2 צפייה בגלריה
אוטובוס התיירים החדש בירושלים
אוטובוס התיירים החדש בירושלים
אוטובוס התיירים החדש בירושלים
(צילום: דנה חפצדי, עבור הרשות לפיתוח ירושלים)
הכל התחיל בקיץ 1985, כשאוניית "גלנוע" של "צים" פרקה בנמל אשדוד אוטובוס דו-קומתי מדגם ניאופלאן, שהגיע לארץ כדי לבחון את שילובו בקווי השירות הבין-עירוניים של אגד.
הניסוי לא צלח, וב-2004 הוחלט להפעיל שלושה אוטובוסים דו-קומתיים בקו התיירות 99 של אגד בירושלים. אלא שגם הפעילות הזו הפסיקה, ובתחילת שנת 2013 הוצא דגם הניאופלאן סופית מכבישי הארץ. אתמול (יום ב'), סוף-סוף, הושק אוטובוס דו-קומתי תיירותי חדש בירושלים.
מדובר בארבעה אוטובוסים כאלה שיופעלו בירושלים כמו בניו יורק, במדריד, באוסלו, בברצלונה ובערים תיירותיות אחרות. בשל גודלה של ירושלים, כמעט בלתי אפשרי לחוות את כל האטרקציות שלה בזמן קצר, וכעת, באמצעות האוטובוס האדום הדו-קומתי, יוכלו התיירים לסקור את כמעט את כל העיר בשעתיים.
האוטובוס יעבור בכל המקומות המפורסמים בבירה: הכותל והעיר העתיקה, תצפית להר הזיתים, שכונת רחביה, גן סאקר, הכנסת, הר הרצל ועוד, והסיור ייערך בליווי הדרכה בשפה בה הנוסעים בוחרים.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס התיירים החדש בירושלים
אוטובוס התיירים החדש בירושלים
כמו באירופה
(צילום: דנה חפצדי, עבור הרשות לפיתוח ירושלים)
ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר בטקס ההשקה: "בעקבות גידול במספר התיירים בעיר ותיירות הפנים שהולכת וגדלה, אנו שמחים על אטרקציה תיירותית נוספת ואהובה כמו בשאר בירות העולם. 'האוטובוס האדום' עתיד לחשוף את התיירים והמבקרים למרבית הנקודות בעיר, להקל על ההתניידות ולאפשר גישה נוחה ופשוטה. אני מזמין את כל עם ישראל לעלות לירושלים ולבקר בעיר היפה בעולם".
"האוטובוס האדום" יצא מרחוב אגרון 14, בין מלון וולדורף אסטוריה לקונסוליה האמריקנית, ויעבור ברחוב שבטי ישראל, רחוב אגריפס/שוק מחנה יהודה, קריית המוזיאונים, הכנסת, מלונות שדרות הרצל, הר הרצל, יד ושם, רחוב יפו, קריית הלאום, גן סאקר ושכונת רחביה.
מחיר: 75 שקל למבוגר, 30 שקל לילד, או מבצע משפחתי: 170 שקל לשני מבוגרים ושני ילדים.