרית:
@zaypip Replying to @Callum Bradley ♬ original sound - Zay Pi

הסרטון זכה עד כה ליותר מ-2 מיליון צפיות בטיקטוק. גולשים רבים שיבחו את התנהגות הדיילת והאופן שבו טיפלה באירוע. סרטון מורחב יותר של התקרית גרף יותר מ-587 אלף צפיות. "מי זאת הדיווה הזאת?", תהה אחד המגיבים. מגיב אחר כתב: "אשת הצוות של השנה". מגיבים רבים נוספים כתבו כי בטוח הדיילת עבדה פעם כמורה.
"מההתחלה אף אחד לא היה מרוצה מהאופן שבו הנוסעים הללו התנהגו", סיפרה הנוסעת שצילמה את הסרטון. "הם תפסו מספר שורות, כולל את השורה שמאחורינו, והילדים שלהם רצו לאורך המעבר בעוד שהמבוגרים צעקו אליהם ואל אחד לשני. הנוסעים בטיסה לא הרגישו בנוח מלכתחילה. כולם הסתכלו עליהם".
הנוסעת סיפרה עוד: "בדרך כלל אנחנו מדברים באנגלית, אבל עברנו לפרסית לרגע. הם התחילו לקלל אותנו ולהתנהג בגסות רבה רק בגלל שהחלפנו שפה. הם קיללו ואמרו לנו לחזור למדינה שלנו. הם איימו להכות אותי, לשבור לי את המשקפיים. הם בעטו וחבטו במושבים שלנו. כולם היו עייפים ומותשים מזה. כל מה שרצינו היה לשבת בשקט וליהנות מהחופשה שלנו.
"אנחנו נוסעים קבועים, ומעולם לא היינו בטיסה כזו. ההתעללות נמשכה מההתחלה של הטיסה. חברת התעופה הייתה צריכה לעשות משהו בנידון. היינו צריכים לחכות שכל הנוסעים ירדו מהמטוס, ואז לחכות שהמשטרה תלווה אותנו לרכב השכור שלנו, מחשש שיתקפו אותנו".
במכתב שנשלח לקבוצה, כתבו נציג חברת התעופה: "אנו מבינים שהתאכזבתם מהשירות ומהתנהגותם של כמה מהנוסעים. אנו מכירים בכך שהרגשתם חוסר נוחות במהלך הטיסה, מה שהוביל אתכם לדווח על התנהגותם של הנוסעים הללו לצוות המטוס, ואנו מצטערים מאוד על כל אי נוחות או מצוקה שעלולה הייתה להיגרם לכם. וידאתי שהאירועים שהבאתם לידיעתנו נבדקו באופן מלא וכי ניתן להם את מלוא ההתייחסות הראויה לחוויה שעברתם. העברנו את המשוב שלכם למחלקות הרלוונטיות לצורך בדיקה".
ב"דיילי מייל" ציינו כי TUI הציעה גם פיצוי בגובה חמישה אחוזים מסך עלות הזמנת הטיסה, שעמדה על 500 ליש"ט – סכום השווה ל-25 ליש"ט.